Sommarföräldrar 2018, del 3

Fick höra att ”min” häst är till salu igen. Sålde henne i december 2017. I Augusti 2018 såldes hon på nytt och nu igen
 
Sjunga brukar fungera för oss om han blir ledsen i bilen. Då hör han att man är där även om han sitter själv bak.
Ujuj, på väg upp till Dalarna sist satt jag och sjöng alla barnvisor jag kunde komma på i säkert en timme... både på svenska och spanska :p men Lilleman blev nöjd så vad gör man!
 
Sugen på att köpa tillbaka?

Jo. Men har varken tiden eller pengarna. Priset de begär är inte rimligt. Upptäcktes nämligen hos dem jag sålde till att hon har en gammal utläkt senskada så håller inte för hårdare arbete. Inget jag visste om. Vi var som ägare 5 på henne. Och börjar vara för gammal för avel (har en bra stam)
 
Natten till idag ammade lilleman bara en gång :up: . Andra gången han vaknade räckte det med vatten. Blandade känslor, hoppas på att avsluta amningen på hans villkor men samtidigt har/är amningen han och jag - vi mot världen. Trygghet och närhet, så mycket mer än bara mat. Lite sorgligt på ett sätt att amningen går mot sitt slut.
 
Natten till idag ammade lilleman bara en gång :up: . Andra gången han vaknade räckte det med vatten. Blandade känslor, hoppas på att avsluta amningen på hans villkor men samtidigt har/är amningen han och jag - vi mot världen. Trygghet och närhet, så mycket mer än bara mat. Lite sorgligt på ett sätt att amningen går mot sitt slut.

Kan förstå de blandade känslorna... är ju på något sätt många stunder av en viss typ av närhet som tar slut. Även om närheten finns även på andra sätt. Här fortsätter amningen ett tag till, liten är inte så intresserad av mat ännu även om det blivit något bättre.

Nattamning - ni som slutat, har ni fått ta ett aktivt val eller har det fasats ut automatiskt?

@IsisEm Håller tummarna att provturen går bra, men kan kanske vara värt att ge det några försök? K var hysteriskt ledsen den först tiden i bil. Men var nödvändigt att göra förflyttningar (även om jag tyckte det var välsigt jobbigt), men det det har vänt. Numera sitter han och tittar/plockar med något och somnar ofta efter en stund.
 
Jag har fått en liten klätterapa här hemma. Idag klättrade hon upp på trappallen i badrummet och sen upp i handfatet och skulle sitta där :D.
Vi har en liten plastrutchkana inne, den klättrar hon upp på och ska åka ned på magen helt själv.
Hon har fått smak för utelivet med. Så fort man öppnar en dörr ut så kryper hon ut och ska upptäcka allt. Vi har små stenar utmed husgrunden som är jättespännande att leka med och stoppa i munnen :cautious:. Helt orädd och obrydd.
 
Låter som det händer lika mycket saker hos er allihop nu som hos oss. Bebisen här lärde sig att sätta sig från krypandes nu i veckan, klappa händer och har ställt sig upp mot stöd flera gånger :eek: samma dag lärde sig storasyster, 6 år, att läsa!:nailbiting::eek::D:love: Så jag är helt till mig av våra duktiga barn här!
 
Jobbig kväll för liten igår då vi var hos grannarna och kollade Eurovision. Han somnade där vid midnatt. Vi kom hem vid ett. Och sen sov han i ett sträck till klockan 8, utan amning.
 
Då är det lite roligare, men inte jättekul kanske, när barnet vaknar kvart över fyra och börjar klappa händerna.. :D

Det hände idag här! Fast vid normal uppstigningstid. Vi som har övat och övat och hon har inte visat intresse alls att klappa händerna, förrän nu i morse! :D så otroligt sött! Var tvungen att väcka hennes pappa som skulle få sovmorron så han fick se det.
 
När bebis (barnet, han räknas väl knappast som bebis nu när han fyllt ett?) har en jobbig kväll med massa gråt är det tur mormor råkar vara här så mamman får en paus. Så jäkla jobbigt när man inte vet varför han är ledsen och inget verkar hjälpa. Men just nu är han lugn i alla fall.
 
@hemlig vi är också i en lite jobbig period just nu.
Separationsångest delux och tänder på G. Mamman är slut! :crazy:
Han stortjuter så fort jag inte bär på honom, min rygg är inte helnöjd. :grin:

Ska stå ut nästa vecka också (så hemskt det låter), sen har pappan semester och får konka omkring på honom istället. :angel::D
 
@hemlig vi är också i en lite jobbig period just nu.
Separationsångest delux och tänder på G. Mamman är slut! :crazy:
Han stortjuter så fort jag inte bär på honom, min rygg är inte helnöjd. :grin:

Ska stå ut nästa vecka också (så hemskt det låter), sen har pappan semester och får konka omkring på honom istället. :angel::D
Han tillbringade större delen av kvällen i mormors famn. Försökte få i Alvedon förut ifall han hade ont, fick tyvärr inte i full dos men lite och då blev det lugnare. Funderar på om det är nya tänder på gång.
När jag la honom nyss slocknade han direkt.
 
Det lilla barnet vaknar så tidigt :arghh: nu sover han iofs tusen gånger lugnare än han gjorde för några veckor sedan, men vaknar kvart över fyra, fem, halv fem.. och det verkar som att han sällan är sugen på att somna om då. Jag brukar lägga honom vid sju på kvällen, skulle kanske kunna lägga honom senare men samtidigt är det så skönt när han somnat och jag får en liten stund för mig själv (får man säga så..? :o) eller borde han sova mindre på dagarna? Sover just nu en timme på förmiddagen och upp till två timmar på eftermiddagen, men det kanske är dags att ställa om igen. Hittills har rutinerna ändrats av sig själv liksom.
 
Här är också en som sportat med att stiga upp mellan 4:30-5:30. Somnar 19. Men han sover bara 2x30 min dagtid (vid behov en extra tupplur a 30 min) varit så sedan han var ett par månader. Mina barn sover tydligen inte
 
Det visade sig vara en förkylning som lurade och gjorde B ynklig. Lite snorigt fortfarande, annars är han nu pigg och feberfri. Han har dock delat med sig till mamma och mormor :p.

Senaste dagarna har det börjat komma ord som liknar "tack" när han sträcker fram saker till en eller tar emot saker själv. Utvecklingen gick fort förut, nu går det i rasande fart :D.

Enda nackdelen just nu är att han ökat amning nattetid igen i samband med förkylningen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 127
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 357
Senast: G-uldlock
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 186
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp