Sofftråden - hur funkar Ikeas Söderhamn

Derivata

Trådstartare
Det är dags att köpa en ny soffa, köpet kännetecknas av en hög grad av ambivalens och en portion snålhet.

idagsläget är det Söderhamn från Ikea som ligger närmast ett köpbeslut. Den är skön och passar ett halvliggande slapparläge MEN kommer jag att bli tokig av soffkuddar som halkar hit och dit? Min farhåga är att barnens ibland oftast vådliga upp och nerfärde ur soffan kommer att förorsaka flygande soffkuddar och oreda. Soffan skall vara i ett fritidshus och där vill jag ha semester, inte puffa kuddar på heltid.
Så ni med erfarenhet av Söderhamn dela med er 😁
 
Det är dags att köpa en ny soffa, köpet kännetecknas av en hög grad av ambivalens och en portion snålhet.

idagsläget är det Söderhamn från Ikea som ligger närmast ett köpbeslut. Den är skön och passar ett halvliggande slapparläge MEN kommer jag att bli tokig av soffkuddar som halkar hit och dit? Min farhåga är att barnens ibland oftast vådliga upp och nerfärde ur soffan kommer att förorsaka flygande soffkuddar och oreda. Soffan skall vara i ett fritidshus och där vill jag ha semester, inte puffa kuddar på heltid.
Så ni med erfarenhet av Söderhamn dela med er 😁

Jag är ju ny med söderhamn och är jättenöjd! Går vända ryggkuddarna ibland och dra till sittdelen där jag sitter mest.
20210719_182258.jpg
 
Följer tråden då jag också planerar ny soffa och har rent estetiskt fattat tycke för just Söderhamn.

Hur är den att sitta i? Skön? Läser man recensioner på nätet ser man både de som är sjukt nöjda och de som är sjukt missnöjda.
 
Jag har en! Har haft den i typ 5 år nu och får nog puffa lite oftare nu för tiden än vad jag gjorde i början. Men inte överdrivet ofta utan typ i samband med att jag ändå städar och plockar undan i vardagsrummet, kanske en gång per vecka. Har dock ingen erfarenhet av att ha vilda barn i soffan men jag tror nog ändå att kuddarna ligger hyfsat stilla. Sen är de ju inte fastsydda så går absolut att ta bort och ha kuddkrig med exempelvis.

Jag tycker den är jätteskön! Djup och lågt ryggstöd så gillar man att halvligga är den kanon. Inte lika bra om man är en sån som sitter upp med fötterna på golvet. Funkar inte så bra för min mormor tex, hon får sitta på stol :)

I en period mellan sängar använde jag den som säng också, funkade perfekt! Min är 2*1 meter så funkar toppen som extrasäng om man tar bort kuddarna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp