Somali kattunge

I

Isis

Nu är min sambo och jag äntligen på väg att flytta till större lägenhet och sambon har alltid önskat sig en somalikatt. Eftersom vi redan har så mycket djur så har han alltid avstått från en katt bara för min och mina djurs skull.
Känns som att jag vill göra honom glad vid inflyttningen och köpa en liten kisse som överraskning till honom :)

Men är det någon som känner till somaliuppfödare och vad priset på en rasren somali brukar ligga på?
Andra raser som kan vara av intresse är Maine Coon (rättstavad?) eller vit skogskatt.

/Maria
 
Bra val!...fast jag föredrar de korthåriga :D
Gå in på Aby $ Somaliringen´s hemsida,finns förtäckning över alla uppfödare samt annonser.
Jag TROR att de ligger på samma pris som en aby,dvs ca:5500:-
 
Jag köpte en somali kattunge av en uppfödare nära mig, men hon har lagt uppföderiet lite på hyllan just nu, men jag fick iaf köpa min lilla ängel för 4000:- å om jag får säga mitt så föredrar jag att dom är lite mer långhåiga..precis som somali..min ser för övrigt ut som en liten räv :love:
 
och mystar,
Hehe, jag föredrar långhåriga kissar. Kanske märktes på mina andra kantt val :)(maine coon och skogskatt).
Känner två stycken viltfärgade herrar och de är så fina.

Runt 5000 var ju billigt. De två herrarna jag känner gick på 10.000 kr styck. Aja men det är ju bara bra för min lilla plånbok :D

/Maria
 
Jag menade ju den korthåriga varianten på somali...aby såklart :smirk:
Jag har ju fyra sånna,o en siames...o två skogisar...o en till aby om två veckor.

Jag vet som sagt inte vad en somali kostar men en aby ligger runt 5500:- iaf o de jag känner tar det samma för sina somalisar.

10.000:- böhöver du aldrig punga ut med det kan jag lova dig :p
 
såg just en annons på buke om en somaliunge till salu,6000:- kostar han...gå till anonnserna o kolla vet jag :D
 

Liknande trådar

Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
2 856
Kropp & Själ Lite dramatisk rubrik kanske, men det är så jag känner. Jag har offrat väldigt mycket av mig själv i livet, tidigare så var det främst...
2
Svar
24
· Visningar
3 397
Senast: Tassetass
·
Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 591
Senast: Speedway
·
Katthälsa Jag har stora problem med min hon katt. Hon föddes ensam utan syskon, inga döda kattungar föddes utan bara hon. Hon är korsning...
Svar
17
· Visningar
2 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp