Sommarens to-do

Voeux

Trådstartare
Jag älskar listor. Jag vet, det är lite systematiskt och icke-spontant men det hjälper mig att komma ihåg mina idéer och dessutom få arslet ur och göra någonting nytt en dag i stället för att ticka på med samma gamla vanor. Så ibland gör jag listor för en säsong med saker som jag vill bocka av innan säsongen är över. På hösten kan det exempelvis vara att baka en äppelpaj, göra egen varm choklad, karva en pumpa osv. Hittills på sommarens lista har jag att baka en jordgubbstårta, göra egen lemonad, bada naken och göra en blomsterkrans.

Vad tycker ni hör sommaren till? Eller något somrigt ni velat göra men aldrig gjort? Det får gärna vara enkla små saker som förgyller vardagen. Saker som görs utan en extra påminnelse brukar jag skippa att skriva upp, som att grilla eller bada. Kanske är det någon mer här som hittar lite inspiration till sommaraktiviteter :)
 
Jag älskar listor. Jag vet, det är lite systematiskt och icke-spontant men det hjälper mig att komma ihåg mina idéer och dessutom få arslet ur och göra någonting nytt en dag i stället för att ticka på med samma gamla vanor. Så ibland gör jag listor för en säsong med saker som jag vill bocka av innan säsongen är över. På hösten kan det exempelvis vara att baka en äppelpaj, göra egen varm choklad, karva en pumpa osv. Hittills på sommarens lista har jag att baka en jordgubbstårta, göra egen lemonad, bada naken och göra en blomsterkrans.

Vad tycker ni hör sommaren till? Eller något somrigt ni velat göra men aldrig gjort? Det får gärna vara enkla små saker som förgyller vardagen. Saker som görs utan en extra påminnelse brukar jag skippa att skriva upp, som att grilla eller bada. Kanske är det någon mer här som hittar lite inspiration till sommaraktiviteter :)
Rita, pussla, läsa, spela bordsspel.

Sitta inne i ösregn, för tredje dagen i rad, och äta godis :)

Men har börjat på nytt projekt, -lokala sevärdigheter, de där man aldrig sett men alla turister varit på fem gånger, avverka en efter en :)
 
Rita, pussla, läsa, spela bordsspel.

Sitta inne i ösregn, för tredje dagen i rad, och äta godis :)

Men har börjat på nytt projekt, -lokala sevärdigheter, de där man aldrig sett men alla turister varit på fem gånger, avverka en efter en :)

Jag har också kommit på att det finns många lokala sevärdheter som turister alltid åker till men som jag inte varit på. Jag har redan besökt en sån i år och vill hinna med iaf en till innan sommaren är slut.
 
Det jag har just nu på min "lista" som jag ser fram emot är :

  • Helg i Norge med maken och fira 10 år som gifta (vi åker i morgon)
  • Minisemester på kusten med familjen
  • Långritt med min kompis
  • Trevligt midsommarfirande med fina vänner
  • Få in nog med hö så det räcker till alla fem hästar
  • Bockpremiären
  • Kunna plocka fina buketter i mina egna rabatter
  • Skulle vilja sova en natt i skogen med familjen. Hängmatta eller tält.

Det är höjdpunkter under sommaren som jag ser fram emot. Sen kan det få bli svalt och höst :D
 
Bada i havet, jag har närmare till sjöar och lite mer omständligt att ta sig till havet. Avklarat igår men vill gärna göra det fler gånger i sommar
Hyra häst en vecka då jag inte har egen, har bokat det på ridskolan så det kommer att ske 🙂
Hyra stuga vid havet blir nog tyvärr inte av i år av flera olika skäl
 
Det jag har just nu på min "lista" som jag ser fram emot är :

  • Helg i Norge med maken och fira 10 år som gifta (vi åker i morgon)
  • Minisemester på kusten med familjen
  • Långritt med min kompis
  • Trevligt midsommarfirande med fina vänner
  • Få in nog med hö så det räcker till alla fem hästar
  • Bockpremiären
  • Kunna plocka fina buketter i mina egna rabatter
  • Skulle vilja sova en natt i skogen med familjen. Hängmatta eller tält.

Det är höjdpunkter under sommaren som jag ser fram emot. Sen kan det få bli svalt och höst :D
Här lyftes 5 ton upp på loftet (3 kärror) i onsdags kväll. Men behöver minst lika mycket till, så det får gärna börja regna lite.

Byta vindskivor på en byggnad
Måla knutar och fönster på hyrhuset
Måla rödfärg på hundra ställen som vanligt
Dagsutflykter till de närmaste sommarstäderna (tradition)
Midsommar med skaldjursbonanza
Minisemester till kusten med hela gänget (starkt önskat av ett av barnen)
Sommarkonsert på Stångebro
Läsa böcker.
Laga god mat av det som dyker upp i odlingarna.
Mesta av sommaren är dock inte semester utan på kontoret som vanligt.

Har redan bockat av resan till Kroatien som varit inbokad och ombokad till olika ställen i världen sedan 2018…
 
Här lyftes 5 ton upp på loftet (3 kärror) i onsdags kväll. Men behöver minst lika mycket till, så det får gärna börja regna lite.

Byta vindskivor på en byggnad
Måla knutar och fönster på hyrhuset
Måla rödfärg på hundra ställen som vanligt
Dagsutflykter till de närmaste sommarstäderna (tradition)
Midsommar med skaldjursbonanza
Minisemester till kusten med hela gänget (starkt önskat av ett av barnen)
Sommarkonsert på Stångebro
Läsa böcker.
Laga god mat av det som dyker upp i odlingarna.
Mesta av sommaren är dock inte semester utan på kontoret som vanligt.

Har redan bockat av resan till Kroatien som varit inbokad och ombokad till olika ställen i världen sedan 2018…

Ja vi behöver nog 7-8 ton totalt...
 
Jag älskar listor. Jag vet, det är lite systematiskt och icke-spontant men det hjälper mig att komma ihåg mina idéer och dessutom få arslet ur och göra någonting nytt en dag i stället för att ticka på med samma gamla vanor. Så ibland gör jag listor för en säsong med saker som jag vill bocka av innan säsongen är över. På hösten kan det exempelvis vara att baka en äppelpaj, göra egen varm choklad, karva en pumpa osv. Hittills på sommarens lista har jag att baka en jordgubbstårta, göra egen lemonad, bada naken och göra en blomsterkrans.

Vad tycker ni hör sommaren till? Eller något somrigt ni velat göra men aldrig gjort? Det får gärna vara enkla små saker som förgyller vardagen. Saker som görs utan en extra påminnelse brukar jag skippa att skriva upp, som att grilla eller bada. Kanske är det någon mer här som hittar lite inspiration till sommaraktiviteter :)
Loppis :) !
Släktforska och besöka ställen där släktingar har bott.
Åka till arkiv.
Läsa böcker.

Men mest diverse jobb:
Måla fönster.
Måla ytterdörren.
Måla rödfärg.
Fixa rost på bilen.
Piffa upp badrummet.
 
Tror det var förra sommaren jag fick ett bra tips här på buke som breddade min comfort zone. Tipset var att sätta upp som mål att besöka exempelvis 5 nya badplatser under sommaren. Eller 5 nya museum eller vad som nu passar en själv bäst.

Vi badar mycket, men det blir ofta på samma ställen så det var en kul utmaning både för att bli mer påhittig i närområdet, men också ta sig tiden att göra en avstickare när man är ute och far i andra ärenden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är bipolär med problem mer åt det depressiva hållet än det maniska. De maniska perioderna är snarare lite effektiva avbrott i en seg...
Svar
12
· Visningar
971
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp