Söva gammal katt

Bison

Trådstartare
Hur stora risker är det?
Vi ska sterilisera/kastrera en katthona, hon är tio år. Problemet är att hon har mops ansikte, lite ihoptryckt o har lite svårare med andningen.
Tror ni det ska vara ngn fara?
 
Sv: Söva gammal katt

han har semester nu, därför tänkte jag höra efter här om ngn har erfarenhet av det.
 
Sv: Söva gammal katt

Är katten frisk ska det inte vara några problem, och 10 år är inte särskilt gammalt på en katt heller:). Veterinären kollar hjärtljuden innan så hjärtat är ok iaf.

Min herre på 16 år sövdes ner i våras för tandstensborttagning. Gick hur bra som helst. :)
Visste iofs att han var kärnfrisk, hade varit på hälsokoll med honom ett par veckor innan och alla hans värden var tipptopp.Annars hade det kanske känts lite olustigt att söva honom med tanke på åldern.
Men det är skillnad på 16 år och 10 också;).

Mina båda katter (16 då och den andra 9) har båda blivit nersövda flera ggr och det har alltid varit problemfritt.
Man gör det ju inte i onödan eftersom det alltid innebär en liten risk, men i bland så är det ju nödvändigt!
 
Senast ändrad:
Sv: Söva gammal katt

åhh vad skönt att höra. är så orolig för vår lilla tjej, men det kommer säkert gå bra :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Grannens katt, som tydligen flyttat hem till oss (...) åker på rumpan på mattan. Jag vet att hundar gör så, när de har problem med...
Svar
7
· Visningar
1 552
Senast: Keb71
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 610
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
634
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp