Sommarföräldrar 2018, del 3

Igår skulle jag köra undan skottkärran och A ville bli buren. Så hon fick åka skottkärra, tydligen var det jättekul, för när jag kom tillbaka efter att hämtat en grej hade hon klättrat upp i den och stod där med ett stort leende på läpparna. Himla tur att den inte välte.
 
Igår skulle jag köra undan skottkärran och A ville bli buren. Så hon fick åka skottkärra, tydligen var det jättekul, för när jag kom tillbaka efter att hämtat en grej hade hon klättrat upp i den och stod där med ett stort leende på läpparna. Himla tur att den inte välte.

Som då pappa plockade äpplen här då
 

Bifogade filer

  • BCCE5FF9-6358-472B-ACE1-EB9C63BDBEAD.jpeg
    BCCE5FF9-6358-472B-ACE1-EB9C63BDBEAD.jpeg
    259,9 KB · Visningar: 40
Usch. Nu har A åkt på magsjuka. Hon kräktes igår kväll, en gång under natten och igen på morgonen. Inget under dagen så vi började andas ut, men så kräktes hon rejält nu ikväll igen. Hoppas att vi andra klarar oss undan eländet..
 
Hej hoj! Long time, no inlägg! Jag hade ju sedan länge tänkt avsluta mitt konto här men jag har fått så himla snälla och peppande PM, så jag stannar kvar ett tag till. :love: Och då måste jag ju uppdatera om hur det går med ungen!

Min lilla L är dryga 15 månader nu och växer så det knakar. Kan gå själv men vägrar av någon anledning göra det - går med stöd eller kryper. Hon krälar fram till mig eller sin pappa och uppmanar bestämt "Gågågå!" och då är det bara att ta hennes hand och knata iväg. :D Hon vägrar sitta i vagn, vill vara med överallt och sköter scannern superproffsigt när vi självscannar på Ica. :) Ammas fortfarande på nätterna eftersom jag är alldeles för trött för att initiera någon avvänjning. Storasyrran ammades till 18 månader, så jag kännner att jag fortfarande har lite marginal. Säger "Vovve", "Kisse", "Titta dä", "Pappa" och "Mamma" (och så det eviga "Gågågå" såklart!) I januari ska hon skolas in på samma föris som storasyrran går på. Nervöst! :nailbiting:
 
Ikväll ställde sonen sig upp själv och stod flera sekunder. Han sträckte på armarna rakt upp och skrattade, så lycklig över att ha hittat balansen :D. Han gjorde det gång på gång på gång.
Tror han kommer börja gå själv snart :nailbiting::D.
Blir 18 månader imorgon.
 
Ikväll ställde sonen sig upp själv och stod flera sekunder. Han sträckte på armarna rakt upp och skrattade, så lycklig över att ha hittat balansen :D. Han gjorde det gång på gång på gång.
Tror han kommer börja gå själv snart :nailbiting::D.
Blir 18 månader imorgon.

Vilket sammanträffande, vår unge började gå just igår! Han tog sina första steg helt på egen hand! :love: Jag var dock på jobbet då:arghh:
visst är det såå charmigt att de blir så stolta och glada! De är liksom väl medvetna om vilken stor sak det är att lära sig stå och gå :love:
 
Vilket sammanträffande, vår unge började gå just igår! Han tog sina första steg helt på egen hand! :love: Jag var dock på jobbet då:arghh:
visst är det såå charmigt att de blir så stolta och glada! De är liksom väl medvetna om vilken stor sak det är att lära sig stå och gå :love:
Kan ju vara för att mamman glatt tjoade också :D :p
 
Efter 8 veckor kan damen räknas som inskolad på förskolan :up:
Igår hade hon haft överlägset bästa dagen, både ätit, somnat snabbt och lätt och sovit 50 min. Och bästa, inte varit ledsen på hela dagen.

Så nu vet vi att det kan funka, sen är det lite upp till damen om hon vill eller inte :angel:
 
Här tar vi också staplande steg på egen hand. 2-3 åt gången. Mamma önskar att klumpen på 13kg gärna börjar gå snart
 
Jag har sagt tidigare att han utvecklas i ett rasande tempo och så fortsätter det. Idag kom han på att han kunde ställa sig på alla fyra och gå så, som en gorilla :D.
 
Här är vi i en mamma-fas. Gråter när mamma går, gråter när han går ifrån mamma. Vill vara nära. Trött kille, dessutom. Sover mer än vanligt just nu.
Det skär i mitt hjärta när han blir ledsen, även om jag vet att det går över i stort sett direkt.
Har läst att det finns en separationsfas vid 18 månaders ålder och det stämmer ju rätt bra här.
 
Här är vi i en mamma-fas. Gråter när mamma går, gråter när han går ifrån mamma. Vill vara nära. Trött kille, dessutom. Sover mer än vanligt just nu.
Det skär i mitt hjärta när han blir ledsen, även om jag vet att det går över i stort sett direkt.
Har läst att det finns en separationsfas vid 18 månaders ålder och det stämmer ju rätt bra här.

Vi är inne i det sista språnget. Halleluja. Har tydligen en kille med attityd. Säger man nej så pruttar han med munnen. Typ som en tonåring. Perfekt kombinerat med storebrors treårsfas.

Vi var däremot en pappafas (förutom på natten) :banana: Skönt tycker mor som faktist får sitta själv på toa ibland
 
Vi är inne i det sista språnget. Halleluja. Har tydligen en kille med attityd. Säger man nej så pruttar han med munnen. Typ som en tonåring. Perfekt kombinerat med storebrors treårsfas.

Vi var däremot en pappafas (förutom på natten) :banana: Skönt tycker mor som faktist får sitta själv på toa ibland
Prutta med munnen-fasen hade vi i somras, han gjorde det särskilt om främlingar eller folk han inte kände väl pratade med honom :D.
Nu har han börjat ruska på huvudet istället :p.
 
Här är vi i en mamma-fas. Gråter när mamma går, gråter när han går ifrån mamma. Vill vara nära. Trött kille, dessutom. Sover mer än vanligt just nu.
Det skär i mitt hjärta när han blir ledsen, även om jag vet att det går över i stort sett direkt.
Har läst att det finns en separationsfas vid 18 månaders ålder och det stämmer ju rätt bra här.

Låter som Nora. Hon är så otroligt mammig just nu, innan har hon inte direkt varit varken mammig eller pappig utan vi har funkat lika bra båda två.
Men nu vill hon inte alls vara med pappa utan bara med mig, och gärna bli runtburen på hela tiden. Sätter man henne på golvet så går jorden under typ.
Så det är lite tufft. Kan knappt lämna över till pappa för att gå och duscha ens :down:
 
Idag är det världsprematurdagen. En dag jag för bara drygt 1,5 år sen aldrig hört talas om.
Det var en smärre chock när vi fick veta, i v.33 då vi åkte in för kontroll av minskade fosterrörelser, att bebis behövde komma ut. Nu!
Inte alls den start på föräldraskapet som vi tänkt och det tog mig från denna tråd in i vårföräldrar-18 tråden istället :p.

Så tacksam att vi fick komma in på kontroll den där dagen i april och att vi har den bra vård vi har i Sverige.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20181117-103816~2.png
    Screenshot_20181117-103816~2.png
    216,3 KB · Visningar: 8
Jag har inte uppdaterat här på länge.
Gustav är....sjövild.. :crazy:
Springer omkring och gör hyss all vaken tid i stort sett. :p
Förskolan funkar bra, underlättar nog att det inte är jag som lämnar. För han är och har alltid varit mammig delux. Surt för min man som är en väldigt närvarande pappa, som ratas fullständigt.

Maten har äntligen lossnat lite, med ett bakslag när varenda tand i käften bestämde sig för att komma samtidigt (kändes det som).

I övrigt vill jag ha snö, eller iaf fruset i marken. Hatar november när det är som det har varit i år! Hunden är skitig, katten är skitig, barnen är SKITIGA. Är jag ensam om att längta desperat efter att torrt utomhus? :cautious:
 
Jag har inte uppdaterat här på länge.
Gustav är....sjövild.. :crazy:
Springer omkring och gör hyss all vaken tid i stort sett. :p
Förskolan funkar bra, underlättar nog att det inte är jag som lämnar. För han är och har alltid varit mammig delux. Surt för min man som är en väldigt närvarande pappa, som ratas fullständigt.

Maten har äntligen lossnat lite, med ett bakslag när varenda tand i käften bestämde sig för att komma samtidigt (kändes det som).

I övrigt vill jag ha snö, eller iaf fruset i marken. Hatar november när det är som det har varit i år! Hunden är skitig, katten är skitig, barnen är SKITIGA. Är jag ensam om att längta desperat efter att torrt utomhus? :cautious:
Nej, jag längtar också efter rent och torrt ute. Hellre snö än det här blöta mörkret.
 
Magsjuka med barn. Vilken pers. Mannen och äldsta sonen däckade igår (storebror började 1:30 på natten. Igen med sömn för mig efter det) jag mår fruktansvärt illa och kan inte äta men annars ”ok”. Förutom att jag åkt på en öroninflammation i natt :banghead: så ingen sömn ingen.

Lillebror. Han är frisk. Och har tråååååkigt. Ingen orkar med honom stackarn.

Glad att vi normalt nästan inte ser på tv, för nu kan den vara på utan dåligt samvet (”kan” hända att de råkade kolla 5 h ingår :angel:) och så finns det mikromat som är helt ok att värma
 
Magsjuka med barn. Vilken pers. Mannen och äldsta sonen däckade igår (storebror började 1:30 på natten. Igen med sömn för mig efter det) jag mår fruktansvärt illa och kan inte äta men annars ”ok”. Förutom att jag åkt på en öroninflammation i natt :banghead: så ingen sömn ingen.

Lillebror. Han är frisk. Och har tråååååkigt. Ingen orkar med honom stackarn.

Glad att vi normalt nästan inte ser på tv, för nu kan den vara på utan dåligt samvet (”kan” hända att de råkade kolla 5 h ingår :angel:) och så finns det mikromat som är helt ok att värma
Hoppas det går över fort.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 127
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 354
Senast: G-uldlock
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 186
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp