Sommarföräldrar 2019

@Energi
Håller med de andra att du behöver ta ett allvarligt snack med din BM (eller någon annan). Du ska inte behöva må såhär :heart. Håller tummarna att det släpper lite efter ultraljud och du får se att bebis mår bra. Jag tror att du försöker skydda dig själv genom att känna dig "arg" på bebisen.

Jag är i v 18+4 idag och känner mig knappt gravid längre. Inbillar mig att min lilla gravidmage försvunnit och att det inte finns något där. Har inte känt nån mer rörelse heller :(.
Samtidigt så förbereder jag mig genom att leta tapeter till barnrummet, leta namn och ansöka om graviditetspenning. Har ett rätt så tufft jobb inom vården, så hoppas verkligen jag blir beviljad. Då kan jag gå hem 22/4 om det skulle behövas. Känns väldigt nära helt plötsligt.
Knappt en vecka till Ultraljudet nu.

Jag jobbar också inom vården och på vår arbetsplats går alla gravida hem två månader innan bf. Så har du ett liknande jobb så är det säkert inga problem :)
 
@Energi kontakta din BM nu, om jag har uppfattat dig rätt så har du burit denna oro sedan pluset. Känns på dina inlägg som att oron inte lägger sig utan snarare trappas upp och förstoras, förstår att du snart inte pallar mer!
 
KUB idag såg bra ut! Den hoppade runt där inne :). Blev flyttad några dagar och jag tror det stämmer bra.
Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
14 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
5 - Sofie_B, 31, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet
27 - Pontevecchio, 36, 2a barnet

Augusti
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
4 - Klura, 30, 1a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet
 
@Energi - jag kände ingenting förrän efter v.20. och i början var det som små bubblor bara. Först runt v.24 behövde jag inte tvivla på vad jag kände.

Håller tummarna för att RUL går bra.
 
Nu har vi varit på RUL och bebis levde och mådde bra! Jag är så himla lättad. Förklaringen till varför jag inte känner rörelser är en stor moderkaka i framvägg och bebis ligger med ryggen utåt. Blev flyttad en dag fram.

Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
5 - Sofie_B, 31, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet
27 - Pontevecchio, 36, 2a barnet

Augusti
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
4 - Klura, 30, 1a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet
 
Har varit som en utskiten trasa och sovit oerhört mycket senaste dygnen. Vet inte om det är en infektion i kroppen eller bara graviditet. Funderat på piller mot illamående, är det nån man inte blir sådär seg och trött av?
 
Verkligen kul med så många glädjande UL senaste veckan! :love:

Idag var vi hos BM, gick igenom frågor som har uppkommit, information om bla fosterrörelser och bokade in besök framåt. Är verkligen så nöjd med henne, kompetent och frågvis över ens mående (dvs nöjer sig inte med ett ”det är bra” till svar). Tänk att halva tiden redan har gått :love:
 
Verkligen kul med så många glädjande UL senaste veckan! :love:

Idag var vi hos BM, gick igenom frågor som har uppkommit, information om bla fosterrörelser och bokade in besök framåt. Är verkligen så nöjd med henne, kompetent och frågvis över ens mående (dvs nöjer sig inte med ett ”det är bra” till svar). Tänk att halva tiden redan har gått :love:

Vad skönt att du är nöjd med din bm! Hur ofta ska du på besök? Har för mig att det är tätare vid första barnet.
 
Vad skönt att du är nöjd med din bm! Hur ofta ska du på besök? Har för mig att det är tätare vid första barnet.

så har jag också uppfattat det! Nästa besök är om 5 veckor dvs i v. 26, därefter var tredje vecka till ca v. 32 (om jag inte missminner mig) och sedan varannan vecka :)
 
Visade sig att jag har höstblåsor och det är viruset som gett magsjuka och allt. Fy fan så pissigt jag mått men nu börjar det iaf vända.

Var riktigt orolig ett tag att det var graviditeten som gått bananas.
 
@Pontevecchio
Usch då. Men skönt att du vet vad det är nu och det går åt rätt håll.


Jag var jätte deppig igår. Kände ju att jag började få en liten bula på magen, och nu inbillar jag mig att bulan är borta och bebis är död. Men försöker tänka logiskt att även om den skulle vara död så är den ju fortfarande kvar i magen för det. Den lär ju inte ha krympt. Vad man ska nojja jämt O_o
 
@Pontevecchio
Usch då. Men skönt att du vet vad det är nu och det går åt rätt håll.


Jag var jätte deppig igår. Kände ju att jag började få en liten bula på magen, och nu inbillar jag mig att bulan är borta och bebis är död. Men försöker tänka logiskt att även om den skulle vara död så är den ju fortfarande kvar i magen för det. Den lär ju inte ha krympt. Vad man ska nojja jämt O_o

Jag känner också att bulan "försvinner" ibland. Den flyttar sig ofta och varierar i storlek, men jag förstår din oro :heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 063
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 955
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 159
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp