Somliga morgnar... :p

Jag hoppas på uppehållsväder i eftermiddag. Permon på laddning, spinnande katt i knät...

Jag ska ta en sväng mot Hovsta i em (utan katt) om permobilkorgen är ledig...
😛
Pappa kom nämligen hem igår och mamma lät glad, när hon berättade det och sa att han var riktigt pigg i jämförelse mot vad han varit senaste månaderna.

Hemvården idag öppnade dörren och ringde sen på dörrklockan (det händer titt som tätt, därför köpte jag en kattgrind a 700 kronor, för hemvårds skull alltså för att de ska slippa oroa sig för att släppa ut katten, som sitter en bit in. Men idag hann jag inte stänga den, då hemvården kom tidigare än sagt igår), så idag var det nära... förskräckelse, jag skrek "se upp". Hen gläntade på dörren och jag hann lyfta upp Minnie.

"Oj, har du katt. Jag är livrädd för katter" och jaa, det märktes. Även om hen försöket nonchalera Minnie som låg tre meter bort och jamade, när hen drog på strumpor.
Jag varnade att Minne är stjälpreda vid sängbäddning. Då lät hemvården tuff och sa "Det gör inget, det är erat hem, hon får vara där"... Hen gick mot sovrummet och Minnie var hos mig, distraherad av godis... Men så raceade Minnie in mot sovrummet, när hon hörde lakan prassla och en hundradels seckund efter kom hemvården utrusande med Minnie efter sig "Hon jagar mig!!!" Hur nu en liten kattunge på sju månader, kan jaga en vuxen människa och göra något. Men jag tog åter tag i godispåsen och skakade och lockade på Minnie som genast kom till mig och lade sig vid mina fötter (ja hon gör faktiskt det om jag säger till, så ung som hon är och det är jag tacksam för. Katter är ibland lättare än hundar att säga till även om alla andra säger något helt annat "Katter måst vara fria, de måste få bestämma allt..."), så resten av bäddningen gick utan rovdjursproblem... Mitt tips, på katträning, - DREAMIES!!! bara påsen som klicker räcker långt, så är dreamisarna slut, fyll påsen med vanligt torrfoder, tills ni åker och handlar igen. :)

Varje kväll när jag går och lägger mig, kommer Minnie med en pappersflik, för att få kvällsgodis och apportera pappersflik en kvart. Hon springer outtröttligt och hämtar fliken när jag kastar den åt olika håll och försöker trassla in den på svåra ställen. Hon hämtar fliken, hoppar upp i sängen och lägger fliken i min hand.
Hon älskar att apportera och träna tricks hela dagarna. Så jag funderar på riktig klickerkurs.

Kaffe, fötterna på en stol, property brothers på 9'an och Travian Kingdoms på datorn.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok som låg i samma påse som cricutgrejerna. Men jag undrar var standardgripskärmattan till cricuten är... får leta ett tag till. Som tur är...
Svar
1
· Visningar
288
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp