Solskärm eller ej- dr

kaninälskare

Trådstartare
Hej!
Sitter och har sån beslutsångest över vilken hjälm jag ska köpa. Ska köpa från samshield men kan inte välja om jag vill ha solskärm eller ej. Deras skärmar är inte så ”dramatiska” iaf.

Nästa år är det tävlingsdebut och vad jag har märkt på tävlingar är att nästan ingen på dressyrbanan har solskärm.
Jag själv tycker det är snyggt, tycker nästan de klassiska ser små ut nu....
Men lättkränkt som man är vill inte jag känna mig som en svamp nästa år.
Era åsikter kring solskärm på dressyrtävlingar?
Hjälmen jag specifikt syftar på med skärm är;

https://www.svenskridsport.com/ridhjalmar/alla-ridhjalmar/shadowmatt-miss-bla-5-swa/
 
Jag ska åxå köpa ny och jag kommer köpa med solskärm. CO eller oneK. Jätteskönt att ha lite skuggning över ögonen. Fick prova hos några bekanta och sen bestämde jag mej för att det blir en sådan.

Jag bryr mej inte ett dyft om vad andra tycker på dressyrbanan. Dom tävlingarna jag har varit på så har det funnits en del som har haft solskärm. Man sticker inte ut så fruktansvärt mycket som man tror.
 
Är inte skärmen främst till för att skydda ansiktet om man åker av med ansiktet i backen? :confused:

@kaninälskare Köp den du vill ha. Skit i vad andra kan tänkas tycka.

Om man åker av ska man helst inte ha skärm alls i de flesta fall. Dels ökar ironiskt nog risken bryta nacken (det är därför fälttävlan och jockeys har utan skärm eller med mjuk skärm) och dels ökar risken skada näsan om skärmen bryts mot näsan. Den senaste varianten har jag provat, inte skönt.

On topic så tycker jag man ska ha det man vill och strunta i vad andra ev kan tycka. Så vill du ha solskärm ha det. Jag tycker generellt de är fula men den där var ovanligt diskret. Men snyggt eller ej, så kan jag förstå poängen med ett solskydd och vill man ha det tycker jag man ska köpa en sådan.

Om sen någon tycker något så låt dem, du kommer ändå inte veta om det :)
 
Hej!
Sitter och har sån beslutsångest över vilken hjälm jag ska köpa. Ska köpa från samshield men kan inte välja om jag vill ha solskärm eller ej. Deras skärmar är inte så ”dramatiska” iaf.

Nästa år är det tävlingsdebut och vad jag har märkt på tävlingar är att nästan ingen på dressyrbanan har solskärm.
Jag själv tycker det är snyggt, tycker nästan de klassiska ser små ut nu....
Men lättkränkt som man är vill inte jag känna mig som en svamp nästa år.
Era åsikter kring solskärm på dressyrtävlingar?
Hjälmen jag specifikt syftar på med skärm är;

https://www.svenskridsport.com/ridhjalmar/alla-ridhjalmar/shadowmatt-miss-bla-5-swa/

Jag har den hjälmen och jag skulle inte kalla det solskärm ens. Den har en helt normal skärm tycker jag, det är den andra skärmen som är för kort isåfall.
 
Du kommer nog att sticka ut en del med solskärm på dressyrtävling, men köp det du gillar! Jag skulle inte ha det, men det är bara för att jag tycker de är fula. Just den där var ju ändå rätt diskret.
 
Hej!
Sitter och har sån beslutsångest över vilken hjälm jag ska köpa. Ska köpa från samshield men kan inte välja om jag vill ha solskärm eller ej. Deras skärmar är inte så ”dramatiska” iaf.

Nästa år är det tävlingsdebut och vad jag har märkt på tävlingar är att nästan ingen på dressyrbanan har solskärm.
Jag själv tycker det är snyggt, tycker nästan de klassiska ser små ut nu....
Men lättkränkt som man är vill inte jag känna mig som en svamp nästa år.
Era åsikter kring solskärm på dressyrtävlingar?
Hjälmen jag specifikt syftar på med skärm är;

https://www.svenskridsport.com/ridhjalmar/alla-ridhjalmar/shadowmatt-miss-bla-5-swa/
Ser faktiskt inte ens problemet? Jag rider med skärm oavsett. Tycker det är praktiskt. Har ofta även skärm på andra huvudbonader som kepsar och liknande.
Smaksak och ser inte att något skulle vara mer rätt eller fel än det andra!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp