Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett besök på BVC idag, 2 v och 2 d gammal väger hon nu 3060 g, har gått upp 205 g på en vecka.
Känns skönt att det fortsätter uppåt då hon äter mindre ersättning och ammar mer :up:

Däremot är sömnbristen brutal :wtf: Hon sover ändå bra skulle jag säga, sover 2-3 timmar och vill ha mat sedan, och somnar ganska snabbt om sen..
Men jag däremot sover som en kratta! Dels vaknar jag varje natt fullständigt dyngsur av svett, alltså helt genomblöt! Så fruktansvärt vidrigt! Och sen vaknar jag flera gånger varje natt av att jag tror jag lagt henne i vår säng och börjar rota rundor under täckena, tills jag ser att hon ligger i sin spjälsäng brevid.. Så himla märkligt! O_o Hände även nu mitt på dagen när jag sov en timme, vaknade 2 ggr av att jag trodde jag lagt henne i vår säng..
 
Alltså, den här värmen... Jag har faktiskt varit förskonad från att må dåligt av den, men i dag är måttet rågat även för min del. 32 grader ute och i princip lika varmt inne. Nu har vi alla lagt oss uppe i sovrummet där vi har ac för att svalka oss. Jag tycker att jag dricker mängder, men jag behöver knappt kissa så uppenbarligen får jag i mig för lite.

Bf +3 i dag. Det är dags att komma ut nu, bebis!!
 
Och sen vaknar jag flera gånger varje natt av att jag tror jag lagt henne i vår säng och börjar rota rundor under täckena, tills jag ser att hon ligger i sin spjälsäng brevid.. Så himla märkligt! O_o Hände även nu mitt på dagen när jag sov en timme, vaknade 2 ggr av att jag trodde jag lagt henne i vår säng..

Vet inte om jag är bättre. Vaknar av att jag hittar honom i sängen (vadå somnar mitt i amningen)
 
Yay! Vågen visade idag 4280g så nu har hon passerat födelsevikten precis, 16 dagar gammal. De senaste 4 dagarna har hon gått upp 50g om dagen. Om jag förstått rätt vill man att de går upp 150g i veckan när de är såhär små så nu ska vi förhoppningsvis slippa extravägningar framöver. Det var nämligen inte bvc sköterskan som vägde idag, hon jobbar imorgon och ska ringa då.
 
Ett besök på BVC idag, 2 v och 2 d gammal väger hon nu 3060 g, har gått upp 205 g på en vecka.
Känns skönt att det fortsätter uppåt då hon äter mindre ersättning och ammar mer :up:

Däremot är sömnbristen brutal :wtf: Hon sover ändå bra skulle jag säga, sover 2-3 timmar och vill ha mat sedan, och somnar ganska snabbt om sen..
Men jag däremot sover som en kratta! Dels vaknar jag varje natt fullständigt dyngsur av svett, alltså helt genomblöt! Så fruktansvärt vidrigt! Och sen vaknar jag flera gånger varje natt av att jag tror jag lagt henne i vår säng och börjar rota rundor under täckena, tills jag ser att hon ligger i sin spjälsäng brevid.. Så himla märkligt! O_o Hände även nu mitt på dagen när jag sov en timme, vaknade 2 ggr av att jag trodde jag lagt henne i vår säng..
Jag svettades floder första 3-4 veckorna, särskilt i samband med amningen. Det lugnade ner sig sen. Hormoner, antar jag.
 
Idag missade jag dagens lilla egna stund för jag blev bjuden på lunch och sällskapsspel hos päronen. Bebis brukar sova ett par, tre timmar mitt på dagen. Övrig tid typ sitter han fast vid bröstet just nu.. Jag som vill skriva brev till pappan och fixa ihop en grej på datorn till honom. Svårt när man inte kan använda händerna och typ sitter där man sitter. Igår blev han mycket upprörd när jag var tvungen att lägga ner honom för toapaus. Sen kissade han ner mig, så vi blev kvitt. Två gånger :D
 
Oroligt ikväll. Ingen feber men känns varm. Pappan är på väg hem med en ac. Lär kosta en del att köra men det lär vara värt det.
 
Har du provat bära i sjal eller sele @IsisEm ? Då får du bägge händer fria.
För varmt för oss att göra det utom kvällstid nu dock.
Jag har en sjal som jag inte testat än men tyget är rätt tjockt så jag tänker att det blir varmt. Idag blev det aldrig svalare än 19 grader och det var vid halv fyra i morse.. Kan man få till så att han tuttar samtidigt? Det vore ju smidigt. Annars skulle det säkert underlätta i alla fall om han äter sig till sömns och jag sen kan pilla in honom i sjalen och gå och sätta mig vid datorn.
 
Sista besöket hos BM inbokat i nästa vecka sedan blir det bebis vare sig hon i magen vill eller inte (eller jag för den delen :nailbiting:). Min gamla BM är på semester så ska träffa en annan den här gången.

Oroar mig för hur vi ska hantera nyfödd bebis i denna hettan. Är rätt glad att hon är kvar på insidan men enligt långtidsprognosen kommer värmen fortsätta även när hon är ute

Hur gör ni som redan fått? Vi har 30 grader varje dag här och har haft i 2 månader. 20 grader och vindstilla på nätterna så hela huset är liksom uppvärmt nu, går inte få ner tempen vettigt ens med AC
 
Hoppar in från vårtråden, är ju ändå på gränsen ;) (bebis född 31/5)

Vi kör enbart med blöja, mörkläggningsgardiner i de rum solen ligger på och öppna fönster för genomdrag. Och försöker stå ut. Hoppas hösten kommer snart!
 
Sista besöket hos BM inbokat i nästa vecka sedan blir det bebis vare sig hon i magen vill eller inte (eller jag för den delen :nailbiting:). Min gamla BM är på semester så ska träffa en annan den här gången.

Oroar mig för hur vi ska hantera nyfödd bebis i denna hettan. Är rätt glad att hon är kvar på insidan men enligt långtidsprognosen kommer värmen fortsätta även när hon är ute

Hur gör ni som redan fått? Vi har 30 grader varje dag här och har haft i 2 månader. 20 grader och vindstilla på nätterna så hela huset är liksom uppvärmt nu, går inte få ner tempen vettigt ens med AC
Neddraget, AC (fläkt för cirkulation på luften tills vi fick ac) bara blöja och håller honom inomhus fram till promenad med hunden vid 22. Och ammar så fort han vill, men det har jag gjort sen start så ingen skillnad där.
 
Sista besöket hos BM inbokat i nästa vecka sedan blir det bebis vare sig hon i magen vill eller inte (eller jag för den delen :nailbiting:). Min gamla BM är på semester så ska träffa en annan den här gången.

Oroar mig för hur vi ska hantera nyfödd bebis i denna hettan. Är rätt glad att hon är kvar på insidan men enligt långtidsprognosen kommer värmen fortsätta även när hon är ute

Hur gör ni som redan fått? Vi har 30 grader varje dag här och har haft i 2 månader. 20 grader och vindstilla på nätterna så hela huset är liksom uppvärmt nu, går inte få ner tempen vettigt ens med AC

Vi gör som de andra och kör på bara blöja, håller oss bara inomhus dagtid, är vi ute är vi det på morgonen/kvällen.
Men varken jag eller hon är påverkade av värmen, hon är ljummen på bröst och i nacken, ammar bra och kissar/bajsar duktigt, och jag är en fryslort, så jag tycker mest att ju varmare desto bättre :angel:
Den som verkar lida här är sambon :p
 
Tre veckor idag och det har ammats och snuttats konstant sen kl 04, börjar bli lite trött:( Brukar dom lägga in ny mjölkbeställning redan? Kan inte vara värmen för vi har varit i gillestugan hela dagen... väldigt icke-stimulerande miljö för den vuxna, dessutom...
 
Tre veckor idag och det har ammats och snuttats konstant sen kl 04, börjar bli lite trött:( Brukar dom lägga in ny mjölkbeställning redan? Kan inte vara värmen för vi har varit i gillestugan hela dagen... väldigt icke-stimulerande miljö för den vuxna, dessutom...
Har för mig jag läste om ökningsperiod runt tre veckor, så det kan nog stämma.
 
Usch, måste vara jobbigt med liten bebis i denna värmen. Gravid är inte så lattjo det heller dock :meh: nätterna är jobbigast just nu tycker jag. Har dessutom blivit väldigt jobbigt de sista dagarna att hitta en bra placering att sova. Varken mage eller rygg går ju och nu börjar det bli tungt tryck på sidorna också. Fick gå upp inatt och bädda upp ordentligt under mig för att inte få ont. Och så kissa typ 3 ggr/natt just nu :arghh: nåja, har bara en dag kvar att jobba sen kan man koppla bort det iaf :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 217
Senast: grodan21
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 603
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
492
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp