Bukefalos 28 år!

Sommarblommor

peace

Trådstartare
Alltså jag är inte så bra på blommor:angel:Men har införskaffat penseér och tänkte köpa lite pelargon oxå så småningom!
Hört av andra: om du knipsar av blomman när den blommat färdig blir det fler blommor?:confused:Min fråga: vart ska jag knipsa av den , bara själva blomman el.hela stjälken???
 
Sv: Sommarblommor

jag knipsar hela stjälken på pense blomman, tar man ett varv i penseerna varje dag å ansar kan de hålla sej fina hela sommaren!
På pelargoner är det oxå hela blomstjälken som tas bort!
 
Sv: Sommarblommor

Blomman blommar för att sätta frö. Knipsar man bort blomman innan den gått i frö så lurar man växten att sätta nya och fler blommor. Går över penséerna en gång i veckan på jobbet och plockar bort alla utslagna blommor.
 
Sv: Sommarblommor

Du tar hela stjälken både på penséer och pelargoner. Vattna lagomt, för mycket vatten gör att du får rangliga plantor som drar i väg. Lite gödning emellanåt kan vara bra.

Blir penséerna för gängliga, kan du ta av den en bit ner på stjälken med blad och allt. Gäller även pelargon. De kommer igen och blir tätare, men det dröjer ett tag. Mina penséer lever lätt in i september.
 

Liknande trådar

Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 327
Senast: Hazel
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 986
Senast: TinyWiny
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
6 117
Senast: Snurrfian
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 404
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp