D

Disa1

Hur mycket soja kan man ge till en 500kg häst?? Tror jag har läst 100g/100kg häst, kan det stämma. Bör man ta till lite marginal??

Hur mycket väger 1 dl soja förresten??
 
Sv: Soja

100 g per 100 kg häst.
Vad det väger/dl är olika. 60-75 g har jag fått det till. Det bästa är att väga det självt.
 
Senast ändrad:
Sv: Soja

Vad soja väger är uppenbarligen (om man tittar i andra trådar) väldigt olika från sort till sort. En här på foumet har haft soja som väger 40 gr/dl medans jag har haft soja som väger 150gr/dl så helt klart måste man väga själv för att det skall bli rätt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 071
Senast: Habina
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 511
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Min väldigt matglada häst som äter det mesta har nu visat att gränsen går vid alldeles för mycket tillskottspulver i hennes 2 dl havre...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 201
Senast: Silje
·
Foder & Strö Helt plötsligt ratar min häst sin "mat" och jag får inte i henne alla tillskott. Brukar ge henne 1dl glyx mash, 1 dl lucernpellets...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp