Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var den sjukaste förkylningen Nora fick tag i, som knappt berörde henne, men langar över den till mig som blivit helt knockad av förkylningen O_o Är så jävla sleten :crazy: Ingen feber men mår som en påse skit ändå.
Fasar så för när hon börjar förskolan och kommer släpa hem alla möjliga baciller :nailbiting:
 
Det blev ingen simning igår för det gick inte att ta sig dit i snökaoset. Hoppas alla problem ordnat upp sig till på fredag då vi tar tåget till pappa. Vill gärna komma fram liksom..
Det är lite extra kinkigt just nu och det finns förvånansvärt mycket saliv i små bebisar. Kan inte tänderna titta fram snart? I morse var han iaf pigg och glad halv sex då han låg och snackade i sängen. "Abbabbabba!" :D jag var inte fullt så pigg just då...
 
Det blev ingen simning igår för det gick inte att ta sig dit i snökaoset. Hoppas alla problem ordnat upp sig till på fredag då vi tar tåget till pappa. Vill gärna komma fram liksom..
Det är lite extra kinkigt just nu och det finns förvånansvärt mycket saliv i små bebisar. Kan inte tänderna titta fram snart? I morse var han iaf pigg och glad halv sex då han låg och snackade i sängen. "Abbabbabba!" :D jag var inte fullt så pigg just då...
Det värsta är ju att de är sådär himla söta så man inte ens kan vara sur då :p.
 
Min unge är ju såklart sötast i världen, men senare under dagen gjorde han också någon grimas där han liksom satte tungan under underläppen och lät som en lätt skadad fiskmås typ :laugh: han är bra rolig :love:

Haha vår bebis har också massa jätteroliga grimaser för sig :D:love: och testar olika tonlägen, typ ”bababa” med jääättemörk röst och sen jätteljus. Haha :p

Förresten, tappar ni andra mycket hår? Jag tappar typ en hel hög varje gång jag tvättar eller borstar håret :( börjar kännas som jag ska bli skallig! Tappade sjuukt mycket månaderna efter de två tidigare graviditeterna också men det här tar nog priset! Nu börjar det dock synas lite små fjun vid hårfästet i pannan så det ser ut att växa ut igen! Så snart går man omkring igen med såna där snygga spröt på några centimeter som är helt hopplösa att kamma ner :meh: men skönt att det växer ut igen så klart!
 
Haha vår bebis har också massa jätteroliga grimaser för sig :D:love: och testar olika tonlägen, typ ”bababa” med jääättemörk röst och sen jätteljus. Haha :p

Förresten, tappar ni andra mycket hår? Jag tappar typ en hel hög varje gång jag tvättar eller borstar håret :( börjar kännas som jag ska bli skallig! Tappade sjuukt mycket månaderna efter de två tidigare graviditeterna också men det här tar nog priset! Nu börjar det dock synas lite små fjun vid hårfästet i pannan så det ser ut att växa ut igen! Så snart går man omkring igen med såna där snygga spröt på några centimeter som är helt hopplösa att kamma ner :meh: men skönt att det växer ut igen så klart!
Tappade massor med hår! Blev bättre när jag slutade amma. Nu har jag också typ lång stubb i pannan... sexigt.
 
Haha vår bebis har också massa jätteroliga grimaser för sig :D:love: och testar olika tonlägen, typ ”bababa” med jääättemörk röst och sen jätteljus. Haha :p

Förresten, tappar ni andra mycket hår? Jag tappar typ en hel hög varje gång jag tvättar eller borstar håret :( börjar kännas som jag ska bli skallig! Tappade sjuukt mycket månaderna efter de två tidigare graviditeterna också men det här tar nog priset! Nu börjar det dock synas lite små fjun vid hårfästet i pannan så det ser ut att växa ut igen! Så snart går man omkring igen med såna där snygga spröt på några centimeter som är helt hopplösa att kamma ner :meh: men skönt att det växer ut igen så klart!
Ja, tappar fortfarande stora mängder. Har klippt och mig så det inte är lika långa strån som ligger på kudden varje morgon :p.
 
Idag åkte pappan med sonen på babyrytmiken. Och kommer hem och säger att han vill åka på det fler gånger :). Lite tråkigt bara att det i stort sett bara är mammor där. Var en pappa första gången och så sambon idag då.
 
Idag har 6månadersbwsiktnunh stått på agendan. 8 kg charmtroll, som skulle stå genom kontrollerna 😇

Jag tappar också galet med hår... borstar inte så ofta heller så när jag väl gör det känns det verkligen som hälften följer med.
 
Just lagt in ansökan om förskoleplats :crazy:

Nu var det inte riktigt så illa som det låter. Är FULLT på alla förskolor här i stan och de har just öppnat för höstens anmälningar. Vi vill till ett specifikt ställe (storebror har redan köat dit i 4 månader men finns troligen inga platser före hösten) så bättre ta det säkra före det osäkra. Har ju inget jobb att återgå till och här i Finland har man ju bara 9 månaders föräldraledighet + 56 dagar som är för pappan. Sedan kan man vara hemma tills barnet är 3 år men då får man ut ca 350€ i månaden efter skatt.

Så från september har vi förhoppningsvis plats om det är så att vi skulle behöva, även om han känns väldigt liten, mena storebror är 2 år 2 månader och har ännu inte börjat:angel:
 
Nu känns det som utvecklingen går i en rasande takt. Rullar mage/rygg, försöker sätta sig upp från liggande (lyckas dock inte än), hittar alla möjliga saker att pilla med - nu senast gardinen vid soffan.
Studsar i sittande, väldigt sött.
På babysimmet plaskar han som sjutton numera :D.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190207_215941.jpg
    IMG_20190207_215941.jpg
    200,4 KB · Visningar: 40
Lillan tar sig fram nu, drar sig framåt och upp på knäna med händerna och skjuter sig fram så långt hon kan tills magen tar i golvet. Ser ut som en liten larv :love:
Hon har också börjat ställa sig upp mot möbler och fixar att stå en stund innan hon ramlar. Tur att rumpan är vadderad :)

Hela familjen är friska, sånär på lite snoriga näsor, från förkylningen förutom jag. Nätterna är hemska med rethostan från helvetet. Kan knappt sova och har noll energi dagtid :arghh:. Såklart är det skönt ändå att jag blev värst drabbad och inte lillan, speciellt med alla larm om RS överallt. Vi kommer nog hålla oss hemma mest tills de värsta sjukveckorna är över, längtar efter våren nu!
 
Vi är och hälsar på pappa. 1,5 timme igår och han blev mindre blyg på slutet. Idag ska vi vara här i 5 timmar. Kul, men svårt att veta vad vi ska hitta på i det där lilla rummet. Sova lär han också behöva göra. Kvällen blir lite off när vi är iväg såhär, men det får vi väl stå ut med. Skönt att ha mormor med som assistent.
 
Såklart är det skönt ändå att jag blev värst drabbad och inte lillan, speciellt med alla larm om RS överallt. Vi kommer nog hålla oss hemma mest tills de värsta sjukveckorna är över, längtar efter våren nu!

Vi med, jag är jättenojig :( vi har bekanta som har en dotter som är två månader äldre än vår bebis och hon är inlagd på sjukhus med syrgas :cry: de vet inte vad det är än men jag tänker ju rs direkt. Såå läskigt och hemskt!
 
Vi med, jag är jättenojig :( vi har bekanta som har en dotter som är två månader äldre än vår bebis och hon är inlagd på sjukhus med syrgas :cry: de vet inte vad det är än men jag tänker ju rs direkt. Såå läskigt och hemskt!

Usch vad läskigt. Hoppas hon kryar på sig snabbt. Det går ju bra för de allra flesta.

Min brors vän förlorade en dotter i RS för ett gäng år sen :(. Om jag inte minns fel hade hon nedsatt immunförsvar redan av någon anledning. Men jag känner att det är så onödigt att åka iväg en massa som inte behövs. Det räcker med skiten sonen drar hem från fsk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 801
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 106
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 004
Senast: Sirap
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 638
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp