Solen skiner...

Status
Stängd för vidare inlägg.
...och jag borde vara glad. Jag har ett eget fint hus. Jag har en stor trevlig trädgård (utan mördarsniglar). Jag har en bra verkstad. Jag har en funktionell och trevlig bil. Jag har jättebra grannar. Jag har ett bra jobb. Jag har vänner och jag har möjlighet att rida.

Så jag borde verkligen vara glad. Ändå så har jag detta mörker i sinnet och jag kan inte glädja mig åt något alls. Det känns otacksamt. Hur sjutton ska jag kunna (åter)få förmågan att glädja mig åt allt jag har och allt jag kan göra? Det känns som om mitt sinne är helt förgiftat.

Och nu ska jag ta en tur till Stockholm igen. Jag lär vara trött efteråt som vanligt. Hoppas bara att mina småplantor klarar sig ett dygn utan mig. Jag går ju annars och tittar till dem flera gånger om dagen.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 471
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp