Sommarbete

K

Krokodilen

Jag undrar bara går era på bete än eller har ni stallat in?

Mina är ute än men det är nog "ingång" efter nästa helg.

Mina går på bete till första frosten eller tills det är så dåligt väder att de inte kan sova ordentligt ute (självklart har de skog som skydd mot väder och vind). Mina brukar komma in i oktober.

K

Krokodilen

Mina skulle vilja vara ute till dess men min sommarhage har inte så bra skydd mot regn och rusk.

Det finns lite skog men inte tillräckligt :(

P

ProffeLoff

vi brukar ha ute våra hästar till ca mitten av oktober men det e ju ganska omöjligt att säga beroende på väder å annat. men sista tiden de går ute så brukar vi få fodra med hö å mer kraftfoder...men jag ser helst att de går ute dygnet runt ca 6 månader/år...friska hästar tror jag man får då! :idea:

Liknande trådar

Avel Hej! Vi har förhoppningsvis om allt går som det ska 2 föl i stallet nästa sommar. Undrar hur det är med ston och föl i flock? Stona i...
Svar
4
· Visningar
1 220
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Min ponnyplutt ska byta bostadsadress för tredje gången i sitt liv nu helgen som kommer. Första gången han flyttade var från sin ömma...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: Blandrastik
·
Anläggning Hej! Skulle behöva tips på hur jag ska bemöta mina inackorderingar.. Hyr ut platser på lösdrift och som inackordering har man åtagande...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 955
Senast: ako
·
Ridning Hej alla kloka, Jag har stött på ett problem med en av hästarna jag rider och undrar om någon kan ge mig lite bra tips. När jag rider...
Svar
15
· Visningar
1 813
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Rocka sockorna