Sommarföräldrar 2018, del 3

Här har liten en rejäl förkylning med feber. Inte så mycket feber på dagen, han är ganska pigg men lite gnälligare än vanligt. Han hade dock 38,5*C igår kväll och hela natten till idag var han väldigt ledsen. Tänderna håller på att komma fram också så han har även ont i munnen. Lillskrutten :heart.
 
Här har viktkurvan äntligen börjat peka uppåt. 4 tänder är framme och för stunden är vi friska. Ammar fortfarande en del (typ bara på natten, fast 200 gånger då istället 😴😴😴). Huuur får man ungen att sova hela nätter? Någon som har något knep?
 
Här har viktkurvan äntligen börjat peka uppåt. 4 tänder är framme och för stunden är vi friska. Ammar fortfarande en del (typ bara på natten, fast 200 gånger då istället 😴😴😴). Huuur får man ungen att sova hela nätter? Någon som har något knep?

Du är inte ensam, är ett himla tuttande här om nätterna :meh: Vissa nätter mer än andra, inatt 511 ggr :down:
 
Du är inte ensam, är ett himla tuttande här om nätterna :meh: Vissa nätter mer än andra, inatt 511 ggr :down:
Samma här, särskilt nu när det är förkylt.

Hans feber har släppt, men nu rinner snoret rejält istället. Och jag har fått ont i halsen och är halvfebrig. Tack lilla älskling....eller nåt :cautious:
 
Här har viktkurvan äntligen börjat peka uppåt. 4 tänder är framme och för stunden är vi friska. Ammar fortfarande en del (typ bara på natten, fast 200 gånger då istället 😴😴😴). Huuur får man ungen att sova hela nätter? Någon som har något knep?

Har inga knep jag heller, här är det också ett himlans tuttande nätterna igenom. Och storasyskonen var ju likadana, dottern började väl sova hela nätterna runt 4,5 år och sonen som är 4 år har precis börjat sova de flesta nätterna utan att komma över till oss :meh: men i tonåren ska de sova mycket har jag hört!
 
Här är en till som ammar en del nattetid. Bland många kompisar/ mammor jag träffar på öppna förskolan eller babysim så sover allas bebisar heeeela natten igenom från klockan 7 på kvällen till typ 7 på morgonen O_o ibland undrar man om dom hittar på eller så finns det sånna bebisar också :rofl::cautious:
 
Här är en till som ammar en del nattetid. Bland många kompisar/ mammor jag träffar på öppna förskolan eller babysim så sover allas bebisar heeeela natten igenom från klockan 7 på kvällen till typ 7 på morgonen O_o ibland undrar man om dom hittar på eller så finns det sånna bebisar också :rofl::cautious:
Storasyster sov 21-9, lillebror äter hela nätterna. Jag vet vilket jag föredrar.. 😴😴😴😴😵
 
Jobbigt för oss alla som inte får sova, samtidigt skönt att höra att man inte är ensam! För som sagt, i bebisgruppen så verkar ju alla sova hela nätter 🙄


Fler som planerar syskon till 2020?
 
Jobbigt för oss alla som inte får sova, samtidigt skönt att höra att man inte är ensam! För som sagt, i bebisgruppen så verkar ju alla sova hela nätter 🙄


Fler som planerar syskon till 2020?

Ja, här är nog planen att det blir det ett syskon mot slutet av 2020.
Vill man behålla SGI måste man väl bli gravid inom 1 år och 9 mån? För sen blir den väl nollad och man behöver jobba heltid 8 mån innan man får ny SGI?

Jag vill helst ha 2,5 max 3 år mellan syskonen. Jag har 3,5 år mellan mig och min lillsyrra och jag minns tydligt att jag tyckte hon var värdelös att leka med för hon fattade aldrig något :angel:
 
Jobbigt för oss alla som inte får sova, samtidigt skönt att höra att man inte är ensam! För som sagt, i bebisgruppen så verkar ju alla sova hela nätter 🙄


Fler som planerar syskon till 2020?
Ja vi har pratat om en liten till 2020 :love: Vill gärna ha ganska nära i ålder för jag vet hur givande det var för mig med en 2 år äldre syster. Sen vad gäller SGI samt att sambon är 10 år äldre och vi inte vill vänta för länge. Kul att vi är fler här som tänker samma :)
 
Ja, här är nog planen att det blir det ett syskon mot slutet av 2020.
Vill man behålla SGI måste man väl bli gravid inom 1 år och 9 mån? För sen blir den väl nollad och man behöver jobba heltid 8 mån innan man får ny SGI?

Jag vill helst ha 2,5 max 3 år mellan syskonen. Jag har 3,5 år mellan mig och min lillsyrra och jag minns tydligt att jag tyckte hon var värdelös att leka med för hon fattade aldrig något :angel:

Sålänge du skyddar din SGI genom att ta ut fp för de timmar du jobbar mindre så behåller du din SGI.
Jobbar du mindre än heltid och inte tar ut fp så du kommer upp i 100% sysselsättning (typ 75% jobb + 25% föräldraledig) så beräknas SGIn ut på din nya lägre lön. Den nollas inte.
 
Samma här, särskilt nu när det är förkylt.

Hans feber har släppt, men nu rinner snoret rejält istället. Och jag har fått ont i halsen och är halvfebrig. Tack lilla älskling....eller nåt :cautious:
Hänger i hlstråden 2018, har vi varit på samma ställe?!?! Samma läge här, inatt var det 38.6 grader och nu inget men snoret rinner och jag börjar få feber.....
 
Förra veckan var vi på skidsemester. Min bror och hans familj och mina föräldrar var också med.
A tyckte snön var spännande, vi har inte haft så mycket av den varan här hemma i vinter. Hon sov gott i vagnen ute och var väldigt nöjd med att vara med ute och titta på folk. Jag fick åkt mer skidor än jag någonsin trott och vädret var ovanligt bra. En toppensemester. 8 timmar i bil var väl mindre kul, men gick bra förutom att hon blev åksjuk på hemvägen och kräktes lite. Så fort vi kom till motorvägen blev det bättre som väl var.

Idag har jag varit på två anställningsintervjuer, puh! Lite svettigt men det gick bra tror jag. Känns lite avlägset ännu då det är aktuellt först i slutet av Augusti att börja jobba, men det lär gå fortare än jag anar.
 
Sålänge du skyddar din SGI genom att ta ut fp för de timmar du jobbar mindre så behåller du din SGI.
Jobbar du mindre än heltid och inte tar ut fp så du kommer upp i 100% sysselsättning (typ 75% jobb + 25% föräldraledig) så beräknas SGIn ut på din nya lägre lön. Den nollas inte.

Aha, jag har fått för mig att den nollställs, men det är ju bra att den inte gör det.
Men om jag inte skyddar den, och SGi beräknas på de 60% jag arbetar nu, låt oss säga då att jag sen går upp till 100% hur länge måste jag arbeta 100% för att SGi ska baseras på 100%?
 
Aha, jag har fått för mig att den nollställs, men det är ju bra att den inte gör det.
Men om jag inte skyddar den, och SGi beräknas på de 60% jag arbetar nu, låt oss säga då att jag sen går upp till 100% hur länge måste jag arbeta 100% för att SGi ska baseras på 100%?

6 månader om jag minns rätt. Försäkringskassan har en SGI guide på sin hemsida som jag tycker är väldigt bra.
 
Ni som ammar, har ni fått mensen tillbaka? Sonen är snart 6,5 månad och ingen mens här än. Rätt gött visserligen. Brukar det dröja tills man slutat amma helt innan den är tillbaka?
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 170
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 389
Senast: G-uldlock
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 250
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp