Sommar lov

Jag vill bara skriva lite här för jag har ganska så mycket ensam känslor och då känns det som det iallafall hjälper lite att skriva här till er ❤️ För jag vet att det finns många här som bryr sig även fast jag kanske inte märker det alltid. Men då vill jag iallafall skriva ❤️
Men ja jag kan börja med att jag vet att mamma har berättat om det som hände. Så det be höver jag kanske inte förklara nånting om.
Och i fredags så var det skol avslutning. Och jag var med på den som var mitt mål så jag klarade iallafall det. Så nu är jag KLAR med grund skolan som känns helt o verkligt och konstigt. Och lite jobbigt för jag kommer ändå sakna skolan och lärarna och klassen och allting även fast jag inte var där så jätte mycket.
Men jag gick ju i en liten grupp och både min pojk vän och min kompis gick också i den och det kommer jag sakna. Och att då träffade jag han varje dag i skolan iallafall för personalen här tycker inte att jag ska um gås med han för mycket utan att jag ska ha energi för annat också och att det inte är så bra att bara um gås med en enda person helatiden. Och jag fattar väl lite hur dom tänker men ändå inte för att det laddar ju upp mitt batteri också. Och jag träffar ju domandra här varje dag så jag tycker inte att jag BARA um gås med han iallafall.
Men jag vet inte hur det blir i sommar iallafall. Och ridningen är sista gången på tisdag sen är det sommar uppe håll. Och domflesta tycker nog att det är skönt med sommar lov men jag tycker bara att det känns som hur lång tid somhelst och INGET kommer hända. Så för mig så känns sommaren som en jätte lång jobbig tid bara. Men det är väl mera possitiva saker som kommer hända också men det känns bara inte som det. Utan det känns bara jobbigt för att det är ingen som normal vardag och jätte många saker som jag inte kan göra som andra kan. Så det känns som jag blir ännu mera på mind om allt sånt på sommaren.
Och justnu så måste jag även ha en personal med mig helatiden och det är också väldigt jobbigt tycker jag. Men jag fattar såklart varför men då kanske jag måste ha så hela sommaren isåfall och det orkar jag bara inte. Men jag försöker att inte tänka så långt i fram tiden utan att bara ta en dag i taget liksom. Men som exempel idag så har jag INGET in planerat så då känns även bara en dag som jätte långt.
 

Jag kan också tycka att oplanerade dagar känns jättelånga, sen går tiden ändå på något sätt..
Den bryr sig ju inte om vad vi tycker.
 
Grattis till examen från grundskolan :) Jag förstår att det känns lite tomt, att sluta grundskolan är ett stort steg i livet. Angående sommaren, finns det något som du vill /skulle kunna tänka dig att göra?
 
Jag kan också tycka att oplanerade dagar känns jättelånga, sen går tiden ändå på något sätt..
Den bryr sig ju inte om vad vi tycker.
Ja men det är jobbigt att bara stå ut och vänta liksom. För det känns så bort kastat som att inget händer och inget blir bättre utan man bara väntar. Och jag är så att jag be höver ha mål annars är det jätte svårt för mig att bara som vänta på inget.
 
Grattis till examen från grundskolan :) Jag förstår att det känns lite tomt, att sluta grundskolan är ett stort steg i livet. Angående sommaren, finns det något som du vill /skulle kunna tänka dig att göra?
Tack ❤️
Med sommaren så jag vet inte. Eller jag vet att vi ska åka till en stuga en vecka tillexempel så då kommer jag ju följa med men annars så vet jag inget som jag vill eller som jag kan.
 
Ja men det är jobbigt att bara stå ut och vänta liksom. För det känns så bort kastat som att inget händer och inget blir bättre utan man bara väntar. Och jag är så att jag be höver ha mål annars är det jätte svårt för mig att bara som vänta på inget.
Ja det tycker jag med. Att det blir lite bortkastat, även om man måste ta det lugnt och vila ibland också..
Jag ska baka lite bröd idag :)
 
Hej Emma! Grattis till examen från grundskolan :banana:

Avslutningen har ju precis varit, det kanske dyker upp något senare som du vill göra? Men ja, det är jättetråkigt när en inte vet vad en ska göra.
 
Grattis till att ha blivit klar med grundskolan! Kan tänka mig att det känns lite overkligt. :heart

Jag är en av de som ofta läser vad du skriver, men sällan skriver något. (Jag skriver rätt sällan någonting på Buke alls så det är verkligen inget personligt!) Jag hoppas du fortsätter uppdatera oss ibland under sommaren, om du orkar och vill förstås. Finns det något mål du kan ha med din valp i sommar? :)
 
Hej Emma! Grattis till examen från grundskolan :banana:

Avslutningen har ju precis varit, det kanske dyker upp något senare som du vill göra? Men ja, det är jättetråkigt när en inte vet vad en ska göra.
Tack ❤️ Ja kanske men jag tror inte det. Eller det är att dom sakerna som jag kanske skulle vilja kan jag inte göra iallafall så då är det svårt att komma på nåt.
 
Grattis till att ha blivit klar med grundskolan! Kan tänka mig att det känns lite overkligt. :heart

Jag är en av de som ofta läser vad du skriver, men sällan skriver något. (Jag skriver rätt sällan någonting på Buke alls så det är verkligen inget personligt!) Jag hoppas du fortsätter uppdatera oss ibland under sommaren, om du orkar och vill förstås. Finns det något mål du kan ha med din valp i sommar? :)
Tack ❤️ Och ja jag kommer såklart att skriva här i sommar också men det kanske inte blir likamycket som förut. Eller ibland kanske det blir mera men jag ska försöka att inte vara här såå mycket men INTE för det är nåt fel på bukefalos eller att folk här är taskiga eller nåt så det be höver ingen tro! Utan det är bara att det blir förmycket för mig och att det blir förmycket på verkan för mig ibland. Men jag vill skriva här iallafall!
Och jag vet inte riktigt med valpen men det största målet med han justnu är ju att han ska vara rums ren och kunna vara själv i kanske två timmar. Och det dröjer nog ett tag tills det och innan det kan han inte bo med mig så då är det ju mera att jag bara kan träna när jag träffar han. Men kanske kan försöka att komma på nåt med han!
 
Hej Emma @EmmaFilippa grattis till examen från grundskolan! :bump: Bra jobbat :bow: Du kan skriva här så mycket eller lite du känner att du orkar och vill vi hejar på dig oavsett och ingen här tror att det är för att du tycker att det är något fel på bukefalos. Vi förstår att du behöver dra ner på tiden här just nu, det är förövrigt något som kan hända oss alla i perioder har jag inte heller varit så aktiv här för att det blivit för mycket. Det låter som ett bra första mål med valpen! :)
 
Tack ❤️ Och ja jag kommer såklart att skriva här i sommar också men det kanske inte blir likamycket som förut. Eller ibland kanske det blir mera men jag ska försöka att inte vara här såå mycket men INTE för det är nåt fel på bukefalos eller att folk här är taskiga eller nåt så det be höver ingen tro! Utan det är bara att det blir förmycket för mig och att det blir förmycket på verkan för mig ibland. Men jag vill skriva här iallafall!
Och jag vet inte riktigt med valpen men det största målet med han justnu är ju att han ska vara rums ren och kunna vara själv i kanske två timmar. Och det dröjer nog ett tag tills det och innan det kan han inte bo med mig så då är det ju mera att jag bara kan träna när jag träffar han. Men kanske kan försöka att komma på nåt med han!
Klokt! Jag skulle med behöva hålla nere på buke eller alltså skärmtid överlag! Slog mig häromdagen att när jag var i din ålder var mobilerna inte så moderna så man kunde hänga här hela tiden och vet du art jag mådde fasen bättre på den tiden. Jag tror inte det är alls bra med så mycket skärm och påverkan av olika slag från internet..
 
Grattis till sommarlov och examen från grundskolan! 🩷🌸 klart det känns annorlunda på flera vis att lämna något man ändå varit bekant med, absolut! 🤗.

Håller med om att dagarna blir långa när man inte har nått att göra- tyckte framförallt det i din ålder då man ju inte hade en massa måsten som får tiden att gå (eget hushåll osv), känner helt klart igen mig i det! 🤗.

Vad mysigt det låter med stugan 😍 vart i landet? Alltså norr? Söder eller väst-östkust? 😍. Sambons syster bor i norr (utanför Sundsvall är väldigt norr för mig fast jag vet det eg inte är så 😂) och när vi varit där på besök på sommaren har vi fått låna hennes sambos familjs stuga, mitt ute i ingenstans typ och så harmoniskt 😍.
 
Stort grattis till "utspring" från grundskolan. SÅÅÅÅ bra kämpat. Och underbart kul, att du tittar till oss. Välkommen in, när du orkar skriva en rad. :heart

Vi finns ju här.
 
Tack ❤️ Och ja jag kommer såklart att skriva här i sommar också men det kanske inte blir likamycket som förut. Eller ibland kanske det blir mera men jag ska försöka att inte vara här såå mycket men INTE för det är nåt fel på bukefalos eller att folk här är taskiga eller nåt så det be höver ingen tro! Utan det är bara att det blir förmycket för mig och att det blir förmycket på verkan för mig ibland. Men jag vill skriva här iallafall!
Och jag vet inte riktigt med valpen men det största målet med han justnu är ju att han ska vara rums ren och kunna vara själv i kanske två timmar. Och det dröjer nog ett tag tills det och innan det kan han inte bo med mig så då är det ju mera att jag bara kan träna när jag träffar han. Men kanske kan försöka att komma på nåt med han!

Oroa dig inte, vi finns kvar här även om du inte hänger så mycket här på ett tag. Det viktigaste är att du gör det DU mår bra av :heart

Jag kommer heller inte att vara här så mycket under sommaren, jag har mycket med jobbet just nu :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 569
L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp