Bukefalos 28 år!

Sofie_B

Trådstartare
Jag och sambon ska flytta ihop här snart och ska införskaffa allting nytt. Det vi just nu håller på och klurar på är vad vi ska ha för soffa, så jag är i stort behov utav inspiration. In med bilder på era soffor!
 
Sv: Soffor

Har ingen bild på vår soffa, men vi har en Arlanda XL. Det är en stooor 2:a med divan.
Lycka till med letandet av soffa i djungeln, det finns massor!
 
Sv: Soffor

En sådan här
68162_PE182314_S4.jpg


Med två sådana här till
54999_PE159979_S4.jpg


Blir flera sittplatser när vi har besök och en varsin "fuskschäslong" när vi bara är två. Passpoalen i fotpallen är samma färg som soffan men det syns inte på bilden. Soffan går i gråblått jeansliknande tyg.
 
Sv: Soffor

monza_12470_a.jpg


Varken flashig eller särskilt speciell, men funkar fint i min lilla lägenhet. Har dock annan färg..
 
Sv: Soffor

Bild på mitt kuddparadis! :love: (Bilden är från min gamla lägenhet.)

DSC00734.jpg


Soffan heter Provence och kommer från Mio. Jag ÄLSKAR den!!
 
Sv: Soffor

Kolla på Blocket. Beroende på var man bor kan man hitta många olika helfräscha soffor till suveräna priser där. När man som ni ska skaffa allt gissar jag att det är mycket som ska rymmas inom er budget och att den kanske inte är oändlig.
 
Sv: Soffor

Vi har faktiskt tittat lite på soffor som är åt det hållet. Vilken färg har du? Vilka färger fanns den i?
 
Sv: Soffor

Ja, det är ju det där med pengar också.. allting kostar så himla mycket! Pojkvännen får utdelning från jobbet här i maj, och vi tänkte att han skulle lägga 25' och jag lika mycket och så skulle vi handla för det. Först kändes det som jättemycket pengar, 50' liksom, men när man väl börjar räkna efter så är det inte så mycket när allt ska inhandlas till en lägenhet. Tur att den är liten. :p

En begagnad soffa känns dock lite.. jag vet inte. Men det kanske är som du säger, att man kan hitta någon som knappt är använd och jättefräsch.
 
Sv: Soffor

En begagnad soffa känns dock lite.. jag vet inte. Men det kanske är som du säger, att man kan hitta någon som knappt är använd och jättefräsch.
Jag köpte min soffa begagnad. Den var just det du skriver - knappt använd och jättefräsch. Det var dessutom en soffa av hyfsat god kvalitet med nypris på ca 10000 kr. Jag fick den för 2500 kr. Att köpa en begagnad kvalitetssoffa tror jag man kan göra om den verkligen är fräsch. Man får titta och sniffa.;) IKEA:s soffor skulle jag däremot inte vilja köpa vare sig nya eller begagnade, i alla fall inte t.ex. Ektorp. Efter att ha sett ett antal mer eller mindre nästan nya sådana ser man hur fort de blir nedsuttna.
 
Sv: Soffor

Vi har haft en ektorp i flera år nu och nej nedsutten vill jag inte hålla med om att den är. Ändå använder vi den rätt flitigt måste jag säga, skön är den också.:)
 
Sv: Soffor

Jag köpte min soffa begagnad. Den var just det du skriver - knappt använd och jättefräsch. Det var dessutom en soffa av hyfsat god kvalitet med nypris på ca 10000 kr. Jag fick den för 2500 kr. Att köpa en begagnad kvalitetssoffa tror jag man kan göra om den verkligen är fräsch. Man får titta och sniffa.;) IKEA:s soffor skulle jag däremot inte vilja köpa vare sig nya eller begagnade, i alla fall inte t.ex. Ektorp. Efter att ha sett ett antal mer eller mindre nästan nya sådana ser man hur fort de blir nedsuttna.

Puffar man upp den och vänder på kuddarna då och då så är det ingen fara. Den SER nersutten ut ganska fort, men är inte det.
 
Sv: Soffor

Ska också skaffa soffa "snart". Funderar på TYLÖSAND
75616_PE194083_S4.jpg


...eller KRAMFORS
74541_PE182591_S4.jpg


Det lutar mest åt Tylösand. Finns ju liknande modeller hos Mio (och på andra ställen). Det ska iaf. vara det stuket på soffan.
 
Sv: Soffor

Bara en kommentar angående Tylösand är att den är väldigt låg i ryggen. Jag tyckte inte den var skön att sitta i, för att stödet för ryggen var för dåligt. Men det är ju en smaksak ;)
 
Sv: Soffor

kyrkansadellgenheten008.jpg


Detta är vår soffa, en variant av Hollywood XL från Mio, love it :love: Vi betalade 7400 för den, halva priset på rea, så mitt tips är att vänta tills reorna börjar (runt studenten) och fynda!
 
Sv: Soffor

Bara en kommentar angående Tylösand är att den är väldigt låg i ryggen. Jag tyckte inte den var skön att sitta i, för att stödet för ryggen var för dåligt. Men det är ju en smaksak ;)
Men den är ju snygg... ;)

Har inte provsuttit än, bara kikat lite (mycket...) i IKEA-katalogen.
 
Sv: Soffor

Jag har en likadan som slark - en Monza Divan från Mio, men min är mjölkchokladbrun.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 715
Senast: sjoberga
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 894
Senast: Mabuse
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 012
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 629
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp