Sommarföräldrar 2017 del 3

Här är vår bebis i ett nötskal, på väg att klättra upp i fönstret. Han har fortfarande inte vågat sig på att börja gå men klättrar på allt. Lampan har jag fått binda fast i fönsterbrädan :p

Visa bifogad fil 17374

6FF46D39-CE86-433F-ABFE-0B3ECD1780B4.jpeg
Jag förstår precis... :idea:
 
Hur mår ni alla i värmen?

Vi har lyckats dra på oss någon form av elak influensa.. Hög feber allihopa, dyngförklyda och kräks..
Inte det roligaste i den här värmen. Är lycklig över vår AC här hemma..
Äldsta sonen blev piggare idag och har klättrat på väggarna.
M ligger någon dag efter i sjukdomen och har under kvällen kräkts ett par gånger..

Hopps på att må bättre snart..
 
Hur mår ni alla i värmen?

Vi har lyckats dra på oss någon form av elak influensa.. Hög feber allihopa, dyngförklyda och kräks..
Inte det roligaste i den här värmen. Är lycklig över vår AC här hemma..
Äldsta sonen blev piggare idag och har klättrat på väggarna.
M ligger någon dag efter i sjukdomen och har under kvällen kräkts ett par gånger..

Hopps på att må bättre snart..
Usch stackare!

Vi är friska men det är utvecklingssprång på båda barnen så det är inte jätteskoj just nu. Det har dock blivit bättre stämning i familjen sedan vi drog igång luftvärmepumpen som kylmaskin. Fattar inte varför vi väntade så länge med det.

Den stora som snart fyller 4 har det jättetufft med att hantera allt hon inte kan styra över. Hon bryter ihop om fel person häller upp mjölk åt henne, på den nivån är det. Svårt att komma ut och göra saker med henne, hon måste vara på rätt humör om det ska gå.

Lille M är jättesvårnattad. Det går inte att natta honom i famnen. Sätta honom i vagnen framför tråkigt tv-program och köksfläkten på i köket är vad som funkar bäst. Och han är fortsatt full i hyss. På grund av honom håller vi oss hemma mer än jag skulle vilja. Jag orkar helt enkelt inte åka till icke barnsäkrade platser med honom nu för man kan i princip bara slappna av när han sover eller sitter fastspänd i matstol eller vagn. I barnsäkrade miljöer är han fantastisk att ha att göra med, så lättsam och mysig. Här hemma hänger han mest med. Eller kryper iväg och hittar på något på egen hand. Han försöker nå upp att öppna ytterdörren också, men som tur är når han inte ännu :D
 
Hur mår ni alla i värmen?

Vi har lyckats dra på oss någon form av elak influensa.. Hög feber allihopa, dyngförklyda och kräks..
Inte det roligaste i den här värmen. Är lycklig över vår AC här hemma..
Äldsta sonen blev piggare idag och har klättrat på väggarna.
M ligger någon dag efter i sjukdomen och har under kvällen kräkts ett par gånger..

Hopps på att må bättre snart..
Näää, har ni blivit sjuka igen? Skönt att ni har ac, det gör det väl något lättare.

Vi har det bra i värmen. Maken har varit föräldraledig själv nu i 2 veckor och förra veckan spenderade han och barnen hos svärföräldrarna i deras sommarstuga på östkusten. Jag fick en hel arbetsvecka med ostörd nattsömn 😍.

Annars blir det mycket bad och hålla sig inomhus de hetaste timmarna på dagen.
 
Vi har det också Bra i värmen även om 30 + grader gör att vi mest vill hålla oss inomhus/i skuggan. Tjuvstartade semestern i torsdag då vi tog hem till mamma i Sverige. Hon hade köpt en liten pool til S. Som hon typ bodde i. Hon älskar vatten och att bada.
Åkte hem i söndags och vaknade i måndags med en S. Med 39-40 graders feber.. :down: dock feberfri imorse igen så nu sitter vi i bilen på g till sambons föräldrars sommarstuga i Jylland. Vädret ser inte fullt lika bra ut där men hoppas på några dagar vid stranden iaf samt att vi slipper mer feber.
Vi går fortfarande inte själv men det börjar närma sig då hon står längre och längre utan stöd och om hon vill kan gå korta sträckor med bara en hand i vår hand.:p
 
Usch stackare!

Vi är friska men det är utvecklingssprång på båda barnen så det är inte jätteskoj just nu. Det har dock blivit bättre stämning i familjen sedan vi drog igång luftvärmepumpen som kylmaskin. Fattar inte varför vi väntade så länge med det.

Den stora som snart fyller 4 har det jättetufft med att hantera allt hon inte kan styra över. Hon bryter ihop om fel person häller upp mjölk åt henne, på den nivån är det. Svårt att komma ut och göra saker med henne, hon måste vara på rätt humör om det ska gå.

Lille M är jättesvårnattad. Det går inte att natta honom i famnen. Sätta honom i vagnen framför tråkigt tv-program och köksfläkten på i köket är vad som funkar bäst. Och han är fortsatt full i hyss. På grund av honom håller vi oss hemma mer än jag skulle vilja. Jag orkar helt enkelt inte åka till icke barnsäkrade platser med honom nu för man kan i princip bara slappna av när han sover eller sitter fastspänd i matstol eller vagn. I barnsäkrade miljöer är han fantastisk att ha att göra med, så lättsam och mysig. Här hemma hänger han mest med. Eller kryper iväg och hittar på något på egen hand. Han försöker nå upp att öppna ytterdörren också, men som tur är når han inte ännu :D

Låter precis som vi har det.. :banghead:
3års trots så det sjunger om på den stora och han är helt rabiat just nu :crazy:

Och vår M som är full i fan och har börjat bekänna färg, vilket humör när han inte får som han vill.. Man blir helt matt..

Vi tar oss inte heller iväg hemifrån, känns bättre på hemmaplan (där vi har AC på luftvärmepumpen) :DVi började semestern med att åka till landet, men det gick inte, det var för varmt, barnen sov inte, gapade och skrek om vartannat och var griniga. Hem till ACn så blev det plötsligt bättre stämning.. :p
 
Nu har vi officiellt ingen bebis längre. Lille M har slutat med burkmat och mjölkersättning och han går nu äntligen. Han är den kramigaste lille killen som finns, så himla gosig :love: På måndag fyller han 1.

Jag har tittat på bilder från när dottern var 12-18 månader och inser att det kommer hända enormt mycket framöver med utvecklingen :) T.ex hoppas jag det börjar komma ord snart. Han kan än så länge säga ”nejnejnejnej” och ”ajaj” :angel:
 
Nu har vi officiellt ingen bebis längre. Lille M har slutat med burkmat och mjölkersättning och han går nu äntligen. Han är den kramigaste lille killen som finns, så himla gosig :love: På måndag fyller han 1.

Jag har tittat på bilder från när dottern var 12-18 månader och inser att det kommer hända enormt mycket framöver med utvecklingen :) T.ex hoppas jag det börjar komma ord snart. Han kan än så länge säga ”nejnejnejnej” och ”ajaj” :angel:

Helt galet vad tiden går :love:

Här är burkarna också borta och hoppas på att få bort ersättningen också men ska försöka ta kampen om flaskan om ett tag tänker jag..
 
Nu har vi officiellt ingen bebis längre. Lille M har slutat med burkmat och mjölkersättning och han går nu äntligen. Han är den kramigaste lille killen som finns, så himla gosig :love: På måndag fyller han 1.

Jag har tittat på bilder från när dottern var 12-18 månader och inser att det kommer hända enormt mycket framöver med utvecklingen :) T.ex hoppas jag det börjar komma ord snart. Han kan än så länge säga ”nejnejnejnej” och ”ajaj” :angel:

Vet inte om jag ska gilla eller inte, har själv lite svårt att ta in att min lilla kanske inte kan klassas som bebis längre, men det andra med utvecklingen är ju kul :D

Min M älskar fortfarande burkmat, speciellt sån från 6 månaders ålder som är helt slät, haha 😁 Men det blir inte så mycket sån längre. Länge sedan han fick ersättning nu, men vi har rätt mycket kvar hemma så hade tänkt försöka få honom att äta upp det ändå.. :angel: Men välling blir det varje kväll och det vill han nog gärna ha kvar.

Det där med ord är så himla roligt! M kan nästan säga "traktor" nu, han är oerhört förtjust i traktorer :D Annars kan han säga mamma, pappa och katt. I övrigt är det mest ljud, men pratar gör han hela tiden, så himla mysigt :love: Så fort han ser en katt skriker han "Hej!!!" och låter superlycklig ❤
 
Helt galet vad tiden går :love:

Här är burkarna också borta och hoppas på att få bort ersättningen också men ska försöka ta kampen om flaskan om ett tag tänker jag..
Vi ger fortfarande nappflaska 1-2 ggr/dag men med havredryck i istället för mjölkersättning. Han behöver det nu i övergången då inte all mat går hem ännu och tandköttet ömmar av alla nya tänder.
 
Vet inte om jag ska gilla eller inte, har själv lite svårt att ta in att min lilla kanske inte kan klassas som bebis längre, men det andra med utvecklingen är ju kul :D

Min M älskar fortfarande burkmat, speciellt sån från 6 månaders ålder som är helt slät, haha 😁 Men det blir inte så mycket sån längre. Länge sedan han fick ersättning nu, men vi har rätt mycket kvar hemma så hade tänkt försöka få honom att äta upp det ändå.. :angel: Men välling blir det varje kväll och det vill han nog gärna ha kvar.

Det där med ord är så himla roligt! M kan nästan säga "traktor" nu, han är oerhört förtjust i traktorer :D Annars kan han säga mamma, pappa och katt. I övrigt är det mest ljud, men pratar gör han hela tiden, så himla mysigt :love: Så fort han ser en katt skriker han "Hej!!!" och låter superlycklig ❤
Vad roligt att han pratar så mycket :)

M jollrar massor jämt så det kommer väl snart. Han har annars mest fokus på att titta på vad och hur vi gör och själv göra likadant. Ex blåsa på maten, trycka på knappar, hamra med hammare :nailbiting: osv. En anledning till att vi avskaffat burkmaten är att han började titta på vad som fanns på bordet och krävde samma mat som vi åt :)
 
M hade 12-månaderskollen i tisdags. 48,5 cm runt huvudet, +1 sd. På normalen på vikt (10,5 kg) och längd (77 cm). Storasyster vägde bara 8,6 kg vid 1 år så det är ju lite skillnad :)
 
Hur går det för alla? Fler som har börjat på förskola? S. Har äntligen knäckt koden till att gå och väljer det istället för att krypa mer och mer.
Dagis funkar jättebra vilket är så skönt, hon hittar själv sina skor och sin cykelhjälm på morgonen och tycker att nu ska vi iväg. :D Hon älskar djur och bollar :p, inga riktiga ord ännu mer än typ nej, men man förstår nästan alltid vad hon vill iaf ;)
 
Hej ni! Det var inte igår. Jag har varit helt bortkopplad från forum sedan Frank var ett par månader. Nu är han 15 månader. Började gå vid 10 mån och nu är det fullt ös.

Jag kom tillbaka hit till vårföräldrar -19-tråden eftersom vi har ett litet syskon på gång ❤️

Vi har börjat forska i förskolefrågan. Ska åka och titta på lite alternativ så får vi se när han får plats.

Blandade känslor - jobbigt att släppa iväg honom men också skönt. Är helt slut efter en dag med honom, det är fullt ös non stop.
 
Oj vad tiden går! Lillebror är hemma än- vi går lite omlott. Pappan jobbar två dagar när jag jobbar kväll. Ekonomiskt bra men lite slitsamt att vi sällan är hemma båda.
Lyckligtvis är storasyster fantastisk och leker gärna med den lille. Jagar honom., lär honom danser och brottas. Han avgudar henne!
Klåfingrig kille detta och det är mindre kul att hälsa på folk som inte har barnanpassat. Allt ska dras i. Härmar allt vi gör och har ju insett att vi har för mycket Mobil och fjärrkontroll- det är nämligen de saker han helst bär runt på. Storasyster läser gärna barnböcker för honom så han har börjat intressera sig för det oxå. Går runt och låtsas läsa högt och ljudligt!
 
Hej ni! Det var inte igår. Jag har varit helt bortkopplad från forum sedan Frank var ett par månader. Nu är han 15 månader. Började gå vid 10 mån och nu är det fullt ös.

Jag kom tillbaka hit till vårföräldrar -19-tråden eftersom vi har ett litet syskon på gång ❤️

Vi har börjat forska i förskolefrågan. Ska åka och titta på lite alternativ så får vi se när han får plats.

Blandade känslor - jobbigt att släppa iväg honom men också skönt. Är helt slut efter en dag med honom, det är fullt ös non stop.
Grattis!
 
Hej alla! Ja nu var det länge sen jag skrev något här. Det största som hänt sen sist är att Milo blev storebror den 4/9 när lillebror Tage kom :heart Så just nu ligger jag här och ammar en liten bebis igen!

M mår bra, han njuter av att ha båda föräldrar hemma och röjer på om dagarna :D Han kan gå, men väljer oftast att krypa. Går bara när han "glömmer bort sig" i princip. Han blir 16 månader till helgen. Jag undrar lite när det ska lossna ordentligt för honom, men känner väl ingen stress direkt. Pratar gör han hela tiden, även om man i te förstår allt. Katter och traktorer är det absolut bästa som finns och får han syn på en katt eller en traktor så pekar och skriker han "Där!!" så högt han kan. Det är rätt gulligt :love:

Hoppas det går bra för er alla med bebisarna (eller barnen kanske det heter nu?! :nailbiting:)!
 
Grattis @Omega och @Elin_B!

Vår M blir snart 14 månader. Han är hemma med sin pappa sedan april. I november-december ska jag och mannen dela på ledigheten 50-50. I januari blir det inskolning.

M började gå tre dagar innan 1-årsdagen. Numera springer och klättrar han, och öppnar ytterdörren själv :nailbiting: Han är så företagsam så hälften vore nog. Vi måste lägga omkull stolarna för att han inte ska klättra på dem. Ytterdörren hålls låst. Köket har försetts med grindar för det var enda sättet att barnsäkra (han är på ALLT!). Badrum, tvättstuga och arbetsrum har alltid dörren stängd.

Inga riktiga ord men långa, oftast ilskna, haranger av joller. Alla som kommer hem till oss får sig en utskällning så fort de klivit innanför dörren :D
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 263
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 493
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 429
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 542
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp