sötningsmedel

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Thindra

Finns det någon restrektion angående sötningsmedel och graviditet? Bör man skära ner intaget av ex hermesetas i Te, lightläsk och saft när man är gravid. Finns det någon indikation på att detta kan vara skadligt för foster? Någon som kollat upp detta el. läst om detta? Vad säger socialstyrelsen?
 
Sv: sötningsmedel

Såvitt jag vet finns inga sådana restriktioner, nej.

MEN man kan ju vara medveten om att forskarna är ganskla oeniga om huruvida dessa sötningsmedel är skadliga eller inte, för människan alltså... (inte bara för foster) Så frågan är om man vågar chansa?

Jag tror det är livsmedelsverket som utfärdar rekommendationer om vad man bör och inte bör äta, kolla på deras hemsida så får du klara besked. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 103
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 687
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp