Solglasögon

Vad har ni för solglasögon och vart har ni köpt dem?

Dessa är mina följeslagare just nu. Billiga från hm tror jag :)
IMG_20210410_120942_953.jpg

Har aldrig lagt större summor på solglasögon då jag tappar bort dom eller sätter mig på dom...
 
Polaroids polariserande i pilotmodell. Gråbrunt glas som är behagligt för ögonen och inte förvränger färgerna. Köpt begagnade på Tradera.
 
Jag har mängder :o Ett par från nån turistshop i Spanien, ett par från Primark i London, ett par från Dollarstore, ett par från Ur & Penn, tre par från Flying Tiger Outlet och ett par från H&M.
 
Letar. Har ett par som jag älskade, men tyvärr gick dom sönder :(
Jag vill ha sånna som är formade så det inte kommer in sol från sidorna eller uppifrån. Men inte som ser ut som sånna där sportiga.
 
Ray-Ban Cockpit med kopparfärgat spegelglas, köpta från deras hemsida.

152048CA-E534-475B-8DFD-02E3ABF3E40E.jpeg

Planerar att köpa ett till par men med polariserat glas för när jag kör bil.
 
Rayban aviators polaiserade. Köpta för 8 år sen i USA. Mycket bra investering då jag använder solglasögon 365 dagar om året, i princid :)
 
Jag har från Quay Australia, After Hours.
Tidigare bara kört från hm osv men dom hjälper inte så bra. Är väldigt känslig för ljus. Hade inte lust att betala för ett par Ray Bans så jag slog till på dessa, och är jättenöjd! 😊

9343963030105_front.jpg
 
Ett par RayBan 3498 och ett annat par RayBan litet mer åt pilothållet. Båda har "vanligt" tonade glas, inte polaroid.
(I somliga lägen är polaroid suveränt men inte alltid. När jag t ex kör motorcykel, eller flyger, så kan det uppstå litet skumma effekter med reflekterande ytor som värmeblank asfalt mm, eftersom polaroidglasögon ofta har polariseringen i olika riktning på de båda glasen. Det stör ibland avståndsbedömningen och djupkänslan vilket ibland är kritiskt.)
 
Jag har ett par från Oliver Peoples och ett par från Persol, båda i rätt klassiska snitt, men eftersom jag vanligtvis har vanliga glasögon och är dålig på att använda linser så blir de mest liggandes i garderoben.

Nu i år har jag precis beställt ett par slipade solglasögon så får vi se om jag börjar använda dem mer. Jag hoppas på det så jag slipper huvudvärken av allt kisande.
 
Jag köpte 3 för 2 på Ur & Penn ifjol. Alldeles lagom dyrt per användning när man har ett litet barn som gärna vill "låna" glasögonen :laugh: Ta i trä så är alla tre paren fortfarande hela och icke-borttappade i år :eek:

Funderade på att köpa ett par slipade när jag köpte riktiga glasögon och de hade ett 3 för 2 erbjudande där också, men av samma anledning som ovan tyckte jag att jag nog faktiskt behövde tre par vanliga glasögon :laugh:
 
Ett par RayBan pilot med bågar från 80-talet :D (varför byta något som funkar, eller snarare jag har faktiskt testat andra men de var ju bara sämre. Glasen byttes dock för fem år sedan eftersom någon körde över dem med en bil.) (fådda av släkting som också hade haft dem)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Solglasögon som ser ut som "vanliga" casual solglasögon men har "sportiga" egenskaper som gör att de även lämpar sig för t ex löpning...
Svar
5
· Visningar
434
Senast: Badtz Maru
·
Kropp & Själ Borde finnas flera som har det, väl? Är ni nöjda? Jag har tidigare tyckt att jag inte velat vara låst till att när jag vill ta av mig...
2
Svar
32
· Visningar
1 517
Kropp & Själ Jag var och kollade min syn idag och fick konstaterat att den försämrats och jag behöver glasögon. Optikern rekommenderade progressiva...
2
Svar
29
· Visningar
1 354
Senast: Motacilla
·
Tjatter Var och kollade synen för jag behöver solglasögon med styrka. De tyckte jag behövde nya vanliga också då paret jag har tydligen var för...
2
Svar
29
· Visningar
2 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp