Sommarföräldrar 2018, del 3

Älskar utvecklingssprång. Not :cautious: :banghead:

Han har alltid varit lite tidig mot appen som säger att de börjar om 5 dagar. Vi har nu haft 4 dagar av KONSTANT skrik och gnäll samt oroliga nätter. Bara 30 dagar kvar då
 
Liten har varit förkyld och har nu smittat mig också. Dessutom har han idag fått diarré, som tycks bli värre :(. Får åka och köpa blåbärspuré imorgon. Han har varit som vanligt i pigghet i alla fall hittills.
 
Liten har varit förkyld och har nu smittat mig också. Dessutom har han idag fått diarré, som tycks bli värre :(. Får åka och köpa blåbärspuré imorgon. Han har varit som vanligt i pigghet i alla fall hittills.
Ja, men just det! Blåbär är lite stoppande va? Lillkillen här äääälskar blåbär och jag har inte kopplat ihop det med den lite trögare magen. Nu gillade han ju att gotta i sig en tesked messmör också, så problem solved :D
 
Igår tog lillan sina två första riktiga steg hemma i köket. Hon blev 11mån i torsdags. Hon är väldigt försiktig så hon vågar inte riktigt, men är egentligen så stadig att hon borde kunna gå utan problem. Det har räckt att hålla henne i en hand när hon går några dagar nu. Så det ska bli spännande att se när hon verkligen vågar.
 
Jag jobbar helg och det innebär att jag sover hos mormor. Medan pappan och barnet är kvar hemma. Första natten iväg. Tror jag är mer nervös än både pappan och barnet :p.
 
Sonen hade sovit nonstop hela natten igår...så i natt är det jag som sover i gästrummet. Amning i all ära, men han behöver det inte fysiskt och sömnen är viktig för oss alla.
Tänker om han och pappan får sova själva några nätter kanske han inte tänker på amning sen.
 
Vi har fått förskoleplats från september. Skrämmande, han är ju så lite. Tror dock vi kommer köra typ 15h i veckan (har rätt till 20) funkar det inte får han vara hemma och testa i januari igen
 
Vi har fått förskoleplats från september. Skrämmande, han är ju så lite. Tror dock vi kommer köra typ 15h i veckan (har rätt till 20) funkar det inte får han vara hemma och testa i januari igen
Vi ska också köra så. Tror det passar med några timmar varje dag för lång och långsam inskolning för min Lilleman. Hoppas det blir bra för er med!
 
Vi ska också köra så. Tror det passar med några timmar varje dag för lång och långsam inskolning för min Lilleman. Hoppas det blir bra för er med!

Jag är ju utan jobb och är rätt hög belastning på det stället som vi har närmast (köat sedan december för att få in storebror dit) så vågar inte chansa på att ha lillebror hemma ifall jag får ett jobb. Kan vara rätt skönt också iom att min man skall börja jobba nätter också så kan vi kanske ta lite längre dagar hans "sovdagar". Inte lätt att hålla två barn tysta mellan 8-14/15 ;)
 
Alltså, jag saknar amningen nåt enormt. Det är jätteskönt att han sover hela nätter, men den där närheten amningen ger... kanske känns det bättre när vi ska prova att jag sover i sovrummet igen, även om pappan ska ha barnet närmast i nuläget.
Ångrar nästan att vi slutat :(.
 
Alltså, jag saknar amningen nåt enormt. Det är jätteskönt att han sover hela nätter, men den där närheten amningen ger... kanske känns det bättre när vi ska prova att jag sover i sovrummet igen, även om pappan ska ha barnet närmast i nuläget.
Ångrar nästan att vi slutat :(.

Fattar precis vad du menar. Nu ammar ju jag ännu men har så svårt att sluta. Som det ser ut nu ammar vi morgon och kväll plus nattetid (är inne i ett språng + tänder så blir kanske 3 gånger nattetid) Det är ju så mysigt. Samttidigt så skulle jag sluta kunde jag börja äta starkare smärtmediciner vilket jag skulle behöva (kronisk ledsjukdom) Men som sagt, så svårt att sluta
 
Vår lillbebis är tio månader nu och äter rejält med riktig mat flera gånger per dag, typ yoghurt, mackor, fruktpure och samma mat vi äter till lunch och middag. Men han älskar att amma också :p tror inte det är så mycket hunger utan han kan liksom vilja ligga och myssnutta länge direkt efter maten till exempel. Om han inte får blir han jätteledsen, gråter och säger ”tuuuuuttteeee”:cry: jag har liksom inte hjärta att säga nej så han har fått snutta och på måndag börjar jag jobba så jag tänker att maken får lösa det litegrann:angel: tror inte det blir något jätteproblem för han är ju väl medveten om att pappa inte har någon tutte och verkar nöjd hos pappa ändå:angel: hoppas jag inte får världens mjölkstockning bara.
 
Nu har vi hittat på nått nytt. Han vaknar och gallskriker. Är riktigt arg. Inget hjälper att trösta. Tar man honom i famnen blir han mer arg. Tror inte på nattskräck för får han bröst slutar han genast ropa. Utan bröst kan han hålla på 20-30 min. Perfekt när man försöker sluta amma 🤯
 
Jim är en klätterapa precis som sina syskon.
31502
 
Vad fort tiden går! Noah blir ett år på måndag. Han är inte heller döpt än.. Vi ska ta tag i det snart och kontakta kyrkan som pappa vill döpa honom i. Pappa har för övrigt kommit tillbaka, barnet vänjer sig snabbare än mamma som är van att göra allting själv (Och på sitt eget sätt)... Men det är mest bra i alla fall.
 
Vad äter er till kvällsmål. Här är det en flaska välling (ca 3 dl) kl 18. Senare går inte om man vill ha hörseln i behåll. Somnar 18:30-19 för natten. (Middag äts ca 16:30)

Men han är hungrig kring kl 22 och vill då amma. Ammar nu endast då plus ev 1-2 gånger på natten.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 134
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 363
Senast: G-uldlock
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 204
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp