golden_tinka

Trådstartare
min katt hart vart inne på operation idag ca kl 11, och han är fortfarande rejält groggy, nån som vet hur långt tid tar det från det att katten sövs tills den är på benen igen? Han fick enligt veterinären en ganska ytlig sövning.
Nu har han sommnat igen, men han har den senaste timmen vart rejält orolig och försökt va uppe och gå... vilket gjort att han har mått dåligt igen, och spytt.:crazy:

När kan han äta och dricka igen? Tycker ju att han borde piggna till snart!:(
 
Sv: sövning.

Jag var och tog bort tandsten på min kraftiga hane, 8,5 kg. Han fick visst lite extra när han skulle sövas pga sin vikt. Vi hade tid kl 17.00, jag tog hem honom sovande i buren. Efter några timmar upptäckte jag att han kissat på sig, fortfarande sovande, så jag tog upp honom och försökte torka av honom och hade honom i knät i en handduk så han inte skulle bli kall. Jag var riktigt orolig. Han började bli sig själv först framåt midnatt :crazy: Jag är säker på att han fick för mycket bedövningsmedel, anlitade inte den veterinären igen :mad:

Jag kastrerade en hona förra året och hon var vaken när jag hämtade henne. Hon var groggy bra många timmar, tyvärr minns jag inte exakt.

Hoppas nån annan kan ge bättre besked!

Vad är det för operation?
 
Sv: sövning.

Dom tog bort en godartad tumör + tandsten! Klart man bli orolig!!! Min va inte helt borta när jag hämtade kvart i 12.:crazy: men några större framsteg har det inte blivit!
 
Sv: sövning.

Att han spyr brukar bero på att man inte fastade katten 12 h innan. Eller så låg det kvar mat ändå.

Det kan ta upp till ett dygn innan han är ordentligt stadig på benen. Så nu borde han vara det?
 
Sv: sövning.

Han spydde bara galla:crazy: Men nu är han på benen igen, olycklig över struten men ändå piggelin!:)
 
Sv: sövning.

Aj då, inte kul. Skönt att han är igång igen iaf. Tratten vänjer dom sig vid. Efter ett tag. Katter är envisa djur :smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 136
Senast: Destiny_D
·
Katthälsa Vill börja med att vi har varit hos veterinär igår (och pratat med samma vet idag i telefon) men vi kommer inte direkt fram till något...
Svar
2
· Visningar
2 297
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 753
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
4 945
Senast: kratbran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp