Sommarexem?

A

Almeloue

Är det vanligt att hundar har sommarexem, min hund blir jätte biten av knott- och myggen. Sen blir hon alldeles röd (blodröd) runt bettet och det ser allmänt "exem" likt. Är det någon som har tips på ett bra myggmedel som man kan köpa för att slippa alla krypen?
Jag funderar även stark på att sy ett exemtäcke, nån som har gjort det?
Vad ska man använda för tyg? :)

//Tack på förhand, Erika
 
Sv: Sommarexem?

Det finns ett myggmedel som luktar citron till hundar. Man använder citronella till hästar, vet ej om man kan använda det till hundar också.
 
Sv: Sommarexem?

Okej, vi har provat nått typ av myggmedel som man blandar massor av dofter i vatten men det är inte nog starkt för att hålla små krypen borta.
 
Sv: Sommarexem?

hjälper inte typ frontline då ? eller det kanske är loppor o löss det tar också
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 235
Senast: Acto
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 034
Senast: MJLee
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 426
Senast: Tjôta
·
S
Hästvård hejsan! jag tänkte höra med er andra exemhäst ägare om ni har några tips på hur man kan lindra exemen för våra små söta pollar? jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 694
Senast: PrittePuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp