Solarium i Stockholm (söder)

tjenixen

Trådstartare
Har suttit och googlat ett tag nu och försökt få fram mer information om solarier i Stockholm, främst Södermalm och förstår mig inte riktigt på informationen jag hittar. Är det vanligt att solarier inte är bemannade? Det verkar även vara ovanligt med ståsolarium i Stockholm?

Vad jag kan se verkar det finnas sjukt många sunkiga solarium inklämda i t ex videobutiker eller obemannade. Alla med liggsolarium.

Läser jag informationen fel, eller kan någon visa mig i rätt riktning?
 
Senast ändrad:
Sv: Solarium i Stockholm (söder)

Obemannade är nog rätt vanligt. Vid Hornstull finns(fanns) det ett obemannat som jag använde mycket förr. Det var asfräscht, inga problem alls!
Men liggsolarium, ja.
 
Sv: Solarium i Stockholm (söder)

Finns ståsolarium på Kungsholmen i korsningen Hantverkargatan/Karlsviksgatan. Solexpress tror jag att de heter.
 
Sv: Solarium i Stockholm (söder)

Philosophia: Är det bemannat?
Är dock inte riktigt på väg till eller från något så skulle vara bekvämare med något lite närmre.

Hur funkar obemannade egentligen? Av vad jag kunde läsa på nätet var det förhållandevis vanligt med "objudna gäster" och att man själv var ganska ansvarig för rengöring. Båda sakerna, speciellt i kombination, känns sådär.

Jag är inte vanesolare, så betalar hellre lite mer för att få den upplevelse jag vill. Kommer kanske gå 5-10 ggr i max 10 min åt gången och liggsolarium gillar jag inte alls..

Tack båda :)
 
Senast ändrad:
Sv: Solarium i Stockholm (söder)

Finns ett grymt fräscht (obemannat) solarium mittemot Sturehof (heter det så fortfarande?) på söder, preciiiis på hörnet av Coop-byggnaden (mot medis, som sagt mittemot, strax vid/efter den lilla trappen) vid Södra station (Swedenborgsgatan).
De har även ståsolarium, maskin för krämer man kan köpa för en billig peng och växelautomat.
 
Sv: Solarium i Stockholm (söder)

Där vid Hornstull kommer det städare regelbundet, så det var alltid fräscht. Rengöra sängen vill jag nog göra själv oavsett.
Vem som helst kan gå in i korridoren+toan, sedan är det myntautomater som öppnar dörren in till sängen, typ som offentliga betaltoaletter.
Kameraövervakning i korridoren tror jag håller det värsta skräpet borta.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
704
M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 166
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp