Sofftråden

Kiwifrukt

Trådstartare
Vad har ni för soffa? Hit me med inspiration.

Jag har fortfarande inte övergett tanken på Söderhamn, men tänkte att det inte kan skada med inspiration och fler infallsvinklar.

Önskemål från min sida:
  • Högre ben så att det går lätt att dammsuga under, fördel med katter som både fäller päls och som skjuter in leksaker under soffan.
  • Divan, u-form eller möjlighet att köpa till fotpall är önskvärt.
  • Jag har ett ganska stort rum som behöver en lite större soffa för att det inte ska se fjuttigt ut, den jag har nu är nog runt tre meter skulle jag tro, men det är bara jag som sitter i den.
  • Jag sitter nerhasad i soffan i halvliggande ställning på divanen så jag sitter aldrig bara rakt upp och ner.
Jag gillar som sagt modellen Söderhamn eller Harper från Mio rent utseendemässigt men kom gärna med förslag och berätta om era soffor oavsett.
 
Jag älskar min Saturday XL från Mio!
Inga problem att dammsuga under, schäslongen är så bred att man lätt får plats två personer bredvid varandra och den fungerar både att sitta i, halvligga i och sova i om så är fallet :D

Soffa.jpg
 
Jag köpte en Söderhamn för några år sedan men sålde den snabbt igen. Den var snygg, men jag gillade inte att den var så djup och att kuddarna är ”lösa”, men det största problemet var att tyget var hemskt! Det var statiskt (jättestatiskt) och såg snabbt dassigt ut.
 
Jag som älskar att halvligga/ligga i soffor säger att för mig finns det bara ett alternativ (om jag har råd): Recliner. Men den jag har nu passar överhuvudtaget inte in på dina önskemål. Den är svår att dammsuga under, vanlig rak soffa osv. Men såå skön att halvligga/ligga i! Mjuk och fluffig!
 
Oh vad roligt att du har just Harper XL som är den modellen jag kikat på. Är den låg i ryggen? Mio finns i min stad så jag kan absolut provsitta i och för sig, men när du nu har precis den modellen kan jag ju alltid fråga.
Den är ”normal” i ryggen, inget nackstöd men man sitter bra när man sitter och kollar tv/pratar.
 
Oh vad roligt att du har just Harper XL som är den modellen jag kikat på. Är den låg i ryggen? Mio finns i min stad så jag kan absolut provsitta i och för sig, men när du nu har precis den modellen kan jag ju alltid fråga.
Rekommenderar provsittning! Vi är jättenöjda med sittkomforten och den håller formen i dynorna bra, tycker är lätt att dammsuga/hålla rent. Vi har både barn och hund som hjälper till att smutsa ner men soffan ser oanvänd ut trots att den används mkt.
 
Rekommenderar provsittning! Vi är jättenöjda med sittkomforten och den håller formen i dynorna bra, tycker är lätt att dammsuga/hålla rent. Vi har både barn och hund som hjälper till att smutsa ner men soffan ser oanvänd ut trots att den används mkt.
Väldigt väldigt positivt eftersom jag har katter.

Överlag så är just lättstädningen det viktigaste kriteriet när jag tittar på soffa nu. Min nuvarande är för låg för att det ska gå att dammsuga under och det innebär att man får dra fram soffan varenda gång och jag retar ihjäl mig på det. Det blir ju alltid mycket hår med djur, tyvärr.
 
Vad har ni för soffa? Hit me med inspiration.

Jag har fortfarande inte övergett tanken på Söderhamn, men tänkte att det inte kan skada med inspiration och fler infallsvinklar.

Önskemål från min sida:
  • Högre ben så att det går lätt att dammsuga under, fördel med katter som både fäller päls och som skjuter in leksaker under soffan.
  • Divan, u-form eller möjlighet att köpa till fotpall är önskvärt.
  • Jag har ett ganska stort rum som behöver en lite större soffa för att det inte ska se fjuttigt ut, den jag har nu är nog runt tre meter skulle jag tro, men det är bara jag som sitter i den.
  • Jag sitter nerhasad i soffan i halvliggande ställning på divanen så jag sitter aldrig bara rakt upp och ner.
Jag gillar som sagt modellen Söderhamn eller Harper från Mio rent utseendemässigt men kom gärna med förslag och berätta om era soffor oavsett.

Vi har en Sweef, köpt i januari men med 16 veckor leveranstid har vi nyligen fått den. Den är magisk! Så extremt skön, och så snygg.

Synd bara att den passar väldigt bra i lägenheten men egentligen är för liten för nya huset. Får se hur vi gör, om vi försöker sälja denna och köpa en ny - men kommer troligtvis vara en sjukt dålig affär.

Sweef kan designas hur du vill, tycker också det är riktigt bra priser. Vi har en i modellen Valen, men tycker Mammuten är riktigt trevliga också. Våran är låg och går inte att dammsuga under, men den är så låg att smuts inte syns heller, hehe.

836B7124-C689-4E61-A71D-2E5A48872944.jpeg


Vi har en tresitssoffa och en fotpall ☺️
 
Vi har en County från Mio, älskar den!
Förutom väldigt skön, och bra pris så har den lite högre ben så den är lätt att städa under 😊
Bästa soffan vi haft!
Har även en fotpall till 😊
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp