D

Disa1

Hur mycket soja kan man ge till en 500kg häst?? Tror jag har läst 100g/100kg häst, kan det stämma. Bör man ta till lite marginal??

Hur mycket väger 1 dl soja förresten??
 
Sv: Soja

100 g per 100 kg häst.
Vad det väger/dl är olika. 60-75 g har jag fått det till. Det bästa är att väga det självt.
 
Senast ändrad:
Sv: Soja

Vad soja väger är uppenbarligen (om man tittar i andra trådar) väldigt olika från sort till sort. En här på foumet har haft soja som väger 40 gr/dl medans jag har haft soja som väger 150gr/dl så helt klart måste man väga själv för att det skall bli rätt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
585
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Jag tror att min häst fått löss. Hon började klia sig enormt och fick klåda. Nu har hon dock slutat klia sig men tappar päls och får...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 798
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Habina
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
822
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den siarlösa ulvleken
  • Kreditkort
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp