Voeux

Trådstartare
Vi planerar för 3 veckor i stugan och nu när jag ska köpa en liten plaskpool märker jag att det inte finns några UV-badkläder under storlek 74. Man ska ju inte heller smörja in barn under 1 år. Hon kommer ju givetvis inte vara i direkt solljus men jag tänker att solen ju går igenom moln, träd, vissa kläder osv. Om hon är naken i skuggan, så tänker jag att solen tar ändå?

Vi har en solhatt men utöver det, hur skyddar man en 4-månaders på nästa sätt?
 
Vet att min lillasyster köpte uv kläder förra året i liten storlek, deras dotter är liten trots att hon är 2 och halvt nu 😅 Tror att hon köpte dem på Lindex.
 
Vanliga, luftiga kläder bara. :) Behöver absolut inte vara uv-kläder, speciellt inte om ni håller henne i skuggan.

Jag tänker om hon badar? I skuggan då såklart, men kan hon vara naken då? Annars får hon ha vanliga tunna kläder och solhatt.
 
Geggamoja har också i 62/68 såg jag vid en snabb googling 😊 När vårt mellanbarn var 5 månader åkte vi till Montenegro och hade då en uvdräkt från Reima i storlek 68. Hon var rätt liten så den var absolut lite stor men det gick bra ändå. Det materialet känns skönare att bada i inbillar jag mig, annars funkar ju vanliga kläder. Naken i skugga skulle jag också känna mig trygg med, det är ju antagligen inte jättelånga stunder.
 
Jag tänker om hon badar? I skuggan då såklart, men kan hon vara naken då? Annars får hon ha vanliga tunna kläder och solhatt.
Ja, då skulle jag låta henne vara naken. Dra på en t-shirt om du känner dig orolig, men som superstar skriver handlar det antagligen inte om några jättelånga stunder i vattnet? :)
 
Vi planerar för 3 veckor i stugan och nu när jag ska köpa en liten plaskpool märker jag att det inte finns några UV-badkläder under storlek 74. Man ska ju inte heller smörja in barn under 1 år. Hon kommer ju givetvis inte vara i direkt solljus men jag tänker att solen ju går igenom moln, träd, vissa kläder osv. Om hon är naken i skuggan, så tänker jag att solen tar ändå?

Vi har en solhatt men utöver det, hur skyddar man en 4-månaders på nästa sätt?
Jag har sett att det finns plaskpooler med tillhörande tak, kan det vara nåt?
 
Vi planerar för 3 veckor i stugan och nu när jag ska köpa en liten plaskpool märker jag att det inte finns några UV-badkläder under storlek 74. Man ska ju inte heller smörja in barn under 1 år. Hon kommer ju givetvis inte vara i direkt solljus men jag tänker att solen ju går igenom moln, träd, vissa kläder osv. Om hon är naken i skuggan, så tänker jag att solen tar ändå?

Vi har en solhatt men utöver det, hur skyddar man en 4-månaders på nästa sätt?
Vi reste rätt mkt när vår unge var liten, och min minnesbild är att hon hade uv-kläder redan vid tre månader (sannolikt Reima), så 2016 fanns det i mindre storlekar i alla fall. De var ju för stora visserligen, men gick att vika upp och bada i ändå.
Vi körde på stor skuggsufflett på vagnen, extra parasoll därutöver samt alltid bad i skuggad pool. Vår bvc menade dock att hon skulle smörjas in ändå, i vart fall på delar som inte täcktes av rejäla uv-kläder (vanliga bomullsplagg var för dåligt skydd för att funka ensamt menade de), så vi smörjde flitigt med barnsolkräm i tjocka lager. BVC menade att den rekommendationen (så länge man väljer rätt kräm) mest är för att inte man ska luras till att ta ut småbarnen i solen, och att det är viktigare att skydda dem med kräm än att låta bli pga rädsla för krämerna i sig. Vi körde på den där blå burken (evo?) i mousseform med spf 50 för barn.

Jag hade inte litat på bara parasoll och naket barn i skugga om det är en riktigt solig dag.
 
Jag ställde frågan för någon vecka sedan på vår mammagruppsträff och då sa BVC-sköterskorna som var med att man ska tänka luftigt och täckande gällande kläder, hatt på, hålla sig i skuggan och att ha solkräm på de kroppsdelar som är svåra att täcka; händer och fötter exempelvis. De rekommenderade UV-badkläder och man ska vara mycket vid vatten eller om man är i Sydeuropa/medelhavsområdet. Detta pga starkare sol där.
 
Vi planerar för 3 veckor i stugan och nu när jag ska köpa en liten plaskpool märker jag att det inte finns några UV-badkläder under storlek 74. Man ska ju inte heller smörja in barn under 1 år. Hon kommer ju givetvis inte vara i direkt solljus men jag tänker att solen ju går igenom moln, träd, vissa kläder osv. Om hon är naken i skuggan, så tänker jag att solen tar ändå?

Vi har en solhatt men utöver det, hur skyddar man en 4-månaders på nästa sätt?

Vi brukar ha ett parasoll till plaskpoolen så att den hamnar i skuggan :) Bebisar badar ju så korta stunder ändå.
 
Jag tänker att det är rätt stor skillnad på skugga och skugga också. Pratar vi norrsidan av huset eller ett vanligt parasoll liksom?
Ja så är det ju också förstås! Vi reste dock mestadels till länder med starkare sol så även reflektioner från vatten osv behövde ju beaktas. Jag har bränt sönder mig i skugga från parasoll någon gång så har stor respekt för den typen av skugga, och det sker ju förstås inte om det som skuggar är av massivt material som ett hus, lämnar man aldrig den typen av skugga under dagen kan man nog avvara solskydd.
 
Vi planerar för 3 veckor i stugan och nu när jag ska köpa en liten plaskpool märker jag att det inte finns några UV-badkläder under storlek 74. Man ska ju inte heller smörja in barn under 1 år. Hon kommer ju givetvis inte vara i direkt solljus men jag tänker att solen ju går igenom moln, träd, vissa kläder osv. Om hon är naken i skuggan, så tänker jag att solen tar ändå?

Vi har en solhatt men utöver det, hur skyddar man en 4-månaders på nästa sätt?

Så pass små hade jag låtit plaska nakna i skuggan. De badar väl ändå inte särskilt långa stunder åt gången?
 
Vi planerar för 3 veckor i stugan och nu när jag ska köpa en liten plaskpool märker jag att det inte finns några UV-badkläder under storlek 74. Man ska ju inte heller smörja in barn under 1 år. Hon kommer ju givetvis inte vara i direkt solljus men jag tänker att solen ju går igenom moln, träd, vissa kläder osv. Om hon är naken i skuggan, så tänker jag att solen tar ändå?

Vi har en solhatt men utöver det, hur skyddar man en 4-månaders på nästa sätt?
Är jättenojig med sol så har inte låtit mina barn vara nakna. Vet inte om man behöver vara så orolig, men en av mina närmsta kompisar är hudläkare… De har haft uv-kläder när de varit bebisar, hade inte svårt att hitta i små storlekar så gissar att det finns i vissa märken nu också för minsta är tre så var inte så länge sen :)
 
Vi planerar för 3 veckor i stugan och nu när jag ska köpa en liten plaskpool märker jag att det inte finns några UV-badkläder under storlek 74. Man ska ju inte heller smörja in barn under 1 år. Hon kommer ju givetvis inte vara i direkt solljus men jag tänker att solen ju går igenom moln, träd, vissa kläder osv. Om hon är naken i skuggan, så tänker jag att solen tar ändå?

Vi har en solhatt men utöver det, hur skyddar man en 4-månaders på nästa sätt?
Det gör inget om uv-kläderna är lite stora, tvärtom ska de sitta luftigt för att skydda bäst. Ska ni vara ute mycket hade jag köpt ett uv-tält. Så himla smidigt innan barnen börjar rymma från det 😅
 
Altan med tak borde skydda ganska bra va? Alltså riktigt tak, mer tegelpannor. Dock får man väl räkna in att vattnet reflekterar solen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år har ni det på era små? Vi har tänkt köpa det till vår pojk men det finns ju nästan bara med korta ben och ärmar? Man ska väl skydda hela...
Svar
11
· Visningar
809
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Min son är 6 veckor gammal och jag vet inte hur jag ska klä honom längre. Vi har haft 20-25 grader i skuggan de senaste dagarna och han...
Svar
12
· Visningar
1 339
Senast: Blueberry
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 220
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Är det någon som har något bra förslag på bra Sun Chaps? Har kikat lite och hittar 3 st olika. Equi-Chaps Sun Protect Chaps (de...
Svar
14
· Visningar
3 096
Senast: Leoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp