Soffpotatis

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har blivit en soffpotatis. Jag bara sitter och sitter. Eller så ligger jag i soffan. Jag sover ofta runt 11 timmar per dygn. En pigg dag kanske jag orkar gå en sväng på 40 minuter.

Idag skiner solen och jag borde hoppa i kläderna och gå ut i trädgården och fixa. Det finns hur mycket som helst att fixa. Men jag kommer inte till skott. Jag är seg och allt tar emot. Igår var jag ute en sväng och grejade i trädgården. Jag gjorde i ordning mitt växthus för vintersådd och så rensade jag bort gamla perenner som vissnat. Det var tungt att göra det där.

Jag är helt ur form. Vikten pekar stadigt uppåt och orken pekar nedåt. Jag är liksom i en nedåtgående spiral och vet inte hur jag ska vända på det när den mentala orken dessutom är på bottennivå. Jag ska i alla fall få boendestöd. Det är kö till det så jag vet inte när det kan komma igång. Då kanske jag kan få lite starthjälp samt hålla-igång-hjälp.

Att ha en häst att rida är ju också ett sätt att aktivera sig. Det tar ofta emot att åka till stallet, men sen gör jag det i alla fall. Men dessvärre är det ju lite ont om hästar i mitt liv. Det är bara då och då jag kan rida.

Men jag får väl försöka ladda för att komma ut en liten sväng i trädgården idag. Det vore bra om jag kunde få något gjort.
 

Är samma för mig. Depression är ett riktigt jävla helvete. Ligger i sängen och tittar på olika serier och filmer på datorn. Lyckades ta mig upp och skall baka focaccia bröd men bara att göra iordning degen gjorde mig helt slut. Har även varit magsjuk nu och det gör en inte piggare direkt.

Har häst som skall ridas in men orkar inte ta mig ut till stallet. Orkar bara gå upp och ge dom foder och vatten. Har turen dock att bo på föräldrarnas gård så de sköter det mesta med hästarna.
 
Vad gör du med alla dina fröer du köpt? Kan man plantera vissa nu? Hur vet man sånt?
Jag har sått 4 tomatfrön av en låg sort för kruka. 2 har grott.

Det är för tidigt för det mesta så jag får vänta med resten till i alla fall februari. Det står på påsarna när det är dags att så.
 
Är samma för mig. Depression är ett riktigt jävla helvete. Ligger i sängen och tittar på olika serier och filmer på datorn. Lyckades ta mig upp och skall baka focaccia bröd men bara att göra iordning degen gjorde mig helt slut. Har även varit magsjuk nu och det gör en inte piggare direkt.

Har häst som skall ridas in men orkar inte ta mig ut till stallet. Orkar bara gå upp och ge dom foder och vatten. Har turen dock att bo på föräldrarnas gård så de sköter det mesta med hästarna.
Tråkigt att du också har skiten.
 
Jag tog mig ut i trädgården i alla fall och har rensat bort lite sommarblommor. Men det har varit frost i natt så jag ids inte börja gräva något idag. Jag tror att rensningen av mitt grönsaksland dröjer till våren.

Nu sitter jag i solen utanför min lada och bara är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 712
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 223
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vaknade tidigt och fixade med mina bin på förmiddagen. Sedan åkte jag till stallet och red. Hästen var så duktig att jag avslutade...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 960
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp