Sommaren som försvann

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart är sommaren slut. Vart tog den vägen? Det är som vanligt, sommaren försvinner alltid för fort.

Den här sommaren går till historien som den tråkigaste sommaren jag kan minnas. Jag har knappt kommit iväg hemifrån. För det mesta har jag suttit inomhus framför datorn. Projekten i trädgården står still och jag får inget gjort. Eller ja, en rabatt har fått rabattkant. Det är nästan klart men sen tog stenmjölet slut och jag har inte fått tag i mer. När jag skulle handla det så var det slut i affären.

Jag hade en tanke att åka iväg neråt Skåne, men har inte fått ändan ur. Mina ständigt återkommande panikattacker är ju också ett aber som hindrar mig.

Jag kommer inte ens iväg på någon lokal tur. Jag kommer helt enkelt inte på vart jag ska åka. Hur jag ska göra den här sommaren till något minnesvärt har jag tyvärr ingen aning om.
 

Det är trist när det blir så. Men jag försöker tänka att det är bara en sommar, bara några månader. Och det är inte hela världen om det varken blev som man tänkt sig eller blev något. Det kommer fler somrar, och däremellan andra årstider.
Andra årstider suger. Jag avskyr typ mer än halva året. Egentligen är det nog bara juli som är riktigt bra. Och antalet somrar under en livstid är så begränsade. Nästan hela mitt liv går jag och längtar efter juli. Det suger. En förlorad juli är som ett förlorat år.
 
Det där är ju lite av en hype, tycker jag, att man ska göra och uppleva så himla mycket på sommaren. Ungefär som att julen ska vara så mysig och härlig.
Nej, det är absolut ingen hype! Sommaren är den ljusa årstiden och den enda tid med vettig temperatur ute. Resten av året lider jag mest. Jag avskyr vinterns mörker. Jag tycker inte om julen heller.

Hösten kan vara oerhört vacker :love:
Det är något magiskt när naturen och dess invånare förbereder sig för vintern.
Hösten är vemodig för man vet att vinterhelvetet är på väg. Så jag brukar må dåligt av den anledningen. Jag tycker det är jobbigt redan i augusti när kvällarna blir mörkare.
 
Andra årstider suger. Jag avskyr typ mer än halva året. Egentligen är det nog bara juli som är riktigt bra. Och antalet somrar under en livstid är så begränsade. Nästan hela mitt liv går jag och längtar efter juli. Det suger. En förlorad juli är som ett förlorat år.

Om du gör det till ett förlorat år så absolut.

Förra sommaren blev ingenting. Jag hade en sjuk häst och vi kom inte iväg nånstans. Inte ens till djurparken 30 min bort. Pank var jag också pga nämnda häst. Men nästa sommar då..

Jag bröt axeln i april. Fortfarande på morfin, fortfarande ont som satan och fortfarande helt handikappad. Det blev inte ett nåt och kom inte ens iväg till djurparken. Svårt sjuk mamma som precis kom hem efter 2 månader på sjukhus också. Pank var jag med pga nämnda axel. Så det blev ingenting av den här sommaren heller...

Men jag vägrar tycka att allt är meningslöst ändå. Trots att den ljusa delen av året är den enda jag har någon ork alls. Jag hatar snö och kyla.

Men jag fokuserar på de små bra sakerna i vardagen, och det kommer en sommar till. Och en hel massa dagar innan den. Förhoppningsvis blir några av de jättebra.

Kanske blir resten av året skräp. Det vet man först efteråt. Men om man I den mån man kan försöker se det positiva blir det i alla fall lite lättare.

Och förlorad juli var det nog inte för varken dig eller mig. Annat än plan och önskat absolut. Men kroppen och eller knoppen behövde annat. Vilket förhoppningsvis gör den i bättre skick att njuta av nästa ljusa årstid nästa år! Vårda sig själv är också värdefullt, även när det är påtvingat.
 
Nej, det är absolut ingen hype! Sommaren är den ljusa årstiden och den enda tid med vettig temperatur ute. Resten av året lider jag mest. Jag avskyr vinterns mörker. Jag tycker inte om julen heller.


Hösten är vemodig för man vet att vinterhelvetet är på väg. Så jag brukar må dåligt av den anledningen. Jag tycker det är jobbigt redan i augusti när kvällarna blir mörkare.
Jag håller med om att det är den bästa årstiden, det jag menar är att ofta är förväntningarna så högt uppskruvade på att sommaren ska vara så fantastisk på olika sätt. Och så tror man att alla andra haft det så himla speciellt och underbart, och mår dåligt över det.
 
Jag håller med om att det är den bästa årstiden, det jag menar är att ofta är förväntningarna så högt uppskruvade på att sommaren ska vara så fantastisk på olika sätt. Och så tror man att alla andra haft det så himla speciellt och underbart, och mår dåligt över det.
Åh det håller jag verkligen med om. Jag skulle så gärna vilja lära mig att bli bättre på att njuta av vardagen. Se det fina istället liksom.
 
Snart är sommaren slut. Vart tog den vägen? Det är som vanligt, sommaren försvinner alltid för fort.

Den här sommaren går till historien som den tråkigaste sommaren jag kan minnas. Jag har knappt kommit iväg hemifrån. För det mesta har jag suttit inomhus framför datorn. Projekten i trädgården står still och jag får inget gjort. Eller ja, en rabatt har fått rabattkant. Det är nästan klart men sen tog stenmjölet slut och jag har inte fått tag i mer. När jag skulle handla det så var det slut i affären.

Jag hade en tanke att åka iväg neråt Skåne, men har inte fått ändan ur. Mina ständigt återkommande panikattacker är ju också ett aber som hindrar mig.

Jag kommer inte ens iväg på någon lokal tur. Jag kommer helt enkelt inte på vart jag ska åka. Hur jag ska göra den här sommaren till något minnesvärt har jag tyvärr ingen aning om.
Du har sett många vackra blommor? Du har smakat egenproducerad god honung? Du har suttit ute i trädgården och njutit av vädret? Du har fått en ny medryttarhäst och kommit ut på mysiga ridturer?

Så länge du bara fokuserar på det du INTE har gjort så lär det bli jobbigt.
 
Jag håller med om att det är den bästa årstiden, det jag menar är att ofta är förväntningarna så högt uppskruvade på att sommaren ska vara så fantastisk på olika sätt. Och så tror man att alla andra haft det så himla speciellt och underbart, och mår dåligt över det.
Jag skulle inte kalla det för förväntningar. För mig är det ett tillfälle att göra saker jag inte kan eller vill göra under resten av året. Sommaren är den enda tid jag njuter av att vara ute. Resten av året sitter jag inne utan tillräckligt med dagsljus. Det känns rätt bortkastat.

Du har sett många vackra blommor? Du har smakat egenproducerad god honung? Du har suttit ute i trädgården och njutit av vädret? Du har fått en ny medryttarhäst och kommit ut på mysiga ridturer?

Så länge du bara fokuserar på det du INTE har gjort så lär det bli jobbigt.
Nej, jag har inte suttit i trädgården för jag har ingen uteplats. Fortfarande. Jag har inte ens en skön stol att sitra i ute.

Mysiga ridturer är det inte heller frågan om. Jag sitter mest på ridbanan och tränar. Det är dåligt med ridvägar och uteritter är ändå inte så vansinnigt intressanta. Medryttarhästen är trevlig men jag saknar att kunna galoppera.
 
Nej, jag har inte suttit i trädgården för jag har ingen uteplats. Fortfarande. Jag har inte ens en skön stol att sitra i ute.

Mysiga ridturer är det inte heller frågan om. Jag sitter mest på ridbanan och tränar. Det är dåligt med ridvägar och uteritter är ändå inte så vansinnigt intressanta. Medryttarhästen är trevlig men jag saknar att kunna galoppera.
Jo, jag är faktiskt 100% säker på att du någon gång i sommar har skrivit att du har suttit ute någonstans i din trädgård och njutit.

Tja, vad kallar du din ridning då, om inte mysig? Rolig? Stimulerande? Inspirerande? Det är väl på ridbanan du vill vara, så det är väl positivt? Något måste det ju vara som gör att du vill fortsätta rida, och att du menar att det är en av de saker du tycker om att att göra?
 
Jag har jobbat hela sommaren.
Nu har jag varit ledig en vecka.
På måndag börjar jag mitt nya jobb.
Inte gjort nåt i sommar förutom grejat med att få lägenheten mer trivsam.
Ibland blir sommaren inte som man tänkt
Planera in nåt roligt under höst/vinter då?
Jag ska försöka åka med dottern ner till Uddevalla på höstlovet.
På julen ska jag bara slappa..
 
Jo, jag är faktiskt 100% säker på att du någon gång i sommar har skrivit att du har suttit ute någonstans i din trädgård och njutit.

Tja, vad kallar du din ridning då, om inte mysig? Rolig? Stimulerande? Inspirerande? Det är väl på ridbanan du vill vara, så det är väl positivt? Något måste det ju vara som gör att du vill fortsätta rida, och att du menar att det är en av de saker du tycker om att att göra?
Kanske var det när jag satt på en hård planka på högkant i växthuset? Annars kan jag inte komma på något tillfälle som jag suttit i trädgården.

Ridningen är utmanande. Den kan jag ägna mig åt året runt. Det är en sport att bli bättre på det.
 
Nej, det är absolut ingen hype! Sommaren är den ljusa årstiden och den enda tid med vettig temperatur ute. Resten av året lider jag mest. Jag avskyr vinterns mörker. Jag tycker inte om julen heller.


Hösten är vemodig för man vet att vinterhelvetet är på väg. Så jag brukar må dåligt av den anledningen. Jag tycker det är jobbigt redan i augusti när kvällarna blir mörkare.
Ja det är nog olika hur man ser det. Jag gillar mörkret. Ljuset på sommaren är också fantastiskt på sitt vis. Men nånstans är jag mer MER på höst och vår. Nej jag vet inte hur jag ska förklara men somrarna blir ju sällan som man tänker sig att de ska bli.
Juli i år var nog hittills den sämsta månaden för min del trots en del ledighet (eller kanske pågrund av?)
Du har ju inte heller mått bra så det är ju inte konstigt att du känner så som du gör.
 
Ja det är nog olika hur man ser det. Jag gillar mörkret. Ljuset på sommaren är också fantastiskt på sitt vis. Men nånstans är jag mer MER på höst och vår. Nej jag vet inte hur jag ska förklara men somrarna blir ju sällan som man tänker sig att de ska bli.
Juli i år var nog hittills den sämsta månaden för min del trots en del ledighet (eller kanske pågrund av?)
Du har ju inte heller mått bra så det är ju inte konstigt att du känner så som du gör.
Jag får ångest av mörkret.

Jag gjorde madrs-testet idag och fick ihop en hel trave poäng, trots att jag käkar en massa mediciner. Och så har jag grinat två kvällar i rad. Det hör inte till vanligheterna.
 
Jag får ångest av mörkret.

Jag gjorde madrs-testet idag och fick ihop en hel trave poäng, trots att jag käkar en massa mediciner. Och så har jag grinat två kvällar i rad. Det hör inte till vanligheterna.

Jag förstår det är tungt nu. Men det kan vända igen och kanske vara en svacka. Så försök att inte fokusera för mkt på poäng osv (jag har en mild depression enligt madrs. Jag har definitivt inte ens en mild depression, jag är bara lite less på min arm och omständigheterna. Men sånt kan inte ett test fånga upp).

Jag hoppas det blir en brittsommar utan dess like så du kan få lite sommarkänsla även om det inte är juli, och att ditt mående snart vänder uppåt igen ❤️
 
Du har aldrig funderat på att flytta utomlands om du avskyr mörker och kyla så mycket? Flyttar du inom EU är det ju rätt enkelt och lätt. Jag utvandrade när jag var över 40 år så det är ju inte så att det är för sent för dig. Nu älskar jag snö och kyla och mörker och utvandrade så jag har den där jävla sommaren mellan april och oktober så det blev ju lite fel så. Men jag gillar allt annars så jag får stå ut med eländet (fast jag jobbar på att flytta där det finns berg så jag i alla fall kan få snö några månader om året. Som det är nu har jag haft snö 1 månad på 9 år)
 
Hösten kan vara oerhört vacker :love:
Det är något magiskt när naturen och dess invånare förbereder sig för vintern.
Håller med om hösten, fina färger, härlig luft, svamp och behaglig temperatur igen:love: enda som stör är älgflugor.

Är ingen sommarperson alls, är ju bara varmt, klibbigt och massa biträde insekter. Vår och höst är bäst men även vintern om det kommer någon snö.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte avge några nyårslöften, men just 2020 vill det sig så att jag har lite bättre förutsättningar att försöka kombinera en...
Svar
3
· Visningar
560
Senast: Lillgrådis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den här dagen har varit osedvanligt seg. Jag sov länge i morse och jag tog en tupplur senare på dagen. Enligt väderprognosen igår så...
Svar
0
· Visningar
952
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 167
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp