Sommarföräldrar 2018, del 3

Känns som det är mycket magsjuka i år, två kollegor på jobbet med familjer har varit magsjuka senaste veckan :nailbiting:

Och Nora är sjuk för första gången. Tidigare har hon bara varit förkyld ett par gånger, men nu har hon 39 graders feber och det är riktigt tufft :down: Hon är så himla ledsen till och från hela dagarna och vill bara bli buren på.
Stackars liten.
 
Ni som hunnit ge era 18 mån vaccin, upplevde ni några biverkningar?
Nora fick i tisdags och har nu fått diarré, men är i övrigt som vanligt. Vad jag läst så är det vanligast med feber och prickar nån vecka efter vaccinationen (vilket även vår BVC sköterska sa).
Frågan är om det är nån typ av magsjuka, eller det kan vara en biverkning från vaccin?
 
Ni som hunnit ge era 18 mån vaccin, upplevde ni några biverkningar?
Nora fick i tisdags och har nu fått diarré, men är i övrigt som vanligt. Vad jag läst så är det vanligast med feber och prickar nån vecka efter vaccinationen (vilket även vår BVC sköterska sa).
Frågan är om det är nån typ av magsjuka, eller det kan vara en biverkning från vaccin?
Ingen biverkning alls för sonen.
 
Ni som hunnit ge era 18 mån vaccin, upplevde ni några biverkningar?
Nora fick i tisdags och har nu fått diarré, men är i övrigt som vanligt. Vad jag läst så är det vanligast med feber och prickar nån vecka efter vaccinationen (vilket även vår BVC sköterska sa).
Frågan är om det är nån typ av magsjuka, eller det kan vara en biverkning från vaccin?

Dottern fick på en onsdag, på söndag em samma vecka gick hon från glad och nöjd till 38,8 i feber på vad som kändes som en sekund. Höll i sig i ca 2,5 dygn. Inget annat än hög feber.
 
Ni som hunnit ge era 18 mån vaccin, upplevde ni några biverkningar?
Nora fick i tisdags och har nu fått diarré, men är i övrigt som vanligt. Vad jag läst så är det vanligast med feber och prickar nån vecka efter vaccinationen (vilket även vår BVC sköterska sa).
Frågan är om det är nån typ av magsjuka, eller det kan vara en biverkning från vaccin?

Fick för elva dagar sedan. Igår var hon grinig och lätt att bli ledsen på ett sätt som hon inte brukar. Tog aldrig tempen dock så vet inte om det var feber. Annars inget hittills 😊
 
Fortsätter på mässlingsvaccinet

Har alla fått sin spruta i armen, ingen som fått i ben? Även ni med små tunna barn? Ska använda emla och behöver veta att jag sätter det rätt :)

Och visst är det bara en spruta den här gången?
 
Fortsätter på mässlingsvaccinet

Har alla fått sin spruta i armen, ingen som fått i ben? Även ni med små tunna barn? Ska använda emla och behöver veta att jag sätter det rätt :)

Och visst är det bara en spruta den här gången?
Sonen har fått alla sina vaccinationer i låren.
 
Fortsätter på mässlingsvaccinet

Har alla fått sin spruta i armen, ingen som fått i ben? Även ni med små tunna barn? Ska använda emla och behöver veta att jag sätter det rätt :)

Och visst är det bara en spruta den här gången?

En spruta ja, här i armen. Hon reagerade inte ens (en annan sköterska blåste såpbubblor). 9,7 kg på 82 cm, så hon är ju ingen tungviktare direkt.
 
Fick hämta hem "febrig" kille från förskolan idag. Vet dock inte med deras mätare, de menade att han skulle ha 38,6 men enda skillnaden vi såg på honom var att han är lite gnällig samt sov middag 2 timmar i stället för 1. Vi har ingen egen mätare men han kändes bara lite varm så tippar runt 37.

Nå, som tur var kan han vara hemma i morgon med mig, bättre att ta det lugnt innan jul. Vi har varit sjuka mer eller mindre i ett sträck sedan mitten på november :cautious:
 
Jag har försökt trappa ner amningen inför min tjänsteresa över natten idag. Hon har varit så Arg. Jag har gett henne en flaska istället för att söva henne med amning. Den har hon skickat iväg tvärs över rummet, slängt sig på golvet och skrikit i upp mot en timme innan hon accepterar flaskan och sen somnar. Jag har inte tagit fajten under nätterna, hon har ammat 3-4 ggr, det får hennes pappa ta i natt :angel:. Det hade varit skönt att sluta helt tror jag. Får se om jag orkar ta det under julen. Det är inte egentligen så bråttom, men jag kommer få göra lite tjänsteresor då och då framöver så vi behöver hitta något som funkar för alla.
 
Ni som hunnit ge era 18 mån vaccin, upplevde ni några biverkningar?
Nora fick i tisdags och har nu fått diarré, men är i övrigt som vanligt. Vad jag läst så är det vanligast med feber och prickar nån vecka efter vaccinationen (vilket även vår BVC sköterska sa).
Frågan är om det är nån typ av magsjuka, eller det kan vara en biverkning från vaccin?

Med facit i hand kan jag tala om att diarrén inte berodde på vaccin utan det är magsjuka :crazy: Och i tisdags kom även febern (som förvisso den kan bero på vaccinet)
Så dålig tajming :( Med 4 dagar till första julfirandet, hoppas jag att det vänder fort nu och att inte jag eller sambon blir dåliga. Jag kände mig allmänt risig i tisdags, trodde verkligen det var något på G, men mår i princip som vanligt igen, lite lätt illamående och dålig matlust, men annars som vanligt.
 
Sonen diggade loss till Tomtens verkstad på Jul-kalle :). Stampade, dansade och klappade händerna.
God jul, hur ni än firar (eller inte firar).
 

Bifogade filer

  • IMG_20191224_150211.jpg
    IMG_20191224_150211.jpg
    189,5 KB · Visningar: 27
Kindtänder....bra att ha men sonen har så jobbigt när de kommer :(. Han är så öm i munnen stackarn. Ikväll var han nästan otröstlig, tills jag, på min mammas rekommendation, masserade tandköttet med lite flytande Alvedon. En stund efteråt, efter lite saga igen, somnade han äntligen.
Dom kommer på bägge sidor i stort sett samtidigt.
 
Kindtänder....bra att ha men sonen har så jobbigt när de kommer :(. Han är så öm i munnen stackarn. Ikväll var han nästan otröstlig, tills jag, på min mammas rekommendation, masserade tandköttet med lite flytande Alvedon. En stund efteråt, efter lite saga igen, somnade han äntligen.
Dom kommer på bägge sidor i stort sett samtidigt.

Kindtänder är verkligen döden. T fick ju 16 tänder mellan 3,5 månader och 1 år. Nu håller vi på med de 2 sista kindtänderna i övre käken. Varje tandsprickning har inkluderat 4-5 tänder och tagit 2-3 månader. Man kan ju inte använda alvedon så länge :( fast de skulle behövas
 
Vi åkte ju på höstblåsor strax innan jul, men de fattade vi ju inte att det var de som vi hade före jag fick det på julafton (snäll som jag är delade jag med det till mina två syskon också) Storebror hade feber och ville inte äta på några dagar, men vem har inte haft ont i halsen ibland. Och T trodde vi hade blöjeksem.


Och vi håller på med ett tokigt experiment. Se om det går att få T torr. Dag två på projektet och 5 par våta byxor idag (han har blöja då han sover dock)
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 169
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 389
Senast: G-uldlock
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 245
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp