Soffkuddar

Wysiwyg

Trådstartare
Vad har ni för soffkuddar? Hur arrangerar ni dem i soffan? Hur tänker ni med mönster vs enkelfärgade?

Jag vill skapa en mysig och fin soffa men jag har helt kört fast i vilka kuddar jag vill ha! Har en ljusgrå soffa med schläsong. Grå lammskinn på schläsongen. Har en klippanfilt i himmelsblått som ska gå till det hela.

Någon som vill bidra med lite inspiration eller vägledning i detta fåniga problem? :D
 
Jag älskar kuddar!!! Blandar lite hursom men försöker väl ha nån slags röd tråd :) grå soffa är ju väldigt tacksamt, det mesta passar ju!
20230128_132252.jpg
 
Ha det du gillar 😁
Vi började lite stilrent med sammetskuddar i grått och marinblått, har gardiner i samma marinblå färg.
Sen ville sambon ha en Sabaton och jag ville ha en Totoro så då fick det bli så.
Filten med mormorsrutor har sambons mormor virkat ❤️
Vi har två Klippan-plädar, den ena hänger i hörnet och den andra ligger i en korg med några andra filtar.
IMG_20230128_160603.jpg
 
Vad har ni för soffkuddar? Hur arrangerar ni dem i soffan? Hur tänker ni med mönster vs enkelfärgade?

Jag vill skapa en mysig och fin soffa men jag har helt kört fast i vilka kuddar jag vill ha! Har en ljusgrå soffa med schläsong. Grå lammskinn på schläsongen. Har en klippanfilt i himmelsblått som ska gå till det hela.

Någon som vill bidra med lite inspiration eller vägledning i detta fåniga problem? :D

Här hakar jag på! Jag behöver inspiration! Jag har också en ljusgrå soffa, men mitt problem är att tapeten är extremt mönstrad, så det känns väldigt rörigt att lägga in en massa mönster i inredningen då? Så jag sitter lite fast…
 
Jag har bara stora kuddar i soffan, just nu två från Ikea i 65x65 och linneöverdrag. Växlar mellan dom och två 50x90 kuddar med överdrag från Linum i sammet. Vill ha stora kuddar som är bra att krypa upp och läsa bland, hatar massor med småkuddar som bara tar plats och är obekväma 😅
 
I Skåne sammetskuddar i färg som finns i gardinen, ljusgrå tygsoffa
Hemma grå sammetssoffa och råsiden kuddar,alla enfärgade o byts när jag byter gardiner.
Kuddarna i råsiden går igen i sängarna i båda husen.
 
Så här ser det ut hos mig. Jag har ingen direkt plan. När jag köper nåt nytt brukar det passa med det jag redan har. I mina ögon då. Tycker att det är viktigt med olika material/struktur och olika storlekar. Det får inte matcha för mycket och inte vara blanka eller hala material. Lammskinn och filtar döljer spår av djur och är mysiga.
 

Bifogade filer

  • 1967BB4E-D995-46B7-88B3-98C5C201786A.jpeg
    1967BB4E-D995-46B7-88B3-98C5C201786A.jpeg
    376,1 KB · Visningar: 85
Vad har ni för soffkuddar? Hur arrangerar ni dem i soffan? Hur tänker ni med mönster vs enkelfärgade?

Jag vill skapa en mysig och fin soffa men jag har helt kört fast i vilka kuddar jag vill ha! Har en ljusgrå soffa med schläsong. Grå lammskinn på schläsongen. Har en klippanfilt i himmelsblått som ska gå till det hela.

Någon som vill bidra med lite inspiration eller vägledning i detta fåniga problem? :D
Vi har en massa olika kuddar som när vi är själva hemma staplas i sköna högar för tv-slappande. 😅
Vid besök läggs de ut lite snyggare i vår stora soffa.
Jag har valt färger som går igenom lite i övrig inredning. Byta kuddar etc kan ju bli lite billigt sätt att göra om hemma och få nya vibbar.

Jag har försökt knyta ihop det hela lite med att tex ha en färg på kudde som kanske är en i sammet och en med samma färg i annat material för att få lite olika strukturer också och inte bara olika färger. Men liksom ändå sy ihop det lite.
 
Kuddarna i min soffa är i stort sett till för att vara bekväma. Jag har tre kuddar med gamla fina vita broderade örngott på. Två är fyrkantiga och på loppis har jag hittat lite mindre örngott som passar dessa. Sedan när jag ligger och tittar på TV brukar jag ta mina kuddar från sängen också för att det ska bli extra bekvämt.... :) Vår soffa är en gammal mörkblå hörnskinnsoffa.
 
Just nu har jag litet pride tema. Annars byter jag kuddfodral och plädar/fårskinn efter säsong
 

Bifogade filer

  • F1D7F6F3-28BF-4719-9DAE-5D97C90BE1AD.jpeg
    F1D7F6F3-28BF-4719-9DAE-5D97C90BE1AD.jpeg
    248,6 KB · Visningar: 34

Liknande trådar

Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
1 947
Senast: Draumsyn
·
Hemmet ... för jag har verkligen kört fast nu, i mina tafatta försök att fräscha upp min lägenhet. Faktum är att jag verkligen har lyckats...
Svar
10
· Visningar
1 590
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp