Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån av era små som fått svamp på tungan? Vår lilla är vit på tungan, jag trodde först det var mjölk som färgat den så, men BVC sa att det är svamp :angel: Och dem sa att man ska ta en topz med lite vichy vatten på och svabba lite i munnen några gånger om dagen, men det hjälper ju inte det minsta :meh:
 
:up:
Nån av era små som fått svamp på tungan? Vår lilla är vit på tungan, jag trodde först det var mjölk som färgat den så, men BVC sa att det är svamp :angel: Och dem sa att man ska ta en topz med lite vichy vatten på och svabba lite i munnen några gånger om dagen, men det hjälper ju inte det minsta :meh:
Man brukar behöva behandla sina bröstvårtor samtidigt också. Kolla in Amningshjälpens hemsida, jag tror de har bra info om svamp :up:
 
Vad korkad jag känner mig just nu. Lillan har varit stökig vid bröstet de senaste dagarna och jag har tänkt att det är som hon börjat rata bröstet till förmån för flaskan, eftersom jag har fått pumpa ur en del så brösten kan få läka. Så tog jag av mig ett armband jag haft under just de dagarna och vips är hon hur lugn som helst vid amningen :o:banghead: Det måste ha gjort ont att ha det i nacken. Stackars liten.
 
Ujuj, det var en jobbig natt. Igen. Det går knappt att andas i värmen och jag blir svettig bara av att ligga i sängen. För min del är det väl mycket hormoner men det är jobbigt för lillkillen också. Vi satt en bra stund på balkongen i natt innan han äntligen kunde somna ordentligt. Han fick ligga i sin korg istället för nestet och jag kunde vrida fläkten rakt på mig :love: det har varit lite mer mulet Idag, hoppas på en bättre natt. Om dagarna sitter vi mest i soffan och ammar och dåsar framför Tv:n. Hängde med föräldrarna och handlade tidigare, skönt med lite variation och ac i både bil och affärer.
 
Barnet låg i nestet bredvid sin pappa, medan jag gjorde mig i ordning för natten. Barnet signalerade tutte.
Lägger mig i sängen när jag är klar, lägger barnet bredvid mig, tar fram bröstet och barnet lägger näsan tätt intill - och somnar :love:. Bröstet är verkligen mer än bara mat/vätska, det är trygghet och närhet också.
 
Barnet låg i nestet bredvid sin pappa, medan jag gjorde mig i ordning för natten. Barnet signalerade tutte.
Lägger mig i sängen när jag är klar, lägger barnet bredvid mig, tar fram bröstet och barnet lägger näsan tätt intill - och somnar :love:. Bröstet är verkligen mer än bara mat/vätska, det är trygghet och närhet också.
Jag vet inte vad min onge vill ha just nu. Typ allt det där på en gång för jag kan knappt lägga ner honom just nu. Har sovit dåligt i tre nätter nu. I natt var värst tror jag. Jag har sovit kanske en dryg timme i sträck i natt som mest och däremellan bara slumrat och somnat till med honom i famnen. Han äter typ hela tiden och blir hysterisk om jag lägger ner honom. Känner mig helt mosig i huvudet.
 
Känner mig som återuppstånden ifrån de döda. Har haft njurbäckeninflammation med över 40 graders feber. Ingen direkt hit i värmen kan jag säga. :angel:
Men nu har antibiotikan kickat, och livet är på rätt köl igen.:)

Lillebror är rätt nöjd vad det verkar. Han hänger mest med på det som bjuds för dagen, men tycker nog att det eg är lite väl varmt för att vara helt ok. Vem känner inte så liksom :cautious:.
 
Jag vet inte vad min onge vill ha just nu. Typ allt det där på en gång för jag kan knappt lägga ner honom just nu. Har sovit dåligt i tre nätter nu. I natt var värst tror jag. Jag har sovit kanske en dryg timme i sträck i natt som mest och däremellan bara slumrat och somnat till med honom i famnen. Han äter typ hela tiden och blir hysterisk om jag lägger ner honom. Känner mig helt mosig i huvudet.
Hur gammal är han nu? De har en ökningsperiod vid ca 3 veckor. Kan det vara den?
 
Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 5/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Födda
16/4 hemlig, pojke (Benjamin), 2366 gram, 48 cm, kl 17.38 akutsnitt
16/6 KattenKorven, flicka, 3840 g, 51 cm, kl 01:12
18/6 vinkelina, pojke. 4190g, 52 cm kl 23:49. Igångsättning
24/6 IsisEm, pojke, 3365 g, 51 cm, kl 05:18. Igångsättning pga vattenavgång, slutade med akutsnitt
27/6 Manji, flicka, 3000 g, 49 cm kl 16:56
28/6 Hjartagna, pojke, 3910 g, 52 cm, 35 cm huvud. Kl 10:52
30/6 Cilla89a, flicka, 2735 g, 46 cm kl 16.56
30/6 Honungshumlan, flicka, 4275 g, 54 cm, kl 08.49
9/7 Zaga, flicka, 3225 g, 49 cm, kl 03.14
9/7 Rund, 2 flickor, Tv1 3370 g 49 cm och tv2 3415 g 47 cm. Kl 19.05 & 19.29.
10/7 feny, flicka 3450 g, 49 cm, kl 02.19


Puttar fram listan för att se vilka fler som har olydiga bebisar. @hera_ har ju fått, men du har inte skrivit in dig under födda-rubriken. :) Hur är det med @miniärta ? Har din kommit?

Här börjar vi tro att det inte kommer att komma någon bebis. :meh: Inga tecken, inga känningar, ingenting... Men det är klart - hen har väl ingen lust att komma ut i den här värmeböljan. Det är väl skönare att skvalpa runt därinne.
 
Här bara bråkar vi vid bröstet idag. Har haft svårt att dricka själv idag (blir så ibland för mig om jag har dålig vätskebalans i kroppen. Mår illa av vatten/vätska då)
Vet inte hur snabbt de påverkar mjölknivån. Pumpade ut 60 ml i morse då jag åkte SJÄLV till frissan. Tyvärr blev den kvarglömd på diskbänken lite för länge efteråt.
 
Hur gammal är han nu? De har en ökningsperiod vid ca 3 veckor. Kan det vara den?
Han är 4 veckor nu. Det är säkert en kombination av det och värmen. Han har ju inte gjort annat än käkat i flera dagar nu men var kinkig hela gårdagen då han knappt sov något.

I natt övergav vi sovrummet och lade oss i soffan istället. Vi har sovit mycket bättre! Jag har ställt ihop fåtöljen och soffan så nestet kan ligga i fåtöljen bredvid mig. Lite meckigare men värt den öppna balkongdörren. Vi var nog övertrötta båda två så det var en lättnad. Vi har sovit massor med timmar i sträck!
 
Han är 4 veckor nu. Det är säkert en kombination av det och värmen. Han har ju inte gjort annat än käkat i flera dagar nu men var kinkig hela gårdagen då han knappt sov något.

I natt övergav vi sovrummet och lade oss i soffan istället. Vi har sovit mycket bättre! Jag har ställt ihop fåtöljen och soffan så nestet kan ligga i fåtöljen bredvid mig. Lite meckigare men värt den öppna balkongdörren. Vi var nog övertrötta båda två så det var en lättnad. Vi har sovit massor med timmar i sträck!

Vi hade svalare väder igår (och regn!) och min lilla har sovit mycket bättre än tidigare dagar och nätter samt varit så himla nöjd när hon varit vaken 😊 Det påverkar säkert en hel del.
Nu ska det dock bli 30 grader i eftermiddag igen. 😒
 
Vi hade svalare väder igår (och regn!) och min lilla har sovit mycket bättre än tidigare dagar och nätter samt varit så himla nöjd när hon varit vaken 😊 Det påverkar säkert en hel del.
Nu ska det dock bli 30 grader i eftermiddag igen. 😒
"Gilla" på allt utom 30 grader...
 
+ @hemlig
Tack! Det var inte så skoj, mest för att febern var så jäkla hög med tillhörande (för mig) nojor. Fick för mig så fort jag blundade att det stod människor runt sängen och tittade ner på mig O_o:nailbiting:.
Största problemet nu är att antibiotikan gör så att kaffet smakar bränt bröd :arghh:.
Var det som hallucinationer alltså? O_o Eller "bara" en känsla? Låter obehagligt hursom.

Att kaffet smakar bränt bröd känns som ett helt okej substitut för njurbäckeninflammation :D
 
Var det som hallucinationer alltså? O_o Eller "bara" en känsla? Låter obehagligt hursom.

Att kaffet smakar bränt bröd känns som ett helt okej substitut för njurbäckeninflammation :D
Alltså så fort jag blundade ”stod dom där” så att säga. Men jag fattade på nåt plan att det var hjärnspöken. Inte första gången jag får för mig knasigheter när jag har feber :meh:O_o.

Idag går AC’n för fullt här hemma, har lånat av syster medans som är iväg en vecka. Ljuva svalka!! :heartheart:heart
Hur klarar ni andra värmen? G är en varm herre som nog eg är bättre anpassad till typ nordpolen känns det som.
 
Här har det varit svalare i två dagar nu (inte lika hett är väl närmare sanningen dock). Märker på B att han är nöjdare. Hänger inte vid tutten på samma sätt utan kan faktiskt sova själv emellanåt. Och mer nöjd sina vakna stunder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 000
Senast: _Elly_
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 575
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
492
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 993
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp