Sommarföräldrar 2019

Vi hade RUL i fredags och fick bekräftat att det var en liten flicka där inne (BM som gjorde KUB:en tyckte också att det såg ut så, även om hon var tydlig med att betona att det var lite tidigt för att veta säkert). Jag fick en sån himla stark reaktion på det och började gråta jättemycket, så mycket att hon frågade om jag ville avbryta och om jag var SÄKER på att jag ville fortsätta. :o:p Jag tror att det bara var mycket känslor som kom över mig på en gång - en glädje över att det var ett friskt barn, en lättnad av att knyta an, lite dåligt samvete för att jag inte känt mig lika fokuserad/närvarande i den här graviditeten som med sonen, en lättnad över att det blir två "olika" och därmed inte lika lätt att jämföra vilket jag varit rädd för (sonen har varit EXTREMT enkel som bebis hela vägen fram hit, till sin ettårsdag. Återstår att se hur det fortsätter. :angel:) och en glädje över att vår familj som redan har tre pojkar också får en liten tjej. Det gjorde också att det kändes väldigt "menat" att just det här barnet skulle komma till oss, jag har alltid önskat mig två och en av varje (dom två äldsta killarna är mina bonusbarn) och att det här barnet ens skulle bli till var ganska osannolikt (jag har endometrios, hade inte fått igång mensen, det var bara ett oskyddat ligg, mannen ville inte försöka osv osv) så jag blev väldigt rörd. :heart

Vi blev också flyttade en dag, så 4/7 är bf. :)
 
Jag köpte skidbyxor igår, hoppas de går på om 2veckor. Inte så lätt att hitta nåt som sitter hyfsat snyggt och inte kostar skjortan när magen ska rymmas dessutom.
 
Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet


Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
5 - Sofie_B, 31, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet

25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet
27 - Pontevecchio, 36, 2a barnet


Augusti
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
4 - Klura, 30, 1a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet



Dags att ansluta till tråden:)

Än så länge känner jag inte av mer än lite nästäppa och behovet av att gå upp och kissa varenda natt:meh: Kan fortfarande ha mina vanliga byxor, men börjar bli lite trångt att knäppa. En gummisnodd vid knappen får lösa problemet så länge. När har ni andra gått över till gravidbyxor?
 
Jag köpte skidbyxor igår, hoppas de går på om 2veckor. Inte så lätt att hitta nåt som sitter hyfsat snyggt och inte kostar skjortan när magen ska rymmas dessutom.

Nej, i förra graviditeten trodde jag att jag skulle kunna ha mina vanliga skidbyxor när jag då var i typ vecka 25. Alltså HAHA, vilket skämt! Dom gick typ upp till knäna om ens det. Man tappar liksom lite perspektiv på hur stor man har blivit.. :p
 
Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet


Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
4 - Sofie_B, 31, 2a barnet, en flicka
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet
27 - Pontevecchio, 36, 2a barnet


Augusti
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
4 - Klura, 30, 1a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet


Dags att ansluta till tråden:)

Än så länge känner jag inte av mer än lite nästäppa och behovet av att gå upp och kissa varenda natt:meh: Kan fortfarande ha mina vanliga byxor, men börjar bli lite trångt att knäppa. En gummisnodd vid knappen får lösa problemet så länge. När har ni andra gått över till gravidbyxor?

Välkommen! :)

I den här graviditeten bytte jag tidigt, men helt ärligt hade jag inte helt lämnat gravidbyxorna efter förra.. :o:D I förra höll jag ut mycket längre, men vet inte varför egentligen.. hittar man rätt gravidbyxor är det såå mycket skönare!
 
Dags att ansluta till tråden:)

Än så länge känner jag inte av mer än lite nästäppa och behovet av att gå upp och kissa varenda natt:meh: Kan fortfarande ha mina vanliga byxor, men börjar bli lite trångt att knäppa. En gummisnodd vid knappen får lösa problemet så länge. När har ni andra gått över till gravidbyxor?

:o 3-4v sen. Det är superskönt när det börjar klämma i magen. Efter förra förlossningen var det jobbigt att återvända till vanliga byxor tyckte jag.
 
Nej, i förra graviditeten trodde jag att jag skulle kunna ha mina vanliga skidbyxor när jag då var i typ vecka 25. Alltså HAHA, vilket skämt! Dom gick typ upp till knäna om ens det. Man tappar liksom lite perspektiv på hur stor man har blivit.. :p

Ja jag är större sen förra graviditeten och denna gången kom magen mycket fortare.
Gjorde den det för dig med? Nu syns det beroende på kläder, i förra var jag mest lite fluffig i v17.
 
Ja jag är större sen förra graviditeten och denna gången kom magen mycket fortare.
Gjorde den det för dig med? Nu syns det beroende på kläder, i förra var jag mest lite fluffig i v17.

Den "ska" väl göra det andra gången + att det är vanligt att bli större i andra graviditeten. För mig känns det ungefär samma lika, men i förra graviditeten hade jag moderkakan i framvägg och nu har jag den i bakvägg (heter det så? :confused: bak mot ryggen iaf :p). Magen ska väl bli större med moderkakan i framvägg än i bakvägg så jag antar att om det hade varit samma placering på den så hade magen varit större nu andra gången. :)
 
Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet


Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
5 - Sofie_B, 31, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet

25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet
27 - Pontevecchio, 36, 2a barnet


Augusti
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
4 - Klura, 30, 1a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet



Dags att ansluta till tråden:)

Än så länge känner jag inte av mer än lite nästäppa och behovet av att gå upp och kissa varenda natt:meh: Kan fortfarande ha mina vanliga byxor, men börjar bli lite trångt att knäppa. En gummisnodd vid knappen får lösa problemet så länge. När har ni andra gått över till gravidbyxor?

Jag köpte nyligen 2 par jeans, men kanske mest för att jag tidigare haft mest skinny jeans och de har inte varit så sköna nu när jag varit svullen
 
Jag har köpt 2 par jeans och lite andra kläder, men inte börjat använda det ännu. Känns så ”på riktigt” då. Har heller inte berättat på jobbet (mer än chefen) ännu så får kanske dras med gummisnodd i midjan lite till....
 
@Bee Grattis och välkommen!
Tror att jag började använda gravidbyxor typ v 15. Jag var rätt svullen om magen tidigt i graviditeten, men hade ju ingen gravidmage att tala om. Det var väldigt skönt iaf. Min brors flickvän började med gravbyxor nu i v 13. Man får nog känna efter lite :).

Halsbrännan från hell inatt. Idag fixade jag Gaviscon tuggtabletter, men usch det var inget vidare. Inte för att de smakade så illa, men obehagligt att det skumma så. Trodde jag skulle kräkas först :crazy:.

Idag fick jag med mig ett lass babyprylar från min kompis :up:
 
Vart har ni köpt era mammakläder?

Jag går in i v 21 på onsdag och känner att det snart behövs lite plagg som passar bättre över magen, men jag har inte hittat någon butik i min närhet som har mammakläder inne... Verkar bara vara nätshopping som gäller? Jag hade gärna provat först, är ju jättesvårt med storlekar :cautious:

I övrigt börjar jag bli lite nervös inför RUL imorgon, hoppas att allt är som det ska :heart
 
Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet


Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
4 - Sofie_B, 31, 2a barnet, en flicka
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
14- vemsomhelst123, 33, 1a barnet
25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet
27 - Pontevecchio, 36, 2a barnet


Augusti
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
4 - Klura, 30, 1a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet


Läser men inte uppdaterat själv. V.19 nu, känner mig som vanligt förutom att jag måste äta något på morgonen, annars måste jag stanna pga illamående halvvägs till jobbet. Inte gått upp mer än ngt halvt kilo i vikt än, skyller det på allt odrucket vin som jag skulle druckit om jag inte varit gravid:angel:.
Kan fortfarande ha alla kläder men på eftermiddagarna är det obekvämt med tight runt magen som faktiskt syns nu.

Känner mig fortfarande mest pragmatisk och har mkt på jobbet, så har liksom inte riktigt greppat än tror jag. Jag är ganska pragmatisk som person och tänker någonstans att det här främst rör sig om biologi i sin enklaste form, det är nog tur att barnet har en klart mer emotionell och längtande far som kommer vara hemma första halvåret :o
RUL om 1 vecka.
 
@Bee Grattis och välkommen!
Tror att jag började använda gravidbyxor typ v 15. Jag var rätt svullen om magen tidigt i graviditeten, men hade ju ingen gravidmage att tala om. Det var väldigt skönt iaf. Min brors flickvän började med gravbyxor nu i v 13. Man får nog känna efter lite :).

Halsbrännan från hell inatt. Idag fixade jag Gaviscon tuggtabletter, men usch det var inget vidare. Inte för att de smakade så illa, men obehagligt att det skumma så. Trodde jag skulle kräkas först :crazy:.

Idag fick jag med mig ett lass babyprylar från min kompis :up:

Jag är överlycklig över att jag började knarka gaviscon redan för några år sedan, hade jättesvårt för det i början (ogravid) pga skummet, men det är det bästa jag vetat sedan dess (typ).
 
Vart har ni köpt era mammakläder?

Jag går in i v 21 på onsdag och känner att det snart behövs lite plagg som passar bättre över magen, men jag har inte hittat någon butik i min närhet som har mammakläder inne... Verkar bara vara nätshopping som gäller? Jag hade gärna provat först, är ju jättesvårt med storlekar :cautious:

I övrigt börjar jag bli lite nervös inför RUL imorgon, hoppas att allt är som det ska :heart

Jag köpte mina jeans på h&m, de hade mammakläder hemma. Beställt en klänning på nätet.
 
Vart har ni köpt era mammakläder?

Jag går in i v 21 på onsdag och känner att det snart behövs lite plagg som passar bättre över magen, men jag har inte hittat någon butik i min närhet som har mammakläder inne... Verkar bara vara nätshopping som gäller? Jag hade gärna provat först, är ju jättesvårt med storlekar :cautious:

I övrigt börjar jag bli lite nervös inför RUL imorgon, hoppas att allt är som det ska :heart
Mammakläder tycker jag att det finns bra utbud second hand, sen har jag kompletterat med tunnare byxor (svarta respektive mörkblå stretchjeans) och några trikåtröjor från HM och just nu letar jag efter en svart kjol vilket jag än så länge inte hittat begagnad. Jeans, klänningar och blusar tycker jag finns väldigt mycket i fint skick på tex Tradera och köp/sälj-grupper.


Och @Bee jag bytte till gravidbyxor ganska tidigt för jag tycker att det är jätteobehagligt när det sitter åt runt magen (när jag är gravid klarar jag heller inte av tröjor med hög linning i halsen), så omkring v 12 tror jag.
 
Med tanke på era svar känns det som att jag nu i vecka 17 kan börja fundera på att byta till andra byxor utan att det är så konstigt:)

@Skuggviol jag la en beställning hos hm på kläder. Byxor några linnen och nån tröja. Tänker mig att byxor, linne och kofta kommer funka fint ett bra tag.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 064
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 955
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 159
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp