Solskyddsfaktor?

mars

Trådstartare
Är trött på att gå klibbig av solskydd x antal timmar efter man smörjat in sig.
Finns det någon som går in riktigt bra och är klibbfri?
Vill ha 30 skydd iaf.
Vilka är era favoriter?
 
Är trött på att gå klibbig av solskydd x antal timmar efter man smörjat in sig.
Finns det någon som går in riktigt bra och är klibbfri?
Vill ha 30 skydd iaf.
Vilka är era favoriter?
Har kört på EVY flera år nu. Den enda som ”försvinner” in i huden direkt och inte blir blöt och kladdig när det är varmt.
Har en som är speciell för ansiktet (Face) och sen en annan till kroppen. Huden i ansiktet blir inte glansig eller finnig som jag annars ofta blir efter annan solkräm.
Har testat Nivea, Biotherm, Clinique, och ACO och tycker ingen är lika bra som EVY.
 
Jag köpte Eucerin sun fluid SPF 50+ och den är väldigt tunnt flytande och tas upp av huden väldigt fort tycker jag. Känns inte kladdig heller. Vi har Evy också men jag tycker att skummet kan vara lite meckigt att smörja barnen med.
 
Hakar på tråden

Jag har problem med att det jag smörjer ansiktet med lyckas ta sig in i ögonen på nåt vis, så att ögonen svullnar och rinner. Jag brukar inte smörja nära ögonen, även om det skulle behövas, men det hjälper inte. Det är som att det "rinner" ner från pannan.
Finns det något sätt att lösa detta?
 
Hakar på tråden

Jag har problem med att det jag smörjer ansiktet med lyckas ta sig in i ögonen på nåt vis, så att ögonen svullnar och rinner. Jag brukar inte smörja nära ögonen, även om det skulle behövas, men det hjälper inte. Det är som att det "rinner" ner från pannan.
Finns det något sätt att lösa detta?
Har du testat mousse? Har samma problem med krämer men inte med moussen från EVY.
 
Hakar på tråden

Jag har problem med att det jag smörjer ansiktet med lyckas ta sig in i ögonen på nåt vis, så att ögonen svullnar och rinner. Jag brukar inte smörja nära ögonen, även om det skulle behövas, men det hjälper inte. Det är som att det "rinner" ner från pannan.
Finns det något sätt att lösa detta?
Jag använder La Roche Posay antihelios, den är parfymfri och stinger inte i ögonen!
 
Jag använder Aco för barn, eftersom de för barn innehåller färre gifter och jag vill inte smörja in mig i en massa gifter. Tycker att den absorberas in i huden snabbt, men jag måste smörja in mig inomhus, för svettas jag samtidigt blir det gärna lite mer kladdigt.
 
För ansiktet har jag Coola. Den har även en mattande effekt vilket är trevligt tycker jag då jag lätt blir glansig.
 
Dermalogica invisible physical defense, spf 30. Dyrt som skam, men min känsliga hud tål inte så många andra krämer. Den går in i huden och rinner inte.
 
Provade ACO för första gången i dag, gick in direkt och kände mig inte alls kladdig. Har visserligen inte provat så många solkrämer då jag bara använt det dom senaste åren... :angel: Var för ung och dum innan tydligen....

Men började med Hawaiian och det var då en katastrof. Klibbig och rann bort direkt. Har sen kört med piz buin många år på rad nu, har tyckt den varit ok i 20 och 30, men högre än så så blir den också tjock och klibbig. Köpte en från ACO nu då den var billig och döm om min förvåning när det är den jag varit mest nöjd med faktist! Har kört ACO barn till sonen men aldrig testat den själv. Lite tråkigt dock att den inte doftar så mycket. Älskar när det doftar varm hud och solkräm! 🙈😂 Det är sommar för mig det!
 
Hakar på tråden

Jag har problem med att det jag smörjer ansiktet med lyckas ta sig in i ögonen på nåt vis, så att ögonen svullnar och rinner. Jag brukar inte smörja nära ögonen, även om det skulle behövas, men det hjälper inte. Det är som att det "rinner" ner från pannan.
Finns det något sätt att lösa detta?
Jag får ibland moussen från Evy i ögonen men smörjer på ögonlocken pga har sällan solglasögon. Tycker det svider lite men inte alls mycket. Svullnad inget. Är man försiktigare än jag runt ögonen och kanske kompletterar med solglasögon tror jag det är rätt safe.

(Jag svettas alltså MYCKET och solkräm i ögonen händer max nån gång per vecka, om ens det)
 
Är trött på att gå klibbig av solskydd x antal timmar efter man smörjat in sig.
Finns det någon som går in riktigt bra och är klibbfri?
Vill ha 30 skydd iaf.
Vilka är era favoriter?

Generellt skulle jag säga att ju dyrare desto bättre, iafl när det kommer till just klibbighet och hur ofta man vill smeta på.

Jag har testat alla märken tillgängliga här i Australien.

Jag kör 30 eller 50 spf aerosolspray. Blir inte lika klibbigt. I ansiktet kör jag 50 spf som är just för ansiktet. Tror det är Nivea.

Denna är sjukt bra men dyr. Samma märke har även en annan gul flaska som jag tycker är näst bäst och den kör jag på, något billigare med (samma pris men större flaska)

Vet inte om de finns i Sverige.

20200603_131313.jpg
 
Senast ändrad:
Jag köpte Eucerin sun fluid SPF 50+ och den är väldigt tunnt flytande och tas upp av huden väldigt fort tycker jag. Känns inte kladdig heller. Vi har Evy också men jag tycker att skummet kan vara lite meckigt att smörja barnen med.
Den använder jag med! Tycker den är bra :)
 
Vi använder Pevonia (Spf30) klibbar inte (våra barn är typ de enda som inte ser gruspanerade ut efter en dag ute :D ), doftar fantastiskt och alla ingredienser är framställda ur naturliga ämnen.
Inget av barnenhar blivit minsta röda/brända trots att det verkligen varit skållvarmt senaste dagarna. Den funkar att ha i ansiktet under makeup som underlagskräm utan att kännas fet/blank.
Enda nackdelen är priset, ca 550:- för 150ml. Men den är dryg!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
673
Senast: Flixon
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: Jag har ett varumärke som företaget X använder och tjänar pengar på, i sina produkter. Nu har företaget bytt ekonomisk...
Svar
10
· Visningar
828
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 473
Senast: verser
·
Kropp & Själ Är nu placerad i arbetsförmedlingens klor och sysselsatt...Får givetvis betala en massa extrakostnader där som jag iofs också har när...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 798
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp