Sommarföräldrar 2019

@Klura och @Energi , jag förstår er båda till 100%. Vi gjorde ju ett privat UL i vecka 9 för att få mig lugn. Var lugn i två veckor.... Idag har vi KUB och nu på morgonen slog oron till med full kraft. Trots att brösten ömmar, magen växer så jag behöver mammajeans, jag har inte ont och inga blödningar.... INGA indikationer på att något är fel, och UL i vecka 9 var toppen. Ändå tänker jag att idag får vi reda på att det gått åt skogen....
Det är väl så här det kommer att vara tills ungen flyttat hemifrån. Om det ens går över då 😉
Men att gå till psykolog och få lite verktyg för oron tror jag är bra. Jag jobbar själv som psykolog, och tycker att ACT och mindfulnessövningar är hjälpsamma när oron slår till.
Peppkram!

Well.. min unge är snart 5 år och oron har verkligen inte gått över än :D

Lycka till idag!
 
Skönt att höra att jag inte är ensam. Hur hanterar du dina katastroftankar?

Jag längtar inte alls till ultraljudet. Är så säker på att hjärtat inte slår..

Har hittills hanterat dem genom att spy ut all oro till sambon och vänner så de får lugna mig. Funkar oftast ett tag. Men är så himla svårt.
 
Jäklar va tiden går fort nu! Och här inne händer det mycket och fler blir vi, himla roligt!:banana:

Gick in i v.18 i måndags och har nu två veckor kvar till rul. Jag har inte känt något ännu men magen växer så gissar att det som fanns där på senaste UL finns kvar och jag hoppas att det inte bara är mat som gör magen större:o:crazy: Mår väldigt bra förutom återkommande huvudvärk varje vecka men det är något jag vant mig vid nu. I övrigt så är energin tillbaka och kroppen känns pigg igen!

På tal om kläder @underensten och @Pontevecchio så bytte jag ut mina byxor i omgångar, tror jag bytte mjukisbyxor redan i v.8 men då för jag hade så ont i magen. Vanliga byxorna slutade jag använda i v.15 och idag har jag bara ett par (gravidbyxor) som funkar. Tänker att jag vill undvika att köpa för mycket kläder eftersom de kommer användas under så begränsad period. :grin:
 
Var på ul igår och allt såg tack och lov bra ut. Jag har varit jättenervös eftersom jag avskyr att vara gravid och inte vill börja om från början igen. Lite tråkigt att det var lite tidigt att gissa kön utifrån nubbteorin (vecka 11+3), men förhoppningsvis får vi reda på det vid rul.

Vi fick nytt datum också. Min gissning var inte så illa ändå, blev ändrat med 3 dagar tidigare :) Ändrar bf från 6 aug till 3 aug.

Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
14 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet


Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
5 - Sofie_B, 31, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet
27 - Pontevecchio, 36, 2a barnet
31 - Klura, 30, 1a barnet


Augusti
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet
 
Igår skaffade vi skötbord, jag gillar att vara förberedd ;). Hade en bekant som lagt ut ett passande i en facebookgrupp, så kunde inte låta bli.
Idag är jag nervös då min bror och hans tjej ska på ultraljud :nailbiting:. De har haft missfall förut, liksom jag, så måtte det gå bra nu.
 
KUB avklarat med bra resultat, för 21 hade vi 1:9909 och 13&18 mindre än 1:20000. Anatomiskt var allt bra och vi satt där och grät när den lille viftade på armar och ben och verkade mäkta irriterad av att bli knuffad runt.
Nu tänker jag bara njuta....
Men längtar lite till RUL i slutet av februari :)

Jag mår rätt ok också. Trött, men det kan lika gärna vara vinterns fel. Ridningen känns bra. Träningen också, fast jag har fått acceptera att jag inte lyfter så tungt som innan. Småsaker i sammanhanget :)
 
KUB avklarat med bra resultat, för 21 hade vi 1:9909 och 13&18 mindre än 1:20000. Anatomiskt var allt bra och vi satt där och grät när den lille viftade på armar och ben och verkade mäkta irriterad av att bli knuffad runt.
Nu tänker jag bara njuta....
Men längtar lite till RUL i slutet av februari :)

Jag mår rätt ok också. Trött, men det kan lika gärna vara vinterns fel. Ridningen känns bra. Träningen också, fast jag har fått acceptera att jag inte lyfter så tungt som innan. Småsaker i sammanhanget :)

Vad skönt att det såg bra ut på ultraljudet!
 
Började med järntillskott i söndags och min mage protesterar ordentligt. Jag har niferex nu, finns det något mildare för magen?
 
Började med järntillskott i söndags och min mage protesterar ordentligt. Jag har niferex nu, finns det något mildare för magen?

Åt också Niferex förut men slutade med dem på eget bevåg eftersom magen ballade ur totalt. Ska ringa BM imorgon och fråga om alternativ. Kan försöka komma ihåg att uppdatera efteråt!
 
@Energi
Jag äter Duroferon. Funkar bra för mig, men jag behövde bara ta varannan-var tredje dag enligt BM. Tagit varannan nu för jag vill hålla mig pigg
 
Vad hade ni för järnvärden? Ser i min journal online att jag ligger på 33 så kommer behöva ta järn jag med..
 
Ja det är superhärligt! :D

Mitt järnvärde som de tog med stick i fingret var bra men järndepåerna låga, kommer inte ihåg exakt men mellan 30-40.
Har du inte fått rekommendation från barnmorskan när du ska börja?

Ja det är depåvärdet jag tänker på.

Nej min BM är så upptagen heter det, så kommer inte ha inskrivning förrän vecka 17. Antar att hon meddelar provsvar då. Enligt 1177 ska inskrivning ske i vecka 12-14 i vårt län..
 
Ja det är depåvärdet jag tänker på.

Nej min BM är så upptagen heter det, så kommer inte ha inskrivning förrän vecka 17. Antar att hon meddelar provsvar då. Enligt 1177 ska inskrivning ske i vecka 12-14 i vårt län..

Men vad konstigt! Finns det ingen bm som inte är så upptagen? När jag hade inskrivning i typ vecka 14 så fick jag lite skäll för att jag inte kommit tidigare.
 
Men vad konstigt! Finns det ingen bm som inte är så upptagen? När jag hade inskrivning i typ vecka 14 så fick jag lite skäll för att jag inte kommit tidigare.

När jag var på informationssamtal i vecka 8 så var det hon som gav mig datumet. När jag kom hem insåg jag att det var så sent så då skrev jag till dem flera gånger men fick ill slut svaret att jag måste ringa. Ringde och fick prata med en annan barnmorska som så att min BM var väldigt upptagen och att om min BM bokat in tiden själv så är det okej.
Men nu blev jag orolig igen :(.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 866
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 942
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 985
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 150
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp