Jag har en KASK star lady. Köpte med 50% rabatt.
Det är den skönaste hjälmen jag haft och faktum är att det också är den enda som jag INTE ser ut som en svamp i :p
1C4A2DDC-9C09-474C-A6A8-2AC4E97A8206.jpeg
 
Man måste ju hitta den hjälmen som passar ens huvud och som är skön och säker.
Jag ser inte klok ut i någon av Samshields modeller t.ex. Jag har litet huvud strl 53-55 beroende på hjälm. I mitt fall tror jag det är skärmen som gör att den inte blir gigantisk. Man lurar ögat liksom.
Alla dagens hjälmar är mycket tjockare än de gamla men så är de säkrare också.
 
Alltså, vad menar du här? En hjälm är ju inte nartulig för fem öre, varesig den har stor skärm eller inte. Sen var frågan inte angående Kask star lady, du nämner många fler i första inlägget.

Passar de innom dressyren? Så länge den är VG1 märkt gör den väl det.

JAG kommer aldrig köpa en (för jag tycker de är apfula och i många fall enbart svindyra för att locka folk att köpa något svindyrt).

Köp en om du vill ha en, men om något passar innom dressyren eller inte (innanför TRs stadgar) avgör bara du som ryttare.


Du verkade inte ha mycket vettigt att säga, så stå gärna utanför tråden.
 
Du verkade inte ha mycket vettigt att säga, så stå gärna utanför tråden.

Den där kommentaren var väl ändå onödig?

Jag tycket som @Elo att hjälmarna du nämner i TS inte är särskilt snygga men jag skulle inte lägga någon energi på om någon annan hade dem på tävling. Folk får ha vad de vill så länge det är inom reglementet :) jag har ridit med svart schabrak och utsläppt man på ponnyn (bland stora hästar dessutom ;)) och vad andra tyckte om det... ja det är ju inte mitt problem?

Så vill du ha någon av de hjälmarna men tvekar för att ingen annan har det så säger jag go for it :)
 
  • Gilla
Reactions: Elo
@fio
Nä den ser inte så enorm ut. Har mest kollat på CO, har tyckt att deras ser stor ut men det kan såklart också vara i vilken vinkel den är fotad i.
Men gissar att du inte märker någon skillnad på den skärmen du har och en vanlig?

Nä jag märker ingen skillnad. Skulle knappt kalla den för en solskärm faktiskt. Jag tycker de stora skärmarna är skitfula nämligen även i hoppningen.
 
Den ser helt fantastisk ut, finns de att köpa i Sverige?
Jag rider i solglasögon men det räcker inte, i vanliga livet har jag alltid glasögon+hatt för att slippa migrän.
Tyvärr finns det inga svenska återförsäljare. Min väninnan beställde sin på dover (googla) och det var väldigt smidigt. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 341
Senast: fio
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
847
Senast: Anna-KarinO
·
Dressyr Hej! Sitter och har sån beslutsångest över vilken hjälm jag ska köpa. Ska köpa från samshield men kan inte välja om jag vill ha solskärm...
Svar
8
· Visningar
1 200
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp