Bukefalos 28 år!

Sojasås + katter

Hayat

Trådstartare
Hej alla!
Min katt drack precis upp lite soja och undrar om det är okej, är det giftigt för katter?
 
Själva sojan är inte giftig, men saltmängden kan vara en risk. Håll koll på katten och rådfråga veterinär, de kan bättre bedöma vad du ska göra än ett internetforum.
 
Se till att katten har tillgång till färskt vatten och dricker normalt. Sojan i sig är inte farlig men saltmängden kan orsaka problem om katten har fått i sig väldigt mkt. Håll koll på att katten dricker först och främst innan du börjar oroa dig!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, är det nån som vet nåt man kan kleta på ett bandage så katten inte slickar eller biter på det? Tänker det finns antibit för hästar.
Svar
12
· Visningar
667
Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
17
· Visningar
906
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
362
Senast: ufot
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
358
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp