Solglasögon

Linn-Nora

Trådstartare
Jag är extremt känslig för ljus och har solglasögon året om så fort solen kikar fram eller molnen är tunna.
Har förstått att man ska kunna träna bort det till viss del, men kan ha missuppfattat:angel:

Oavsett vill jag nu investera i ett par riktigt bra solglasögon. Det behöver inte vara av känt märke, men jag förstår inte riktigt vad man skall leta efter. Jag är alltså ute efter att de verkligen filtrerar bort det där stickande ljuset. Som gör att jag slipper kisa när jag har på mig dom :)
Jag har ingen lust att gå i affärer nu så jag vänder mig till er här. Är det nån som vet vad jag ska söka efter? Något bra sökord?
Tack på förhand :bow:
 
Solglasögon med uv-filter. Jag har ett par med rosa, ganska tjocka glas och trots att de inte är mörka känns det som om de skyddar bra.
 
Jag har ett par polariserade från Leech eyewear. Är egentligen till för att ha när du är ute med båt men finns väldigt många olika modeller och färger på glas.
 
Jag är extremt känslig för ljus och har solglasögon året om så fort solen kikar fram eller molnen är tunna.
Har förstått att man ska kunna träna bort det till viss del, men kan ha missuppfattat:angel:

Oavsett vill jag nu investera i ett par riktigt bra solglasögon. Det behöver inte vara av känt märke, men jag förstår inte riktigt vad man skall leta efter. Jag är alltså ute efter att de verkligen filtrerar bort det där stickande ljuset. Som gör att jag slipper kisa när jag har på mig dom :)
Jag har ingen lust att gå i affärer nu så jag vänder mig till er här. Är det nån som vet vad jag ska söka efter? Något bra sökord?
Tack på förhand :bow:
Köp ett par där ljusgenomsläppligheten anges. Det finns olika mörkhetsgrad på glasen, kat. 0 är de ljusaste som släpper igenom nästan allt ljus och kat. 4-5 typ bara 5% vilket är vad man behöver vid starkt solljus i kombination med snö.

Samt välj en behaglig neutral färgton på glasen, undvik blåa glas.
 
Jag är jättekänslig för ljus och också känslig för om solglasögonen trycker nånstans. Prioriterar därför funktion framför utseende och använder bara några olika modeller av Bliz. De har både sportiga och "vanliga" och har olika filterkategorier.
 
Jag är ljuskänslig, är det mulet ute och lite vitare ljus är det brillorna på direkt, annars sitter jag och kisar å får huvudvärk.
De solglasögonen jag använder är polariserande för att ta bort blänket från vattenpölar när solen skiner och även när man är vid stranden en solig sommardag.
För mig funkar de perfekt.

Jag kan förvisso klara mig utan solglasögonen, men då måste jag ha keps som skuggar ögonen. 🙈😅
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok ... Och fortsatte gjorde du. Som en vålnad smög du längs väggarna i många år och ansträngde dig för att liksom smälta in i tapeten. Och...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: enough
·
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
19 798
Senast: Tufs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 684
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp