Solkräm?

Använder du solkräm?

  • Ja

    Röster: 56 39,7%
  • Inte så mycket som jag borde

    Röster: 48 34,0%
  • Bara vid särskilda omständigheter, tex solresa

    Röster: 28 19,9%
  • Nej

    Röster: 9 6,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    141
Jag googlade också och fick fram att det ämne det gäller ska fasas ut och kan vara cancerframkallande och allergent men säg vad det INTE är som är allergiframkallande och cancerogent? Jag är ju uppväxt på den tiden Hormoslyr, MCPA, Dioxiner mm. stod som spön i backen och handskar och andningsskydd aldrig användes så jag är nog ganska impregnerad av det mesta antar jag men jag orkar bara inte bry mig för skulle jag dagligen gå och oroa mig för allt detta så skulle jag gå ut i vedbon och ta hagelbössan och skjuta skallen av mig. Än lever liket. :p

Väldigt OT, men det påminner mig om min svärmor och hennes syster. När de var barn så sprejades de från topp till tå med DDT för att inte bli myggbitna.
 
Jag är sån som måste få en bränna innan jag fattar att solen är så stark redan :o men sen smörjer jag mig alltid när vi är ute med minst spf 50. Jag är rödhårig och har fräknar över hela kroppen ergo pigmentstörd till tusan :D Smörjer jag mig inte så tar det inte många minuter innan jag bränt mig till kokt kräfta stadiet och det får jag lida för ett par dagar, först med hög feber på kvällen och sen med riktigt svidande hud i upp till tre dagar. Sen blir jag lika blek igen, men nu efter ett par år så kan jag faktiskt bli lite brun på axlar och urringning. :banana:

Dottern har tack och lov fått sambons pigment ( eller från min morfar), hon blir brun direkt :up: (:rage: så orättvist det kan vara ibland)
 
Hårfärg: Guldblond
Hudfärg: Genomskinlig marshmallow

Jag borde knappt gå ut när solen skiner :angel:

Brukar smörja, men nu på våren har jag inte vanan inne och då blir det som nu: väldigt röda axlar! Jag satsar således även en hel del på bra after sun-smörj.

Till saken hör att jag inte ens solar, jag har inte tid. Jag bara "är ute" och egentligen borde solen inte ens fästa på den reflekterande yta som min hud är, men jorå...
 
Jag har fantastiska pigment och blir nästan aldrig röd, däremot händer det att jag bränner mig UTAN att bli röd, känner hur det kliar i huden då. Jag är mer noggrann med att smörja mig i vårsolen i Sverige än vad jag är utomlands. Tycker faktiskt att solen är starkare här många gånger, den är bara inte framme lika ofta ;)
 
Alldeles för sällan... Jag har tålig hud, bränner mig väldigt sällan och blir knappt brun heller :p spenderade 1 månad på hästryggen i Texas i linne utan att bränna mig något - och utan att smörja.
Är jag utomlands brukar jag smörja med typ spf 15-25, och jag försöker att bli bättre på att smörja mig i ansiktet generellt. Har lite problemhy och är noggrann att smörja om jag har röda ärr t ex.
Använder Maria Åkerbergs solskydd, vilket fungerar bra tycker jag.
 
Jag har bara spf i ansiktet eftersom det ingår i min vanliga ansiktskräm. Är inte speciellt noga med det annars eftersom jag är enormt frusen och det är sällan jag inte har långärmat. Är väldigt ljus i huden men har nästan aldrig bränt mig om jag inte ansträngt mig för att hetssola och det är ju sjukt tråkigt så det gör jag helst inte. Dessutom så tror jag det är betydligt farligare att åka på solsemester och plötsligt ligga två veckor på stranden med solskydd än att vara ute lite varje dag och gradvis vänja sig även utan spf.
 
Jag använder aldrig solskydd men har faktiskt tänkt bli bättre så idag var jag på Apoteket och köpte både solskyddspray och en ansiktskräm med spf25:up:
 
Ja - just nu i alla fall. Är en sån där innesittande vampyr till vardags men jag jobbar just nu med att plocka sparris. Blir många och långa timmar ute i fält nästan varje dag. Har solskyddsfaktor 50.
 
På semester i soliga länder, ja. Hemma, ofta men inte alltid. När jag använder är det 30-50 jag kör på, då jag pga mediciner har känslig hud.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 563
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp