Sommarbokbingo 2021

Ceta

Trådstartare
Äntligen är det dags igen :bump:

För er som inte varit med tidigare så är detta en lek för att bredda vårt läsande och hitta böcker man inte hittat annars.

När du läst en bok som passar in i en ruta så gör du ett kryss i din bingobricka. Kryssat kryss gäller. En bok per kryss och ett kryss per bok. Boken ska vara läst under perioden 1 juni - 30 september :D
Skärmklipp.JPG


Man väljer själv om man satsar på lite strö-kryss, bingo, eller full bricka. Är något oklart, eller ni vill ha tips på böcker i de olika rutorna så skriv!
 
Åh, vad kul. Jag brukar inte hinna bli klar, men då har jag också läst mindre än jag brukar... på sistone har jag faktiskt börjat hitta bra böcker igen! Så jag hänger på, så får vi se om jag blir klar 😊.
 
Efter en otäck släng av covid med sjukhusvistelse, respirator och hela baletten så förlorade jag förmågan att läsa. Håller sakta på att lära mig igen och var omåttligt stolt över att ha kommit igenom en bok häromdagen, tills min 6-åring mycket föraktfullt sa ”men Mamma, den är ju inte ens tjock”...

Nåväl, positivt ur lässynvinkel är att jag är sjukskriven och enbart kan ägna mig åt stillsamma aktiviteter. Hakar på så får vi se om jag får ihop något kryss alls.
 
Jag brukar ju tappa bort mig halvvägs igenom krysset, men jag gör som vanligt och har ambitionen att vara med :D har skaffat meröppet på lånekortet så jag kan gå på biblioteket utan att behöva passa öppettider, så i sommar blir det många böcker lånade :love:
 
Åh vad roligt, tack @Ceta för att du tog dig tid till det här igen! :love:

En fråga som säkert varit uppe förut - måste man ha börjat läsa boken inom tidsspannet (alltså 1 juni eller senare) eller räcker det med att man läser ut den då? Jag håller nämligen på med en som skulle passa bra in på en ruta som jag tror kan vara rätt svår att kryssa annars...
 
Efter en otäck släng av covid med sjukhusvistelse, respirator och hela baletten så förlorade jag förmågan att läsa. Håller sakta på att lära mig igen och var omåttligt stolt över att ha kommit igenom en bok häromdagen, tills min 6-åring mycket föraktfullt sa ”men Mamma, den är ju inte ens tjock”...

Nåväl, positivt ur lässynvinkel är att jag är sjukskriven och enbart kan ägna mig åt stillsamma aktiviteter. Hakar på så får vi se om jag får ihop något kryss alls.
Alla böcker och alla kryss räknas lika oavsett viken bok det är. :)

Kan tipsa om mycket bra och samtidigt kort bok jag läste igår. En hamsters dagbok
 
Åh vad roligt, tack @Ceta för att du tog dig tid till det här igen! :love:

En fråga som säkert varit uppe förut - måste man ha börjat läsa boken inom tidsspannet (alltså 1 juni eller senare) eller räcker det med att man läser ut den då? Jag håller nämligen på med en som skulle passa bra in på en ruta som jag tror kan vara rätt svår att kryssa annars...
Jag har alltid uppfattat det som att den ska läsas ut inom tiden, men att det inte spelar någon roll när den påbörjades?

Läste ut två olika böcker igår. :down:
 
Kan någon tänka sig att länka till boktråden som finns med i krysset, så det är lättare att leta i den för tips?
Är ingen tråd jag själv följer så noga.
 
Jag har alltid uppfattat det som att den ska läsas ut inom tiden, men att det inte spelar någon roll när den påbörjades?

Läste ut två olika böcker igår. :down:
Ja, jag tror att vi har kört så innan också men ville dubbelkolla! För mig personligen är det inte så noga, det är ju verkligen bara för skojs skull det här, men vill inte riskera att trampa någon på tårna ;)
Kan någon tänka sig att länka till boktråden som finns med i krysset, så det är lättare att leta i den för tips?
Är ingen tråd jag själv följer så noga.
https://www.bukefalos.se/threads/vad-laeser-du-just-nu-del-8.1469586/
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 076
Senast: doppler
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 487
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp