Sv: Sommar i P1!
Hur går det, har ni lyssnat?
Jag har faktiskt lyssnat på alla - eller, ja sitter och lyssnar på Peter Wolodarski nu.
Jag fixade dock inte att lyssna färdigt på Katarina Gospic för hon lät som Anette Sundberg i Solsidan och jag höll på att få bryt. Synd egentligen för jag är intresserad av ämnet - kanske för att jag själv har något helt oförklarligt fel i hjärnan - men det gick bara inte.
Jonas Gardell tyckte jag var underbar. Som alltid. Rörande och rolig på samma gång. Dessutom rolig musik - jag hade inte väntat mig Sean Banan och Justin Bieber
Maja Ivarsson har jag lite svårt för, men jag blev väldigt berörd när jag väl kom mig för att lyssna.
Liv Strömquist var mycket bra om ett mycket viktigt ämne. Vi
ska inte skämmas för att våra kroppar fungerar som de ska! Dessutom kul musik, inte sådant jag normalt lyssnar på kanske, men jag kanske borde bredda mina smaker lite
Lasse Kronér var ljuvlig! Någon - jag minns inte vem - trodde att det skulle bli lite tramsigt och lite för mycket go gubbe - han ÄR the goa gubbe, men jag tyckte att hans prat var kanon. Dessutom förtjusades jag över att han upptäckte sin röst i en trappuppgång i husen där jag bor, kanske var det här?
Härlig musik också, om jag säger som så att jag valsade för mig själv i köket och höll på att braka in i frysen till
Dansen på Sunnanö och sedan höll på att börja grina till
Scarborough Fair säger väl det en del
Gospic har jag ju redan kommenterat, jag fixade inte att lyssna på henne. Jag lyssnade väl någon halvtimme och hade det inte varit för den astråkiga musiken hade jag kanske fortsatt. Hm.
Peter Wolodarski har hittills imponerat på mig, jag kände till namnet men inte alls honom som person. Dessutom har han spelat strålande musik hittills
fem - varför är det synd att det sänds i P1? Och varför går idrottsstjärnor "fetbort"? Två av mina absoluta favoriter under åren har varit Henrik Larsson och Anja Pärson.