Sommarföräldrar 2018, del 3

Jag är så vansinnigt trött. Det lilla barnet som sover så oroligt om nätterna har provat egen säng senaste veckan så han åtminstone inte ska krypa ur sängen och ramla i golvet. Men han vaknar till så ofta och ibland tar det sådan tid att somna om så jag känner mig helt färdig. Det funkar liksom inte. En kollega som jag träffade i veckan (vuxentid, så jäkla nice) sover fortfarande med yngsta dottern på madrass på golvet. Just nu låter det mer lockande att prova. Angående nattflaskan kanske det går att värma på två flaskor till kvällen och spara den ena i termos? Borde väl fungera i några timmar. I natt måste jag få sova iaf, allt är värt ett försök.
 
Jag är så vansinnigt trött. Det lilla barnet som sover så oroligt om nätterna har provat egen säng senaste veckan så han åtminstone inte ska krypa ur sängen och ramla i golvet. Men han vaknar till så ofta och ibland tar det sådan tid att somna om så jag känner mig helt färdig. Det funkar liksom inte. En kollega som jag träffade i veckan (vuxentid, så jäkla nice) sover fortfarande med yngsta dottern på madrass på golvet. Just nu låter det mer lockande att prova. Angående nattflaskan kanske det går att värma på två flaskor till kvällen och spara den ena i termos? Borde väl fungera i några timmar. I natt måste jag få sova iaf, allt är värt ett försök.
Ammar han inte alls på natten? I så fall kanske mormor eller nån annan han känner ha honom en natt så du får sova.
Här ammas det fortfarande på natten, varken jag eller B känner för att sluta just nu så får väl skylla mig själv lite.
 
Jag är så vansinnigt trött. Det lilla barnet som sover så oroligt om nätterna har provat egen säng senaste veckan så han åtminstone inte ska krypa ur sängen och ramla i golvet. Men han vaknar till så ofta och ibland tar det sådan tid att somna om så jag känner mig helt färdig. Det funkar liksom inte. En kollega som jag träffade i veckan (vuxentid, så jäkla nice) sover fortfarande med yngsta dottern på madrass på golvet. Just nu låter det mer lockande att prova. Angående nattflaskan kanske det går att värma på två flaskor till kvällen och spara den ena i termos? Borde väl fungera i några timmar. I natt måste jag få sova iaf, allt är värt ett försök.
Låter jobbigt. Här har vi ställt spjälsängen mot väggen, skruvat bort långsidan och knuffat fast min säng så blir det som en bedside crib. Storebror 2 år 5 månader har på samma sätt men på mannens sida. Sedan finns de nätter som senast då en låg och sparka mig i ryggen och en som bara kunde sova om jag höll om. Resultatet blev 3h sömn för mig
 
Ammar han inte alls på natten? I så fall kanske mormor eller nån annan han känner ha honom en natt så du får sova.
Här ammas det fortfarande på natten, varken jag eller B känner för att sluta just nu så får väl skylla mig själv lite.
Han ratade bröstet för länge sen. Hade gärna fortsatt amma om han velat det!
 
Låter jobbigt. Här har vi ställt spjälsängen mot väggen, skruvat bort långsidan och knuffat fast min säng så blir det som en bedside crib. Storebror 2 år 5 månader har på samma sätt men på mannens sida. Sedan finns de nätter som senast då en låg och sparka mig i ryggen och en som bara kunde sova om jag höll om. Resultatet blev 3h sömn för mig
Vi har ju en 30 plus år gammal spjälsäng så den kanske man inte kan skruva isär hur som helst... Men jag skulle ju kunna hämta upp resesängen kanske och använda den, trycka in den mot väggen. Kan inte tänka ordentligt idag.
 
Vi har ju en 30 plus år gammal spjälsäng så den kanske man inte kan skruva isär hur som helst... Men jag skulle ju kunna hämta upp resesängen kanske och använda den, trycka in den mot väggen. Kan inte tänka ordentligt idag.

Vi använder oss av min gamla spjälsäng ;) (dvs den är 35 år och stod oanvänd i typ 25 år mellan min bror och mina barn) För att vara säkra så har vi lagt en spännrem runt så att den inte trillar, säkert skulle de gå med skruvar oxå men de får vi inte för min mor
 
Vi har ju en 30 plus år gammal spjälsäng så den kanske man inte kan skruva isär hur som helst... Men jag skulle ju kunna hämta upp resesängen kanske och använda den, trycka in den mot väggen. Kan inte tänka ordentligt idag.

så ser det ut hos oss. Storebror till höger med mannen och lillebror till vänster med mig

29258
 
När vi ansökte om förskoleplats ansökte vi om att Nora skulle vara där 100% dvs 8 tim om dagen 5 dagar i veckan.
Men behöver hon då vara där den tiden vi nu ansökt om eller man kan låta henne vara där typ 60%?

Jag funderar på att fortsätta jobba 60% i början och sen trappa upp till 75-80% under senare delen av hösten.
 
När vi ansökte om förskoleplats ansökte vi om att Nora skulle vara där 100% dvs 8 tim om dagen 5 dagar i veckan.
Men behöver hon då vara där den tiden vi nu ansökt om eller man kan låta henne vara där typ 60%?

Jag funderar på att fortsätta jobba 60% i början och sen trappa upp till 75-80% under senare delen av hösten.

Det borde inte vara några problem.
Vi kan ändra sonens schema hur som sålänge vi lämnar minst 14dagars varsel. Det för att de ska kunna schemalägga personalen.
 
Idag har jag fått klart med ett nytt jobb. Börjar i början av september när A har skolats in på fsk. Känns skönt och spännande. Jag slipper pendla långt men det blir heltid, fast med flex så vi kan omlotta lite.

Vi hittade bältet till barnstolen, kränkt bebis först men hon vande sig ganska snabbt.
 
Idag har jag fått klart med ett nytt jobb. Börjar i början av september när A har skolats in på fsk. Känns skönt och spännande. Jag slipper pendla långt men det blir heltid, fast med flex så vi kan omlotta lite.

Vi hittade bältet till barnstolen, kränkt bebis först men hon vande sig ganska snabbt.
Vad skönt slippa pendla långt. Hur långt har du haft innan?

Jag har sökt ett par kurser och utbildningar till hösten, för att slippa pendla till jobbet och kunna spara lite dagar (har i nuläget 10 mil enkel resa till jobbet, finns inga i nuvarande yrke i närområdet tyvärr).
 
Vad skönt slippa pendla långt. Hur långt har du haft innan?

Jag har sökt ett par kurser och utbildningar till hösten, för att slippa pendla till jobbet och kunna spara lite dagar (har i nuläget 10 mil enkel resa till jobbet, finns inga i nuvarande yrke i närområdet tyvärr).

1.5h enkel resa med tåg och buss. Hade jag kört bil hade det tagit 1h enkel väg men blivit mer än dubbelt så dyrt i bränsle.
Jag var rädd att det inte skulle finnas några tjänster i närheten, men tackade tom nej till två som inte kändes rätt.
Hoppas att det löser sig för dig också!
 
Idag har jag spänt fast mitt barn i kundvagnen på Ica medelst spännband :angel::o:sneaky:.
Men alltså vad gör man annars för att kunna handla? Han står och balanserar på sitsen om en släpper uppmärksamheten ens för en sekund. Så nu blir det spännband :D.
:rofl:
Smart.
Funderade tidigare på vad vi skulle kunna använda till sonen i barnstolen i duschen. Den saknar sele. Och han har börjat dra upp benen...Men spännband var ett bra tips.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 169
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 389
Senast: G-uldlock
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 245
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp