Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Provat kall gröt, i sån där klämmispåse? Finns med massa olika frukter.

De äter storebror till mellanmål. Verkar vara själva konsistensen han inte tål, testat olika pulver/ sädesslag med och utan ”smak”. Max två skedar går i

Nu ammar jag till frukost så han får sitta och pilla lite med brödbitar i stället, men tror till natten skulle de behövas mer
 
De äter storebror till mellanmål. Verkar vara själva konsistensen han inte tål, testat olika pulver/ sädesslag med och utan ”smak”. Max två skedar går i

Nu ammar jag till frukost så han får sitta och pilla lite med brödbitar i stället, men tror till natten skulle de behövas mer

Vår är lite likadan, ibland funkar gröt bra senare på dagen men många gånger hulkar och kräks han bara av det. På frukosten verkar det vara värst. Jag brukar ge lite naturell yoghurt med fruktpure till frukost och kanske lite macka till (läs: suga smöret på mackan :angel:)

Vår bebis brukar äta bäst under eftermiddagen dock, på morgonen har han ju precis ammat hela natten så han är inte så matglad då :angel:
 
Sexmånaders kontroll idag. Snart sju månader, men ändå.. 8135 g tung och 67 cm lång. Har vuxit ordentligt och äter bra nästan jämt. Att gå till doktorn var dock lätt traumatiskt (Alla verkade stressade så det var antagligen därför) och det var fruktansvärt att bli tagen på, ja, ens tittad på egentligen! Det var inte vår vanliga sköterska heller men möjligen tinade han upp lite i slutet. Kanske..

Jag har varit iväg till stan en sväng och sagt hejdå till en kollega som ska sluta. Gott med tapas och kul att umgås med vuxna människor en stund.
 
Tredje natten på raken då liten hoppat över ett amningstillfälle. Vilken upplevelse att få så mycket mer sammanhängande sömn 😃

Jag har ju alltid gillat att sitta på golvet. Känns dock som man nu tar det till en ny nivå. Nåja jag klagar inte, K tycker det är alltmer okej att inte bäras utan går att roa allt längre stunder och vovvan är supernöjd att få vara med så mycket.
 
Senast ändrad:
Tredje natten på raken då liten hoppat över ett amningstillfälle. Vilken upplevelse att få så mycket mer sammanhängande sömn 😃

Jag har ju alltid gillat att sitta på golvet. Känns dock som man nu tar det till en ny nivå. Nåja jag klagar inte, K tycker det är alltmer okej att inte bäras utan går att roa allt längre stunder och vovvan är supernöjd att få vara med så mycket.
Jag hade två eller tre nätter i rad. Sen var det tillbaka till gamla vanor :meh:.
 
Idag har jag varit inne och jobbat. Först kändes det så himla jobbigt att åka hemifrån att jag grät en skvätt. Men bebis tog det hela med ro och jag träffade honom på rasten så han fick amma:love: han blev lite ledsen när han och pappan kom hem men efter att ha gungat i selen och ätit lite gröt så va han på strålande humör när jag kom hem. Sen somnade han vid bröstet :heart
Det som förvånar mig mest är vissa människors reaktioner ”Har du redan lämnat bebis” eller ”Vem passar bebis nu då?” Öhh hallå?!!! Han har en pappa också, tro det eller ej :banghead: det är just därför jag ville hoppa in och jobba nån dag här o var. För att pappa och bebis ska få chans att knyta an bättre. Sen tyckte jag det var kul och faktiskt skönt att få komma ut och vara lite social.
 
Idag har jag varit inne och jobbat. Först kändes det så himla jobbigt att åka hemifrån att jag grät en skvätt. Men bebis tog det hela med ro och jag träffade honom på rasten så han fick amma:love: han blev lite ledsen när han och pappan kom hem men efter att ha gungat i selen och ätit lite gröt så va han på strålande humör när jag kom hem. Sen somnade han vid bröstet :heart
Det som förvånar mig mest är vissa människors reaktioner ”Har du redan lämnat bebis” eller ”Vem passar bebis nu då?” Öhh hallå?!!! Han har en pappa också, tro det eller ej :banghead: det är just därför jag ville hoppa in och jobba nån dag här o var. För att pappa och bebis ska få chans att knyta an bättre. Sen tyckte jag det var kul och faktiskt skönt att få komma ut och vara lite social.

Började jobba heltid när storebror var 5,5 månader. Var det bästa och värsta jag gjort. Skönt att komma ut och mannen fick lära känna sonen bättre.

Tyvärr kompenserade sonen ”förlusten” av mamma dagtid genom att amma sig genom nätterna. Sov 4-5 timmar/natt i fyra månader. Inte sammanhängande sömn. Brände tillslut ut mig.
 
Började jobba heltid när storebror var 5,5 månader. Var det bästa och värsta jag gjort. Skönt att komma ut och mannen fick lära känna sonen bättre.

Tyvärr kompenserade sonen ”förlusten” av mamma dagtid genom att amma sig genom nätterna. Sov 4-5 timmar/natt i fyra månader. Inte sammanhängande sömn. Brände tillslut ut mig.
Usch jag förstår att det måste varit väldigt jobbigt för dig att inte få sova ordentligt samt jobba heltid på det :nailbiting:
Jag kommer inte börja jobba heltid på väldigt länge. Tanken är att hoppa in lite helger nu under vinter/vår/sommar för att tidigast skola in bebis på dagis i januari/februari/mars 2020 :) på så sätt kan jag dryga ut mina föräldrardagar men ändå få lite stimulans och bebis får egentid med pappa och han behöver inte skolas in på dagis förrän 1,5 år.
 
Idag har jag varit inne och jobbat. Först kändes det så himla jobbigt att åka hemifrån att jag grät en skvätt. Men bebis tog det hela med ro och jag träffade honom på rasten så han fick amma:love: han blev lite ledsen när han och pappan kom hem men efter att ha gungat i selen och ätit lite gröt så va han på strålande humör när jag kom hem. Sen somnade han vid bröstet :heart
Det som förvånar mig mest är vissa människors reaktioner ”Har du redan lämnat bebis” eller ”Vem passar bebis nu då?” Öhh hallå?!!! Han har en pappa också, tro det eller ej :banghead: det är just därför jag ville hoppa in och jobba nån dag här o var. För att pappa och bebis ska få chans att knyta an bättre. Sen tyckte jag det var kul och faktiskt skönt att få komma ut och vara lite social.

Jobbar en dag i veckan och på min avdelning är det bara män och där var det mer bara ”välkommen tillbaka”, men kvinnorna som sitter en vång ner på ekonomin dem var mer ”oj, är du redan tillbaka”, ”hon är väl inte så gammal ännu” och jag typ skämdes för det kändes som dem tror att jag inte vill vara med mitt barn :nailbiting:
 
Jobbar en dag i veckan och på min avdelning är det bara män och där var det mer bara ”välkommen tillbaka”, men kvinnorna som sitter en vång ner på ekonomin dem var mer ”oj, är du redan tillbaka”, ”hon är väl inte så gammal ännu” och jag typ skämdes för det kändes som dem tror att jag inte vill vara med mitt barn :nailbiting:
Förstår precis vad du menar! Och jag upplever också att det är andra kvinnor som tycker man är knepig för att man vill jobba lite grann. Det är ju inte en fråga om huruvida man väljer att vara med sitt barn eller inte. Jag tror det finns mängder med fördelar att göra så. Dels får pappan umgås ensam med barnet och får lite självförtroende som förälder att han faktiskt också kan ta hand om barnet. Sen uppskattar man tiden man har hemma med barnet ännu mer när man varit ifrån några timmar.
 
Idag kom det tårar för första gången när jag sa "hejdå, kommer sen". Gick visserligen över innan jag hann ut genom dörren och han är med sin pappa, men det kändes lite i hjärtat ändå :(.
 
Simningen i söndags gick toppen! Lite avvaktande först men sen kom han igång ordentligt. Så himla skön stil :laugh: han skulle lätt ta sig framåt själv om han bara hade en flytkudde typ.
Vi ska snart ner och hälsa på pappan igen men först blir det en kort tur upp till Dalarna för begravning. Trevligt att träffa släkten även om anledningen kunde varit roligare. Hoppas bara att dagens snor är övergående och inte utvecklar sig till någon riktig sjukdom.
 
Simningen i söndags gick toppen! Lite avvaktande först men sen kom han igång ordentligt. Så himla skön stil :laugh: han skulle lätt ta sig framåt själv om han bara hade en flytkudde typ.
Vi ska snart ner och hälsa på pappan igen men först blir det en kort tur upp till Dalarna för begravning. Trevligt att träffa släkten även om anledningen kunde varit roligare. Hoppas bara att dagens snor är övergående och inte utvecklar sig till någon riktig sjukdom.

Vad roligt att han uppskattar simmet. Vi har varit och simmat idag. K har hittat en så skön stil när han ligger i sim/balansringen. Ska tydligen vara ett riktigt bra badhus för små i en av grannkommunerna- får bli en utflykt en dag. 😃

Håller tummarna att ni håller er friska och att resorna går fint.
 
Må denna tandsprickningen snart vara över. Hållit på sedan november. Nu börjar äntligen tänderna i överkäken spricka genom (tagit så länge att det kom en tredje i nedre käken under tiden)

FEM tänder på gång. Två som spruckit så man ser de vita och tre (en till nere) där tandköttet gått ”sönder”

Lägg till storebror som fixat nya kindtänder på samma gång. Livet leker :cautious:
 
Må denna tandsprickningen snart vara över. Hållit på sedan november. Nu börjar äntligen tänderna i överkäken spricka genom (tagit så länge att det kom en tredje i nedre käken under tiden)

FEM tänder på gång. Två som spruckit så man ser de vita och tre (en till nere) där tandköttet gått ”sönder”

Lägg till storebror som fixat nya kindtänder på samma gång. Livet leker :cautious:
Här väntar vi fortfarande på första tänderna. Han har gnagt och dreglat i evigheter känns det som. Men inga piggar som känns än.

Mormor kom idag igen, för att hålla oss sällskap när pappa jobbar borta en vecka. Denna gång kände B igen henne. Tror dock att hennes ankomst störde hans rutiner. Han har varit igång sen 13.30 till nu (22). Med typ 30 min sömn bara. Han är aningen övertrött nu. Men vägrar somna. Ligger och pillar med täcket.
 
Har funderat på vad tusan det är för små blåmärken som börjat dyka upp på mina ben, precis ovanför knäna på framsida lår. Inser nu att det är bebisen som sprattlar och sparkar när han ammar, när han liksom är lite otålig de där femton sekunderna innan mjölken rinner till :meh::D
 
Snorigt, dregligt, gnälligt. Och samtidigt har han idag upptäckt att han kan ställa sig upp från sittande, om han har stöd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 693
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 433
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
512
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 722
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp