Söker feedback: Hjälp mig bygga det ultimata verktyget för stallvardagen.

Bukefalos 30 år!

Hej!

Jag hoppas att detta inlägg är okej, annars får moderatorerna gärna flytta det eller hojta till.

Jag är i grunden en "tech-nörd" som spenderat alldeles för mycket tid på att irritera mig på suddiga whiteboards, borttappade foderlappar och sms-grupper som aldrig tystnar i stallet. Jag vet att det finns appar för detta redan, men jag har ofta upplevt dem som antingen för krångliga eller att de inte känns helt trygga med hur datan hanteras.

Därför har jag de senaste månaderna byggt på en lösning som jag kallar för Stallbi.

Målet har varit att skapa något som är snabbt nog att användas med en hand medan man mockar, men som har tyngden att sköta allt från foderstater och medicinering till paddockbokning och digitala dörrskyltar (via QR-koder).

Varför jag skriver här: Appen är nu i en stabil beta-fas. Jag har lagt ner extremt mycket vikt vid säkerheten, all data lagras på säkra servrar inom EU (GDPR-säkrat på riktigt) och systemet är byggt för att inte "gå ner" när man väl behöver det.

Men nu behöver jag hjälp av er som faktiskt är ute i leran varje dag. Jag söker ett gäng testpersoner som vill köra appen i sitt stall och ge mig ärlig, rå feedback. Vad saknas? Vad är ologiskt?

Viktigt att veta:

• Beta-status: Det är en första version, så era önskemål kan faktiskt påverka hur appen blir.
  • Kostnad: För att täcka de faktiska kostnaderna för de säkra EU-servrarna och infrastrukturen tar jag en symbolisk summa på 19 kr för de som vill testa under beta-perioden. Jag tjänar inga pengar på detta nu, utan det handlar bara om att driften ska gå runt medan vi testar.
  • Fokus: Inga spårningskakor, ingen försäljning av data. Bara ett verktyg för stallfrid.
Är det någon här som driver stall eller står i ett stall som behöver lite digital ordning och reda? Jag tar tacksamt emot alla frågor och tankar, även om ni är skeptiska till "ännu en app"!

Hojta till om ni vill testa så skickar jag länken :)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Hållbarhet i kylskåpet...
Tillbaka