Sommar i P1

Anna

Trådstartare
Nu är det dags igen - en lång räcka Sommarprogram på eftermiddagarna i P1!

Först ut, igår, var Jason Diakité. Jag sitter och lyssnar nu och jag tycker att han är så jäkla fantastisk! Lyssnade ni?

Vilka Sommarpratare ser ni som brukar lyssna fram emot?

sommarprogram_538db899e087c340fa72a1c8.jpg
 
Nu är det dags igen - en lång räcka Sommarprogram på eftermiddagarna i P1!

Först ut, igår, var Jason Diakité. Jag sitter och lyssnar nu och jag tycker att han är så jäkla fantastisk! Lyssnade ni?

Vilka Sommarpratare ser ni som brukar lyssna fram emot?

sommarprogram_538db899e087c340fa72a1c8.jpg
Jag ser fram imot PewDiePie iom att jag gillar hans yt kanal :)
 
Anders Barany och Jonas Eriksson.

Tycker att urvalet är halvtrist på det sättet att det mest är människor som hörts och synts tillräckligt redan. Och som har väldigt lite att tillföra världen i en del fall. Men det är alltid några guldkorn; och några oväntade program som man får lyssna på i efterhand.
 
Håller med Sjoberga lite där, tycker utbudet är lite halvtrist. Men jag kommer säkert lyssna på iaf 1/3, varav Jason, Kakan och Bea Uusma är några jag redan nu ser antagligen faller mig i smaken.

Jag satt såklart och grät över Kristian Gidlund sommarprat förra året, men det jag minns mest handlade om mens, otippat nog.
 
Jag hörde halva Jason Diakité. Ska höra hela vid tillfälle. Mycket lärorikt om rasismen som omger oss och som är osynlig för mig på grund av min hudfärg.

Ser fram mot Morton Narrowe, Mustafa Can, Antje Jackelén och Johan Croneman. Den senare är jag dock ofta rasande på.

Ska kolla upp ett par av de andra namnen också.
 
Nu är det dags igen - en lång räcka Sommarprogram på eftermiddagarna i P1!

Först ut, igår, var Jason Diakité. Jag sitter och lyssnar nu och jag tycker att han är så jäkla fantastisk! Lyssnade ni?

Vilka Sommarpratare ser ni som brukar lyssna fram emot?

sommarprogram_538db899e087c340fa72a1c8.jpg
Jag ska verkligen försöka lyssna på några av dem... De jag ser mest fram emot är; Jason, Dregen, Johan Theorin, Agnes Wold, Benke samt Svante Pääbo... Sen blir väl en del tråkigare än väntat och en del positiva överraskningar...
 
Först och främst, hurra för att det börjat igen!

Tyckte också att det var ett lite grått år, men hittar ändå några namn som känns intressanta.
Linda Pira verkar vara en riktigt cool tjej, Bea Uusma fångade mitt intresse i en intervju i Morgonpasset (tror jag att det var), Kakan såklart och Jesper Rönndahl, som hörs alldeles för lite i radio nuförtiden.
 
Har ni lyssnat på något bra?

Jag hörde Croneman och tyckte att han var bra. Fredrik Wikingsson var fantastisk, och Antje Jackelén också. Theorin var okej, men lite flaxig. Ska lyssna på Evabritt Strandberg och Dregen när jag får ro och tid, har läst positiva omdömen om dem.
 
Då råder jag dig att lyssna i portioner.
Hon var en riktig ögonöppnare åt många håll.

Ja, jag kanske borde prova igen. Hennes ämne är ändå något som tilltalar mig som har något oförklarligt i hjärnan ;) Det var nog musiken som fick bägaren att rinna över för mig (även om faktumet att hon pratade som Anette Sundberg i Solsidan spelade rätt stor roll i avstängandet), så jag kanske skulle lyssna på podversionen.
 
Jag älskar Kakan såklart, och Bea Uusma ser jag fram emot på ett lite avvaktande sätt. Hon är spännande och utmanande och jobbig.
 
Jag brukar inte lyssna mycket alls, men har i år lyssnat på Fredrik Wikingsson som jag tyckte var intressant, underhållande och känslosamt. Rekommenderar!
 
Jag älskar Kakan såklart, och Bea Uusma ser jag fram emot på ett lite avvaktande sätt. Hon är spännande och utmanande och jobbig.

Ja, jag tänker detsamma. Otroligt... intrycksgivande!

Jag brukar inte lyssna mycket alls, men har i år lyssnat på Fredrik Wikingsson som jag tyckte var intressant, underhållande och känslosamt. Rekommenderar!

Ja, jag tyckte att det var kanon. Jag skrattade så jag höll på att ramla ur sängen när han berättade om farmors krämer och kläder, men det var ju samtidigt otroligt rörande.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kultur Har ni lyssnat på några sommarprat än? Några ni ser fram emot?
Svar
7
· Visningar
560
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
591
Senast: Sassy
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 912
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 941
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp