Sommarföräldrar 2017 del 3

Igår ramlade M och slog sig så att han började blöda näsblod. Tredje gången på två veckor! Storasyster som snart fyller 4 har aldrig blödit näsblod :o
 
Ni kan stanna till i falköping och hälsa på oss :D.

Vi åker ofta falköping-uppsala och falköping-Halmstad och där finns gott om ställen att stanna på för att ta sig en bit mat. Det finns även en hel del sjöar och liknande att stanna vid. Sedan finns ju brahehus i höjd med Gränna om ni kör E4. Kör ni E20 är Tivedens nationalpark värt ett stopp för den som gillar friluftsliv, men där är det värt att spendera några timmar för att uppleva naturen. Mariestad är fint. Sist vi åkte Falköping-Halmstad stannade vi i Ulricehamn. Precis vid ätran finns en jättestor lekpark som äldsta sonen uppskattade mycket. Där tror jag även en ettåring skulle kunna roa sig, även om en ettåring inte utnyttjar dess hela potential ;).

Sent svar, men tack det låter bra 😁 Och tack för tipsen!
Vi är ute på vägarna med husbilen nu och det har gått riktigt bra hittills! Hann med Ullared igår och ett stopp där vid Gränna blev det också 😊 Nu ska vi nog åka mot Uppsala.

Kan ju också passa på att meddela att sonens fordonsintresse har nått nya höjder under resans gång. Jäklar vad han tycker att det är kul att sitta och "köra" i förarsätet när vi har stannat bilen. Och han sitter fascinerad och tittar ut på lastbilar och sånt när vi åker. Och på Gekås lyckades han sno åt sig både en bil och en traktor från leksaksavdelningen i förbifarten 😁
 
Igår ramlade M och slog sig så att han började blöda näsblod. Tredje gången på två veckor! Storasyster som snart fyller 4 har aldrig blödit näsblod :o

Det är så himla jobbigt när de slår sig :( Men det hör väl till. Vår M har ramlat och då förmodligen bitit sig i läppen så att det kom massa blod. Så obehagligt. Man får nog försöka att andas när det händer, oftast är det ju ingen fara, de är väl i princip gjorda för att ramla en hel del nu när de börjar lära sig gå! Försöker intyga mig själv om detta hela tiden nu när han vill upp och gå jämt.. 😰
 
Det är så himla jobbigt när de slår sig :( Men det hör väl till. Vår M har ramlat och då förmodligen bitit sig i läppen så att det kom massa blod. Så obehagligt. Man får nog försöka att andas när det händer, oftast är det ju ingen fara, de är väl i princip gjorda för att ramla en hel del nu när de börjar lära sig gå! Försöker intyga mig själv om detta hela tiden nu när han vill upp och gå jämt.. 😰
Tack för påminnelsen om varför vi ska vara glada för att M inte går än! Han övningsgår ju för fullt och det är som att hans fötter är magnetiska - om något ligger på golvet (vilket det oftast gör :angel:) så sätter han ner foten precis där.
 
Hur har ni det i värmen? Vi har badat en hel del och V älskar vatten. Om han fått välja skulle han ha krympt ut på djupare vatten än vad som är säkert för honom 😆. Vi har haft semester i 1,5 vecka nu och mest hållit oss på hemmaplan. Gjort lite utflykter och sovit en natt i Göteborg samt fått besök av familjen. Skönt att ta det lugnt och att umgås hela familjen.

Jag börjar jobba på måndag så nu försöker vi avsluta amningen på natten. Maken har tagit sonen 3nätter i rad och han har varit enkel att söva om för det mesta. Någon gång varje natt har han varit lite mer ledsen, men efter 20-40 min har han somnat om. Jag ammar fortfarande på dagen men det kommer antagligen också fasas ut inom den närmsta veckan.

Jag har även dragit på mig en ordentlig låsning i ryggen och kan knappt lyfta barnen. Försöker vila ryggen så mycket jag bara kan, men det är inte alltid så lätt med två yrväder. Tur att maken är hemma 😅.
 
Vi har det bra, har också varit vid havet ett par gånger. Hon tycker vattnet är spännande men lite kallt :p
Dagis rullar på och de senaste två veckorna har vi kunnat lämna utan gråt, så skönt! :love: Har varit inne i en väldigt glad och aktiv period, går inte ännu men reser sig mer och mer upp på saker och kan gå när man håller henne i händerna men vill hellre krypa och vågar inte riktigt gå längs med möbler ännu även om hon säkert hade klarat det.
Haft ett par dagar där hon bara sovit en gång men verkar inte 100 % redo för det ännu.
Jobbar en vecka till och sen har vi semester :love:
 
Vi har det fantastiskt i sommarvärmen!
Har hunnit med en sväng på Kolmården där storebror fått lämna napparna till Bamse.
Sen har vi varit på landet (svärmors sommarhus som ligger 50m från stranden) så det ända vi gjort är att bada. M är en riktig fisk i vattnet och älskar att bada, han skulle helst vilja att vi släppte honom så han fick plaska själv där det är djupt..
M har fått ett riktigt humör, lika glad som han kan vara kan han bli arg. Framförallt när han inte får som han vill, eller när saker går för sakta (typ att han inte får mat på tallriken tillräckligt fort), byta blöja har blivit ett riktigt akrobatikpass där mamman och pappan blir mest svettiga..
 
Vi har det fantastiskt i sommarvärmen!
Har hunnit med en sväng på Kolmården där storebror fått lämna napparna till Bamse.
Sen har vi varit på landet (svärmors sommarhus som ligger 50m från stranden) så det ända vi gjort är att bada. M är en riktig fisk i vattnet och älskar att bada, han skulle helst vilja att vi släppte honom så han fick plaska själv där det är djupt..
M har fått ett riktigt humör, lika glad som han kan vara kan han bli arg. Framförallt när han inte får som han vill, eller när saker går för sakta (typ att han inte får mat på tallriken tillräckligt fort), byta blöja har blivit ett riktigt akrobatikpass där mamman och pappan blir mest svettiga..
V är likadan. Har inga hämningar utan kryper gärna ut i vatten som är lite för djupt för honom ;). Vad härligt det låter med badplats så nära. Förstår att ni utnyttjar det till max nu i sommarvädret :D.
 
V är likadan. Har inga hämningar utan kryper gärna ut i vatten som är lite för djupt för honom ;). Vad härligt det låter med badplats så nära. Förstår att ni utnyttjar det till max nu i sommarvädret :D.

Ja dom är ju inte direkt rädda om sitt liv :D Bästa M vet är att sitta på bryggkanten och kasta sig ut och bli fångad, men nåde den som fångar honom innan han hunnit doppa HELA kroppen ink huvudet :nailbiting:

Ja det är fantastikt med så nära havet, havsutsikt från huset på 3 sidor..
8CC2949A-EEAF-415F-9C61-4B4235C0B070.jpeg
 
Vi har det också bra, trots värmen kanske jag ska säga! Vill inte klaga då jag älskar sommar och varmt, men som typ höggravid känns det sådär.. M har dessutom fått väldigt svårt att sova om dagarna, han är väldigt varm. Har tänkt försöka ställa vagnen i garaget där det är svalt och se om det funkar bättre. Har nån av er provat såna där Aeromoov-dynor som ska svalka (tror att de heter så..)? Funkar det?

Härligt att hänga på stranden dock! Här är en till liten en som älskar vattnet. Han kryper i ilfart ut trots vågor som slår och han skulle gärna gå på lite för djupt vatten.. Men vad lycklig han är i vattnet, så härligt att se :love: Han gillar också att äta sten på stranden vilket den här morsan tycker är mindre kul..

Ca 33 grader här nu.. :nailbiting:
 
Här tillbringas dagarna mest i skuggan på altanen. I förra veckan hade vi badpremiär utomhus och fröken gillade det faktiskt, jag trodde inte det då hon dissade plaskpoolen jag köpt åt henne, men hon klev glatt ner i sjön och gick fram och tillbaka mellan barnen som badade, andfamiljen som bodde på standen och pappa som satt på bryggan. :p Hon hade dessutom vett att vända när det började bli djupt. :up: Igår fyllde jag hennes pool igen på verandan och det var kul att sitta utanför och plaska med händerna i den, den duger även att gå i om någon annan doppar föttera, sitta däremot är ingen höjdare.

Hon har blivit stadigare på fötterna med och går bra själv, springer till och med några steg då och då. De första stegen utan stöd tog hon runt midsommar har jag för mig. :)
 
Vi har det också bra, trots värmen kanske jag ska säga! Vill inte klaga då jag älskar sommar och varmt, men som typ höggravid känns det sådär.. M har dessutom fått väldigt svårt att sova om dagarna, han är väldigt varm. Har tänkt försöka ställa vagnen i garaget där det är svalt och se om det funkar bättre. Har nån av er provat såna där Aeromoov-dynor som ska svalka (tror att de heter så..)? Funkar det?

Härligt att hänga på stranden dock! Här är en till liten en som älskar vattnet. Han kryper i ilfart ut trots vågor som slår och han skulle gärna gå på lite för djupt vatten.. Men vad lycklig han är i vattnet, så härligt att se :love: Han gillar också att äta sten på stranden vilket den här morsan tycker är mindre kul..

Ca 33 grader här nu.. :nailbiting:

Usch förstår verkligen att det måste vara så jobbigt gravid i den här värmen! Lider med dig!

Har faktiskt köpt en aeromoov dyna, den kom igår till utlämningsstället. Så ska försöka hämta ut den idag. Kan återkomma med vad vi tycker om den.. Hoppas också att den ska vara bra.
M sover också dåligt, svårt att somna. Och då har vi ändå AC inne hemma. Men på landet är det vrål varmt, det är som en bakugn både inne och ute.
 
Usch förstår verkligen att det måste vara så jobbigt gravid i den här värmen! Lider med dig!

Har faktiskt köpt en aeromoov dyna, den kom igår till utlämningsstället. Så ska försöka hämta ut den idag. Kan återkomma med vad vi tycker om den.. Hoppas också att den ska vara bra.
M sover också dåligt, svårt att somna. Och då har vi ändå AC inne hemma. Men på landet är det vrål varmt, det är som en bakugn både inne och ute.

Ja, nu börjar jag faktiskt ledsna rejält på att vara gravid. Försöker svalka mig i sonens plaskpool om dagarna men det är inte så lätt :D

Recensera gärna dynan, jag är väldigt sugen på att beställa en! :)
 
Ja, nu börjar jag faktiskt ledsna rejält på att vara gravid. Försöker svalka mig i sonens plaskpool om dagarna men det är inte så lätt :D

Recensera gärna dynan, jag är väldigt sugen på att beställa en! :)

Gillar dynan faktiskt.. M har inte varit svettig alls när jag plockat upp honom ur vagnen de 4 gånger han hunnit sova i den.. Och har det varit 33grader här..
Så den får stora plus av mig :up:
 
Håller på att bli knäpp på M’s sömn.. Han har haft svårt att somna en tid nu och om han vaknar till är han svår att få att somna om..
I förrgår kväll somnade i lagom tid men vaknade efter 30min och somnade inte om förrens 23.40..
Och nu vaknade han 04 och jag tänkte i min trötthet att han skulle somna om utan flaska, tji fick jag.. Han vägra.. så nu är vi vakna han och jag. Och jag håller på att bryta ihop..
Försöker tänka att det går över men ibland känns det svårt! :cry:
Jag vill bara få sova en normal natt!
 
Håller på att bli knäpp på M’s sömn.. Han har haft svårt att somna en tid nu och om han vaknar till är han svår att få att somna om..
I förrgår kväll somnade i lagom tid men vaknade efter 30min och somnade inte om förrens 23.40..
Och nu vaknade han 04 och jag tänkte i min trötthet att han skulle somna om utan flaska, tji fick jag.. Han vägra.. så nu är vi vakna han och jag. Och jag håller på att bryta ihop..
Försöker tänka att det går över men ibland känns det svårt! :cry:
Jag vill bara få sova en normal natt!
Åh det är så jobbigt när man inte får sova, lider med dig :heart
 
Håller på att bli knäpp på M’s sömn.. Han har haft svårt att somna en tid nu och om han vaknar till är han svår att få att somna om..
I förrgår kväll somnade i lagom tid men vaknade efter 30min och somnade inte om förrens 23.40..
Och nu vaknade han 04 och jag tänkte i min trötthet att han skulle somna om utan flaska, tji fick jag.. Han vägra.. så nu är vi vakna han och jag. Och jag håller på att bryta ihop..
Försöker tänka att det går över men ibland känns det svårt! :cry:
Jag vill bara få sova en normal natt!
Åh fy! Lider med dig. En natt eller två går an, men när dagar blir till veckor är det svårt att hålla humöret uppe. :heart
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 107
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 172
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 341
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 280
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp