caradan

Trådstartare
HUr mycket kan man börja med att ge då man ska vänja i det?
Jag har tänkt att ge 300gram/dag i slut ändan...
 
Har inte hästen ätit soja förrut brukar jag börja med 1 msk. Det räcker för att hästen ska reagera om det visar sig att den är överkänslig (har varit med om en häst på alla år som varit överkänslig). Sen ökar jag lite i taget. En giva på 300g skulle jag vara uppe i på en vecka, är det mer så försöker jag få till det på 2v.
 
Han har ätiti soja förr men det var ca 2 år sedan men då visade han inget.
Jag har blandat i 1 dl idag i fodret (blir ca 4,5 dl när det är 300gr)är det för mycket då kanske?
 
Hejsan,

Jag ger 3 dl per dag, vet faktiskt inte hur många gram det blir. Mitt halvblodsto behöver det för att hålla hullet.


mvh
Madde
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
653
Senast: lillan222
·
Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
858
Senast: Amk
·
Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp