Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni vet det där när man haft ca 8 månader på sig att skaffa saker och ting, men inte fått tummen ur ändan. Blev dyr månad med både sittdel till vagnen och ny bilstol :banghead:

Liggdelen börjar bli trång på längden och babyskydden börjar kilona komma emot :o. Vete tusan hur man skall börja organisera resorna när jag är ensam. Har ju varit så praktiskt att bära med babyskyddet när jag lämnar storebror på parklek. Han står ju dessutom inte stilla och mycket trafik på den gatan
 
Ni vet det där när man haft ca 8 månader på sig att skaffa saker och ting, men inte fått tummen ur ändan. Blev dyr månad med både sittdel till vagnen och ny bilstol :banghead:

Liggdelen börjar bli trång på längden och babyskydden börjar kilona komma emot :o. Vete tusan hur man skall börja organisera resorna när jag är ensam. Har ju varit så praktiskt att bära med babyskyddet när jag lämnar storebror på parklek. Han står ju dessutom inte stilla och mycket trafik på den gatan
Bärsele till minsta?
 
Funderat men han väger 11 kg och jah har en kronisk inflammation i vänster axel
Ringsjal? Då bär du bara på en axel. Men det kanske blir för tungt. Går ju dock att bära på ryggen även i ringsjal, har dock inte provat själv än.
tesåg jag folk som hade barn i sele. Som en hundsele alltså, med koppel. Då kände jag att det var skumt, nu känner jag att det var rätt praktiskt för att barnet in skulle springa iväg.
 
Ni vet det där när man haft ca 8 månader på sig att skaffa saker och ting, men inte fått tummen ur ändan. Blev dyr månad med både sittdel till vagnen och ny bilstol :banghead:

Liggdelen börjar bli trång på längden och babyskydden börjar kilona komma emot :o. Vete tusan hur man skall börja organisera resorna när jag är ensam. Har ju varit så praktiskt att bära med babyskyddet när jag lämnar storebror på parklek. Han står ju dessutom inte stilla och mycket trafik på den gatan

Jag börjar också fundera kring babyskyddet här. Han vägde vid 6 mån-besöket drygt 11 kg. Babyskyddet har viktgräns på 13 kg och börjar dessutom bli lite trång vid axlarna. Så inom en månad tror jag att dottern får börja sitta på bälteskudde och bebisen får börja sitta i hennes bilbarnstol :) (dottern är 6 år så hon har suttit lääänge i bilbarnstol). Men vi får nog kika runt lite för en av bilbarnstolarna är lite skruttig och behöver nog uppdateras (vi har 6 st!! :crazy: Två i min bil, två i makens och två i mormors :D) och vi behöver nog minst två bälteskuddar för att kunna hämta och lämna smidigt!
 
Vårat babyskydd börjar oxå bli för litet 🙈 fastän bebis knappt är fem månader. Det är trångt vid axlarna och han väger 8 kg redan. Sittdelen t vagnen har vi redan börjat använda då han började protestera tidigt med att ligga platt i liggdelen :meh:
 
Vi har egentligen ingen panik att byta rent storleksmässigt på bebis, däremot är ju bilstolarna säkrare än babyskydden därför ska vi byta nu direkt när dottern lärt sig sitta.

Lutar åt en Besafe izi plus. Någon som har den i en V70 av nyare modell och kan säga om det blir väldigt trångt?
Klarar man sig med en stol eller behöver man en i varje bil? Svårt att säga kanske men barnet ska åka i båda bilarna. Orkar man flytta stolen.....?
 
Vi har egentligen ingen panik att byta rent storleksmässigt på bebis, däremot är ju bilstolarna säkrare än babyskydden därför ska vi byta nu direkt när dottern lärt sig sitta.

Lutar åt en Besafe izi plus. Någon som har den i en V70 av nyare modell och kan säga om det blir väldigt trångt?
Klarar man sig med en stol eller behöver man en i varje bil? Svårt att säga kanske men barnet ska åka i båda bilarna. Orkar man flytta stolen.....?
Kan bara svara för mig själv och mannen eg, men NEJ man orkar inte flytta 🙈😊.
 
Bvc idag. 68,7 cm lång och 8265 g tung. Snart 8 mån. Trodde att han skulle växt mer men följer kurvan, så då är det väl bra då. Innan besöket var vi på öppna förskolan och tog en rask promenad i solen. I vinterjackan... varmt!
 
Vi har egentligen ingen panik att byta rent storleksmässigt på bebis, däremot är ju bilstolarna säkrare än babyskydden därför ska vi byta nu direkt när dottern lärt sig sitta.

Lutar åt en Besafe izi plus. Någon som har den i en V70 av nyare modell och kan säga om det blir väldigt trångt?
Klarar man sig med en stol eller behöver man en i varje bil? Svårt att säga kanske men barnet ska åka i båda bilarna. Orkar man flytta stolen.....?

Sonen har en izi plus i stora bilen. Det är ett stort schabrak till stol så sambon som är 190cm kan inte sitta bekvämt framför i en V70, vi har testat i mina föräldrars bil. Jag som är 155cm har inte riktigt samma problem :p.
Annars är vi väldigt nöjda med den stolen.

I lilla bilen har han en Britax Maxway och den är också bra, men går inte att justera lika smidigt till sovläge.

Vi får kanske byta ut vår Toyota Avensis till en Skoda Superb eller VW Passat för att få in sambons långa ben och båda barnen bakåtvänt i baksätet. Jag vill helst inte ha en av dem fram, vilket nog är oundvikligt om vi ska behålla bilen, tyvärr.
 
Klarar man sig med en stol eller behöver man en i varje bil? Svårt att säga kanske men barnet ska åka i båda bilarna. Orkar man flytta stolen.....?

Vi har bara en stol till storebror och två bilar. När man lärt sig går de rätt smidigt att flytta även om jag säger fula ord. Kommer dock beställa dubbla "spännremmar" nu så att de är färdigt monterade i bilarna, är det som tar mest tid då jag har skenor för det i min bil, medan i mannens måste man vira runt framsätet. Vill beställa så att vi skulle ha stolar i båda bilarna men mannen sätter sig på tvären och tycker det bli för dyrt. Har max-way idag och kommer nog bli samma till lillebror
 
alltså blä vad man blir blödigt nuförtiden. Dödskrock ca 50 km från oss där manliga chaffören och ett yngre barn dog. Ett spädbarn i samma bil överlevde men är svårt skadade. Tidigare läste man ju bara snabbt genom sådana nyheter men numera knyter det sig i magen och jag vill bara gå och krypa ihop bredvid mina gossar. (och mannen då vissa dagar ;) )
 
alltså blä vad man blir blödigt nuförtiden. Dödskrock ca 50 km från oss där manliga chaffören och ett yngre barn dog. Ett spädbarn i samma bil överlevde men är svårt skadade. Tidigare läste man ju bara snabbt genom sådana nyheter men numera knyter det sig i magen och jag vill bara gå och krypa ihop bredvid mina gossar. (och mannen då vissa dagar ;) )
:( Fy så tragiskt.
Har också blivit jättekänslig för att läsa/höra sånt där. Förut var det ju självklart också tragiskt att läsa, men nu liksom skär det i hjärtat.
 
Tycker mig ana en skugga i tandköttet vänster nedre framtand. Och han är definitivt skrikigare just nu.. vilket är lite småjobbigt idag med tanke på att han väckte mig 5 i morse. Det verkar som han tycker det är lite besvärligt. Stackars pojke. Hoppas på en mindre orolig natt så vi båda har lättare att hantera det imorgon.

Är det någon här som testat byxblöjor? Alltså, har man någon särskild teknik för att få av dem utan att kladda ner hela benen med brumm typ? Tyckte det var lite av en utmaning att få på dem också på den sprattlade lilla masken.. ligga still är inte hans grej.
 
Tycker mig ana en skugga i tandköttet vänster nedre framtand. Och han är definitivt skrikigare just nu.. vilket är lite småjobbigt idag med tanke på att han väckte mig 5 i morse. Det verkar som han tycker det är lite besvärligt. Stackars pojke. Hoppas på en mindre orolig natt så vi båda har lättare att hantera det imorgon.

Är det någon här som testat byxblöjor? Alltså, har man någon särskild teknik för att få av dem utan att kladda ner hela benen med brumm typ? Tyckte det var lite av en utmaning att få på dem också på den sprattlade lilla masken.. ligga still är inte hans grej.

Byxblöjor och bajs. Dra sönder dem i sidan (båda sidorna/utsidorna av låren, där de är "fogade") så kommer det inget bajs på benen
 
Mormor på besök igen då pappa jobbar lång period igen (8 dagar).
B tittade lite misstänksamt på mormor när vi hämtade henne vid tåget, sen vi kom hem har det dock inte varit några bekymmer utan han verkar komma ihåg henne :).
 
Klarar man sig med en stol eller behöver man en i varje bil? Svårt att säga kanske men barnet ska åka i båda bilarna. Orkar man flytta stolen.....?

Du kan ju gissa mitt svar med tanke på att vi har 6 st bilbarnstolar :D (eller nu 7 st för fyndade en från 2018 för 400 spänn igår!) vi skulle aldrig palla att flytta dem! Dessutom turas vi om att hämta och lämna så det skulle inte funka.
 
Tycker mig ana en skugga i tandköttet vänster nedre framtand. Och han är definitivt skrikigare just nu.. vilket är lite småjobbigt idag med tanke på att han väckte mig 5 i morse. Det verkar som han tycker det är lite besvärligt. Stackars pojke. Hoppas på en mindre orolig natt så vi båda har lättare att hantera det imorgon.

Är det någon här som testat byxblöjor? Alltså, har man någon särskild teknik för att få av dem utan att kladda ner hela benen med brumm typ? Tyckte det var lite av en utmaning att få på dem också på den sprattlade lilla masken.. ligga still är inte hans grej.

Jag brukar tvätta av bebis under tiden som hon rullar runt på skötbädden och klättrar upp i fönstret bakom bänken i tvättstugan:cautious::D. När hon är ren ställer jag henne upp så hon lutar sig mot min axel och så tar jag på up&go som ett par byxor.

När sonen var lite äldre bytte jag på honom när han stod upp mot soffbordet eller liknande. Det var inte lönt att försöka lägga honom ner.
 
Vi blir verkligen aldrig av med sjukan här hemma, det vandrar fram och tillbaka mellan mig och Nora och har pågått i snart 3 veckor! Och jag har fått en rethosta som inte är utav denna värld! :wtf: Typ så jävla illa så vågade inte sitta på kontoret och jobba i onsdags utan fick hämta hem datorn och skulle sitta hemifrån men då har skärmen lagt av :banghead: Så fick åka och jobba på kontoret igår istället :nailbiting: Men det gick okej genom att sippa massa vatten och tugga tuggummi hela dagen...

Jag längtar SÅ mycket till vabruari och dessa förkylningstider är över!!!

Och jag vill börja jobba 3 dagar i veckan istället för 1 dag som det är nu för det känns ju knappt lönt! Men sambon är ju inte riktigt med på det :meh:
 
48A4BFA8-7069-4E78-9B13-CAAEF275CC0D.jpeg


Tycker ni inte att pincettgreppet ser bra ut? (Kunde inte låta bli:angel:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 000
Senast: _Elly_
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 575
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
492
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 993
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp