Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
När bebis sitter på golvet och leker tittut med sin tröja är hon bra söt.
Igår drog hon sig upp till stående mot en stol för första gången och satte sig upp från liggande på magen. Hon kryptränar för fullt men har inte knäckt korsrörelserna för att komma framåt. På onsdag blir hon 7mån. Tiden bara springer iväg.
 
Dagens långpromenad på oskottade vägar gav ju utan tvekan lite extra rumpträning.😇
Och för första gången vaknade K inte när vi kommit hem och vagnen stannar.. helt galet, jag har hunnit äta lunch och brygga te - plötsligt händer det.
 
Babytänder är vassa. Speciellt om det sticker fram bara ett hörn. Han har lyckats gnaga hål på vårtgården (ej bitit) under amningen i natt O_o
 
Då har man provat på den där känslan av att vara en värdelös förälder. Ingen bra känsla vill jag lova.
Sonen grät och grät vad jag än gjorde. Lugnade sig ytterst små stunder och började sedan om.
La honom på sängen i sovrummet och gick ner i badrummet, ringde pappan för stöd och grät själv :(.

När jag gick in igen efter några minuter så lugnade sonen ner sig när jag tog upp honom. Tack och lov. Tror han är övertrött, men vad hjälper det att veta när jag inte fått honom att sova?

Så, nu har jag fått skriva av mig lite också.
 
Då har man provat på den där känslan av att vara en värdelös förälder. Ingen bra känsla vill jag lova.
Sonen grät och grät vad jag än gjorde. Lugnade sig ytterst små stunder och började sedan om.
La honom på sängen i sovrummet och gick ner i badrummet, ringde pappan för stöd och grät själv :(.

När jag gick in igen efter några minuter så lugnade sonen ner sig när jag tog upp honom. Tack och lov. Tror han är övertrött, men vad hjälper det att veta när jag inte fått honom att sova?

Så, nu har jag fått skriva av mig lite också.

Är baby övertrött och inte vill somna brukar jag bryta nattningen (ibland räcker det med 10 min paus) sedan somnar han oftast

(Baby förresten. Han är ju 7 månader gammal O_o)
 
Är baby övertrött och inte vill somna brukar jag bryta nattningen (ibland räcker det med 10 min paus) sedan somnar han oftast

(Baby förresten. Han är ju 7 månader gammal O_o)
Var inte ens nattning, försökte bara få honom nöjd och lugn, vilket inte gick förrän jag tog ett par minuters egen gråtande paus.
 
Här gör det också ont i mammahjärtat :cry: Nora har fått sin första förkylning och såklart att den skulle bryta ut natten till min jobbdag, har sovit typ 0 minuter, men att jag är trött känns orelevant när Nora mår dåligt, nyser och snorar, får hostattacker så hon klöks :down:
Kändes jobbigt att åka iväg till jobbet imorse.

Tips på hur man kan lindra förkylning för dem små?
 
Var inte ens nattning, försökte bara få honom nöjd och lugn, vilket inte gick förrän jag tog ett par minuters egen gråtande paus.

❤️
Vad jobbigt det låter 😔 Men du ska inte känna dig dålig!
Tror du gjorde helt rätt som tog en paus.
Är man själv upprörd blir det inte lätt att trösta en ledsen bebis. Har varit där med.
Övertrötta bebisar är inte lätta!
 
Var inte ens nattning, försökte bara få honom nöjd och lugn, vilket inte gick förrän jag tog ett par minuters egen gråtande paus.

Haha. Jag ”nattar” mina barn varje sovstund. Därav formuleringen. Men ibland behöver man bryta. Här ger de tom som råd att om allt känns övermäktigt. Gå ut ur rummet. Andas 5 min och fortsätt sedan (kan gälla allt) inget barn dör av att skrika. Är i syftet tålamodet brister
 
Fortfarande hostigt och mer snor nu, men ingen feber :up:.
Vi tog en rejäl tupplur tidigare idag också. Han i 2 timmar och jag 1,5.
Dessutom kommer pappa hem ikväll och är ledig över en vecka :).
 
Låter inget vidare med alla snoriga små. Vi har klarat oss (än så länge).

En halvtimme senare babysim denna kurs. Tänk att det kan göra sån skillnad. Förra tiden passade liten mycket bättre. Får tänka om upplägget lite till nästa vecka.
 
Lillan har lite mindre feber idag än sålänge. Får se om den stiger framåt kvällen igen. Hon är nästan lika pigg som vanligt men ammar dåligt och försöker mest gnaga på bröstet, fyra tänder gör ont! Så till lunch spädde jag lite av en barnmatsburk med bröstmjölk till soppa och hällde på en pipmugg. Det gick hem och hon kunde gnaga bäst hon ville.
 
Lillan har lite mindre feber idag än sålänge. Får se om den stiger framåt kvällen igen. Hon är nästan lika pigg som vanligt men ammar dåligt och försöker mest gnaga på bröstet, fyra tänder gör ont! Så till lunch spädde jag lite av en barnmatsburk med bröstmjölk till soppa och hällde på en pipmugg. Det gick hem och hon kunde gnaga bäst hon ville.
Lillskruttan då.
Vi väntar fortfarande på tänderna här. Tycker han hållit på att få tänder länge nu, även om det kommer göra ont vid amning så hoppas jag de snart kommer, fram för hans skull.

Här är det mer snor nu, men mindre hosta. Så tror det är på bättringsvägen. Han känns lite piggare allmänt också.
 
Lillskruttan då.
Vi väntar fortfarande på tänderna här. Tycker han hållit på att få tänder länge nu, även om det kommer göra ont vid amning så hoppas jag de snart kommer, fram för hans skull.

Här är det mer snor nu, men mindre hosta. Så tror det är på bättringsvägen. Han känns lite piggare allmänt också.

Här kom alla tänderna nästan på samma gång. Hon verkade inte ha så ont av dem som väl var. De känns inte direkt vid amning om hon inte har ett dåligt tag, eller biter såklart. Hoppas att hans tänder kommer snart och skönt att han verkar piggna till.

Jag har en varm sovande bebis på magen medan jag sällskapar sonen i hans tv maraton, tur att det finns vettiga pedagogiska tv program för barn. En av sonens favoriter har lärt honom höger och vänster, inte så illa för att vara 3år.
 
Spoke too soon....
Gnäll igen av bebis.
Har dock lämnat honom till sin far och nu sitter jag och äter. Själv. På nedervåningen :o.
 
Bvc och läkarbesök (6 mån-koll) idag! Allt såg bra ut och han väger 11025 g och 69,2 cm lång! Med andra ord fortsätter han att gå upp i vikt med raketfart. :o:D (Är dock inte minsta orolig för våra stora har också gått upp fort i början men haft en rejäl ”amningspuckel” och sedan sjunkit på kurvorna runt 10-12 månader, för att nu vid 4 respektive 6 år vara helt normalviktiga, så tror det blir likadant för den här lilla krabaten)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 699
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 443
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
512
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp